Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #26 Skrevet 29. november 2010 Nei, det gjør nok ikke det. I så fall er det ikke snakk om videreføring, men brudd på en tradisjon.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #27 Skrevet 29. november 2010 Poenget er vel bare at vi har litt ulie følelser her for hvor lenge julen varer. For deg varer den ut i januar for meg er den over midt i romjulen et sted. For deg begynner den ikke før julaften, for meg begynner den lt i starten av desember. Man tenker og føler ulikt og er vokst opp med ulike tradisjoner. Er ikke snakk om å misforstå eller la seg lure, men hva en selv føler og foretrekker og ikke minst er vandt med.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #28 Skrevet 29. november 2010 Tøys, tradisjonene kommer fra dem som utfører dem, ikke fra en eller annen høyere makt over tradisjoner eller departement for tradisjonsbinding. Tradisjoner kan godt endre seg over tid og hver enkelt familie bestemmer helt selv hvordan de gjør dette.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #29 Skrevet 29. november 2010 Vel, jeg vektlegger i så fall god, gammel tradisjon mer enn du gjør. Og så følger jeg kalenderen. Der står det 1., 2., 3. og 4. søndag i advent, altså en 4-5 uker lang adventstid, etterfulgt av jul. Vi feirer helle ikke påske før det faktisk er blitt påske iflg kalenderen.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #30 Skrevet 29. november 2010 Nå er du bare ufrivillig komisk, og jeg gidder ikke bruke mer tid på deg.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #31 Skrevet 29. november 2010 Har julepynten oppe fra 22. eller 23. desember til 6. januar.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #32 Skrevet 29. november 2010 HAHAHA, du er bare sur fordi tøvet ditt ble bevist feil og fordi du ikke får leke bedreviter. God jul da:D
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #33 Skrevet 29. november 2010 Setter også veldig pris på forberedelser og forventninger like mye som selve julaften. Det å kunne bake med barna, høre på julemusikk og lage julepynt som kan stå framme store deler av desember. Julefilmene vi ser på sammen, og samtalene vi har om alt som har med julen og gjøre. Vi gleder oss også til romjulen, det er like mye jul selv om vi pynter litt tidligere enn det som før var normalt. Romjulen er så koselig og julen er ikke over etter julaften, men den starter før julaften her hos oss. Det er jo en slags førjul, mens julekvelden ringes inn på julaften. Da kan man sette seg ned å slappe av med alle de koselige forberedelsene man har holdt på med en stund
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #34 Skrevet 29. november 2010 Jula for meg er over rett rundt nyttår. Pynten pleier å forsvinne i begynnelsen av januar. Men jeg pynter fra begynnelsen av desember også,da.. Koselig å ha julepyntet hus til juleforberedelsene.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #35 Skrevet 29. november 2010 Synes det er så flott med julepynt at vi beholder den lengst mulig, dvs til 20. dag jul. Har jo også noe selskaper etter nyttår, og da er det flott at juletreet og den andre pynten står der fortsatt. Ellers gå vi på juletrefest omkring 10. januar, så at jule skulle slutte omkring nyttår, er bare tull.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #36 Skrevet 29. november 2010 helt enig!jeg er akkurat lik deg!jeg gleder meg bestandig til jul og synes det å pynte juletre 23.desember er alt for seint!jeg pynter som regel til jul allerede 1.desember fordi jeg vil ha jul rundt meg,jge liker å høre på julemusikk fordi det bygger opp til noe,nemlig julaften.og når julaften er over har jeg hatt jul så lenge allerede at jeg ikke har noen julefølelse lenger.vil bare ta ned all julpynten(iallefall treet!) fordi nå er jula over for meg. jula for meg er oppbygging til julaften,man har en storartet julaften og så er jula over:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå