Gå til innhold

advendtskalenter tips.... anyone....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har jo to småtroll her hjemme så har jo noe å henge fingrene i nå når jeg går her å venter...

men jeg er ikke så glad i disse sjokkolade og dill kalenderene man får kjøpt på butikken...

har en som reagerer på sukker og blir helt i hundre som igjen går ut over den andre så da ender jo hele mølja i hyl og skrik...

så nå har eg kjøpt noen poser som eg kan putte noe oppi men hva...?

vil jo ha litt kos med det og...

noen tips som ikke koster skjorta...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke alder og kjønn på barna, men kan du kjøpe en pakke playmobil og dele opp i 24 deler, eller lego? brio togbane. julepynt. doktorsett,verktøysett. perler,tegnesaker.

Lykke til :)

Skrevet

takk for svar...

det er en jente på 5 og en gutt på 3...

Skrevet

jeg har kjøpt:

- tannbørste (spiderman m lys) apotek 1

- badekonfetti apotek 1

- Pappfly søstrene grene

- en godteripose til en lørdag

- sånn klut som blir stor i vann spotek 1

- glowstick søstrene grene

- sokker

- vanter

- badeskum i figurer apotek 1

- taolettmappe spiderman apotek 1

dette er noe av det vi har kjøpt...legger ikke så mye i det, men greit og ha noe de trenger også...

men apotek 1 har masse fine billige ting til kalender

Lykke til:)

Skrevet

Jeg har kjøpt litt ting som guttungen min på 5 år likevel trenger som:

lue, votter, belte, strømpebukse, sokker, matboks osv

Så har jeg kjøpt en liten sjokolade eller kjærlighet som jeg har lagt inn på lørdagene i desember.

Noen dager skal være aktivitetsdager: Bakedag, pynte pepperkakehus, pakke inn julegaver, lage julepynt, se julefilm sammen og kose oss med julekaker. Dette pleier å være veldig populært:)

Ha en strålende adventstid:)

Skrevet

tusen takk for svar alle sammen!!!

grett med noen ideer for å få mølla til å gå... hehe

er såååå lite fantasifull nå...

men dere fikk sparket skallen i gang!!

kjempe!!

nå får eg skyde meg på butikken en tur... hehe

Skrevet

Jeg prøver å unngå slike "kjedelige" ting som ungen likevel trenger. Hvor glad blir 2-3åring for et par ullvangsokker? Med en på 5 går det kanskje ann, om man finner rette merket (hello kitty elno?).

-Ny kul matbok var forresten en god idee. Mini begynner i ny barnehage 6desember, og matboksen hans har mistet alt "trykk".

Men er veldig for slike "aktivitetspakker". men det krever at man har tid/overskudd til å være med å bake, lage julepynt etc. Prøver å legge slik til helga iallefall.

Ellers har vi kjøpt noen filmer (som han sikkert uansett hadde fått), såpebobler, mummietroll refleks, lommelykt (han er veldig opptatt av lys), noen små bøker kjøpt på mamutsalg for evigheter siden etc.

Skrevet

Til sønnen min lager jeg pepperkakekalender og kjøper en stor gave som han skal få på lillejulaften, istedet for 24 små ting som bare går i søplen.

Skrevet

Vi har mine, dine og snart vår å jeg kan ikke si at jeg elsker å pakke inn en million å mye må jo gjøres til jul... Så, jeg kjøpte en hvit krans av pilkvister, litt julete breit bånd, rød klippekartong, embossingpenn og puler pluss ett smalt knytebånd i hamp... Så klipte jeg ut 24 doblehjerter av klippekartongen, skrev på tallene fra 1-24 med embossing og lagde opphengshull i toppen av hjertet og ett lite hull til å knytte hjertet sammen med i åpningen. Der etter satte jeg meg ned og skrev 24 forkjellige ting på hvert av hjertene... Alt fra skrive julekort, julevask på rommene, gløggkveld, bake lussekatter, pakker julegaver, fryse islykter, bake pepperkaker, spillkveld, bake og pynte pepperkakehus, julekoseshopping, fryse islykter, juleverksted, lage julekrus til bestemor og bestefar, juleavslutninger, grøtkos, vaffelkveld med litt juleklipping (papirhjerter og kremmerhus), toving av juletrepynt til barnas juletre o.l... på den måten fikk alle deltatt litt på alt og jeg fikk organisert hele advent på en grei og koselig måte :)

Barna elsker den kalenderen og blir like glad hver gang den kommer fram :) nå er det ingen her som ønsker seg hverken godis eller nipsnaps i kalenderen, men masse deilig planlagt familietid. Barna åpner ett hjerte på morgenen før de drar på skolen og gleder seg da hele dagen fordi de vet at det skjer noe på eftan. Til og med romvaskingen er blitt mere morsom ;) På lørdager eller søndager hadde jeg i tillegg ett nytt lite kortspill eller en ny julefilm o.l

Denne kalenderen koster nesten ingenting og man har masse glede og kos igjen for de kronene man legger ned ;)

Lykke til med førjulstiden :)

Skrevet

Til vår sønn på snart 3 har vi kjøpt en pakke lego som vi har delt i 12 deler. den kostet 129 tror jeg, så har vi handlet godteri i ulik variant til ca 10 kr stykket (små melkesjokolader osv) så får han litt leker, og litt godterier:) totalt kom kalenderen på ca 250 kr =)

Skrevet

Takk for tips, dilje, sier jeg som ikke spurte! Men topp kalender! Den må jeg lagre i minnet noen år så min kommende sønn kan få noe lignede =)

Skrevet

Et lurt tips til innpakking er sølvpapir, lettvindt og dekorativt :) IAllefall om en skal lage flere kalendere og ikke orker pakke inn hver enkelt i papir :)

Skrevet

Vi i vår familie har hvertfall hatt masse glede av den :) Så masse lykke til :) Og det som er som en ekstra bonus er at alt som må gjøres blir gjort i fellesskap ;)

Skrevet

Enig med at de praktiske tingene fort kan bli litt kjedelig, men så lenge det er noen disneyfigurer på de tingene, er dette kjempestas å få for hans del:) Om noen år blir han nok helt sikkert litt mer kresen...;)

Skrevet

Jeg har kjøpt litt forskjellig "nipsnaps" og litt godterier til noen dager,, tyggispakker med tattoveringer,små figurer med badeskum inni, osv.. Gjør litt extra av d i helgene, å har tenkt å legge en lapp dær d står at vi skal fare på badeland en dag ei helg, å kino en dag ei annen helg. Kan jo også legge lapper om andre div ting som er koselig å gjøre ilag.. Baking feks...

Skrevet

hvorfor kom eg ikke på å spørre her tidligere... hadde eg hatt litt bedre tid...

men...men blir en kombinasjon dette...

igjen tusen takk for svar!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...