Gå til innhold

Er dette kynnere?

Anbefalte innlegg

Jeg har i i flere uker hatt "kramper" over skambeinet. Det er vondt når de kommer, og jeg har de flere ganger om dagen. Varer alt fra noen sekunder til nesten ett minutt. De siste ukene ser jeg tydelig en kul mellom navlen og skambeinet, og området blir helt hardt.

Er det noe jeg kan gjøre for å lindre/hindre krampene? Puster så godt jeg kan når det står på, men må som oftest krøke meg litt sammen..

Jeg er plaget med bekkenløsning også, og når jeg skal reise meg,løfte osv er jeg blitt anbefalt av fysio å "trekke sammen" bekkenmuskulatur. Dette føler jeg ofte fremprovoserer krampene.

Ser det står enkelte steder at man skal ta det med ro, og mange blir sykemeldte. Jeg er midt i praksis, så det er ganske hektisk med det og eksamen nå før jul, men jeg har mulighet til å endre/flytte praksisen litt. Bør jeg roe ned? Er det farlig for babyen på noen måte? Er 15+2. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142618785-er-dette-kynnere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med de kynnerne jeg har så blir hele magen hard, ikke bare en del. Men kynnere skal jo ikke være vonde.. du skriver du må krøke deg sammen. Tror du bør snakke med jordmor om dette. Og hvis aktivitet fremprovoserer smerter som gjør at du må krøke deg sammen... høres ikke helt heldig ut. Det trenger ikke være noe farlig, men du må jo blir veldig sliten av det?

Ja, det er slitsomt..og i det siste har jeg også blitt bekymret når det står på. Føles feil på en måte.. får ta en telefon til jordmor og høre hva hun mener. :)

Er helt sikkert uskyldig, men best å være på den sikre siden. Det med aktivitet skjer bare iblant, krampene kan like gjerne komme når jeg sitter/ligger på sofaen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...