Skedsmo(r) Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Hei. I morgen er tulla vår 4 mnd og det tenkte jeg vi skulle feire med eet par skjeer med fast føde. Er det neon som har noe tips på hva jeg kan lage eller kjøpe? og, hvor mye skal jeg gi henne? er det noe drikke utenom mme som jeg kan prøve også? Gleder meg til å se ansiktsutrykket hennes altså.
lilywhite Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Hei Vi begynte med fast føde til jenta vår en uke før hun ble 4 mnd. Da begynte vi å gi henne et par skjeer med grøt morgen og kveld. Vi startet med nestle ris-hvete og det har fungert bra her. Ettersom det er melk i grøten så kan du gi henne vann til den. Ellers er det vel greit å vente litt med å gi henne noe annet så magen får venne seg på at hun får noe nytt Ansiktsuttrykkene er verdt det
Vimse + gullene Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 mulighetene er mange! Du kan jo teste grøt, som er vanlig. Men min fikk smake mye annet før hun fikk smake grøt; bl.a fruktpure (hjemmelaget el Hipp/nestle beger fra 4 mnd), søtpotetpure (søtere enn vanlig potetmos) og moset avocado. Kan blandes ut med vann/mm/mme for fin flytende konsistens. Lykke til! Spennende:)
millie+2klumper Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 du skal vel helst ikke introdusere for mange smaker om gangen, så jeg ville begynt med litt tynn grøt på kvelden. Mais grøten er søt og god. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå