Ooni Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Har en jente på 4 dager og vi sliter med amminga, gjorde det med forrige barn så det er ikke så overraskende. Bare veldig frusterende! Hun får ikke ut melk i det hele tatt fra det ene brystet og det er ikke så godt. Hun blir bare liggende å sutte på brystvorten. En av jordmødrene på sykehuset mente at brystvortene mine var formet slik at det ble vanskelig for babyen å få noe mer enn den i munnen. Med forrige barn ga vi opp etter noen dager og det føles som om det er det vi nærmer oss nå og... Skal prøve og pumpe litt i dag og så gi henne det jeg kan få de neste ukene... Noen andre tips?
pip pip Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 På sykehuset sleet jeg med det samme. Melkeproduksjonen kom ikke i gang. Helsesøsteren sa også til meg at brystvorten ikke var formet "riktig" og gav meg et brystskjold. Det gjorde slik at vesla fikk tak i puppen. Blir nesten som en smokk på puppen Til meg kom produksjonen igang da jeg fikk intravenøst med jern og da sluttet jeg med skjoldet. Lykke til
pip pip Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 På sykehuset sleet jeg med det samme. Melkeproduksjonen kom ikke i gang. Helsesøsteren sa også til meg at brystvorten ikke var formet "riktig" og gav meg et brystskjold. Det gjorde slik at vesla fikk tak i puppen. Blir nesten som en smokk på puppen Til meg kom produksjonen igang da jeg fikk intravenøst med jern og da sluttet jeg med skjoldet. Lykke til
Alt-er-mulig Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 Bruk tid og prøv å senk skuldrene litt.... Det er fryktelig frustrerende, men ikke gi opp helt enda.Stresser man går det IKKE. Har du melk skal du se at det går. Vi brukte tid på ammingen i starten også og hadde en som bare kavet rundt med munnen og vred seg uten å få sugd ordentlig tak. Vi fikk masse råd og tok i imot det som var av hjelp. Samlet litt av dette og prøvde oss frem. VIPS ble det orden i meieriet:-) Du kan evt starte pumpen og når du får utrivningsrefleks tar du vekk pumpen og legger henne innpå. Kanskje lettere å trene opp så hun skjønner sugingen... Ble hun lagt rett til puppen ved fødselen forresten?
Ooni Skrevet 29. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2010 Ja, hun ble lagt rett til :-) Forrige gang var det ikke på langt nær nok melk og det er nok ikke det nå heller...i tillegg er hun over 5 kilo så hun trenger litt mat for å si det sånn ;-) Vanskelig å senke skuldrene...
Alt-er-mulig Skrevet 29. november 2010 #6 Skrevet 29. november 2010 Det er veldig vanskelig å senke de:-) Jeg har et matvrak her jeg også, så jeg skjønner deg godt! Kanskje amming pluss erstatning er tingen hvis du føler det ikke er nok:-) Lykke til!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå