Gå til innhold

Når drar man til kontroll hos lege for første gang?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når hadde du eller skal du ha første UL time da?

Jeg er i uke seks i dag, har fått første kontroll time når jeg er i uke 12,altså i januar... og det er lenge til altså.syns jeg da. siden det er første gang jeg er gravid..jeg har ikke symptoner på graviditet i d hele tatt.. skulle gjerne ha vært litt kvalm liksom bare for at jeg skal føle at alt er iorden..

jeg har hatt første kontroll i uke 8 i de 3 andre graviditetene mine. denne gangen fant jeg jo ut at jeg er gravid så fryktelig tidlig da...så da ble jo ventetiden litt lang ;) men tror ikke det har noe å si hvilke av disse ukene du kommer til kontroll. de gjør stort sett ikke stort, bare urinprøve og fyller ut helseskjemaet, så du får egentlig ikke så mye ut av det uansett desverre tror jeg. :) Blir mere spennende når du har kommet litt lengre og de begynner å lytte etter hjertelyd og lignende. :)

Annonse

uke 12 er som regel den første legetimen, bor man i en storby så kan man sende en mail til fødeavdelingen og søke selv :)

Nei, de hører ikke etter hjertelyd på første kontroll nei, da er det skriving av papirer, blodprøvetaking, veiing etc.... :)

Du vil vel få mest ut av timen i uke 12 tenker jeg..

Er jo bare å ringe legekontoret og høre med dem,og eventuelt få satt opp en time allerede :)

Jeg selv skal inn på sykehuset til jordmor på kontroll når jeg er 10+5,men det har sine andre grunner :)

Skal også få ultralyd da,selv om jeg har vært på 2ultralyder allerede :))

Jeg var hos legen i går, er 9+4 nå.

Legen ordnet endel papirer, blant annet helsekort også søkte hun om fødeplass og ultralyd. Tok endel blodprøver, spurte om sykdommer i familien og hun tok GU undersøkelse og celleprøve. Også fikk jeg noen bøker om svangerskapet.

Godt å få første time unnagjort, siden det er min første gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...