Gå til innhold

Malt eller svisker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva som er best å ha i mme flaskene til mini?

Hun har alltid hatt malt frem til nå men leste at noen mener det ikke er sunt i det lange løp?

Hun blir tidvis hard i magen sikkert pga grøten og grønnsakene, er det bedre å ha sviskesaft i hver flaske istedenfor malt?

Hun er straks 6 mnd....

Takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke hva som er best, men jeg husker vi brukte malt i mmeflaskene, og ga sviskemos sammen med grøten til mini her. Og det funka bra for oss:-)

Skrevet

Jeg bruker malt i hver flaske men kommer til å bytte til svisker når lillegutt blir 4 mnd.. Malt er jo veldig søtt, så ville ikke tro det er så veldig sunt nei :)

Skrevet

vi kan jo prøve med svisker i hver flaske og se om det funker!

Hvor mye ville dere hatt i hver flaske?

Og hvor mye har dere i grøten?

Er det ok å gi henne sviskejuice tynnet ut med litt vann til grønnsakslunsjen hennes?

Skrevet

Malt inneholder sukker og gluten... Og kan gi vondt i magen..

Sviskermos/saft er bare svisker og vann..

Du kan trygt gi dette også før 4 mnd. Står 4 mnd på glassene fordi det er da man kan begynne med fast føde, men litt svisker gjør ingen skade..

Jeg prøvde å gi sviskersaft i flaske, men opplevde at det tettet seg i hullene.. Mye bedre å gi et par teskjeer ved siden av.. eller i annen mat..

Du kan begynne med et par skjeer og øke til du finner ut hvor mye som passer for din unge..

Å gi det som drikke blandet med vann går sikkert også greit hvis ikke flaska/koppen blir tett..

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Hei, vi har gitt MME til gutten vår siden han var født, (straks 3 mnd), Han bæsja fint til han var ca 2 uker, måtte da begynne med malt, funket først med 1 liten tsk 1 gang om dagen (i melka såklart), men så begynte han å streve mer og mer, vi prøvde å bytte merke på erstatningen, økte maltdosen, til slutt hadde han 1 god tsk i HVER flaske! Likevel hadde han grønn bæsj, og strevde fælt for å få til noe.

Fikk tips om å begynne med sviskejuice eller sviskemos da han var 2 mnd av helsesøster... Prøvde først juice (hjemmelaget), men det måtte så mye til i hver flaske for at det skulle funke, så da begynte jeg å lage egen mos. Da ble det fart på sakene, en ting er jo at han koser seg gløgg ihjel med denna mosen, den andre tingen er at han sliter ALDRI med knip/luft lenger.. Bæsjer 2 ganger om dagen, og den ser helt "perfekt" ut..hehe

Så jeg kan med hånden på hjertet anbefale svisker! Ikke noe farlig å gi den mosen fra småfolk eller nestle heller, selvom det står 4 mnd på glasset, er ca det samme som man lager selv i de!

Skrevet

prøvde malt først, men tror ikke det var så bra.

litt knip og vondt.

Sviskemosen fra Nestle funker kjempebra nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...