Gå til innhold

Trenger noen hygienetips..

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. hvordan rengjør dere guttebabyens intime deler? Vil liksom ikke styre for lenge der nede, da får han jo ståtiss og det føles litt "galt" på en måte. Synd at det skal være sånn, men sånn føles det..

2. hvordan vasker dere ting med bæsj på? Kan jeg vaske det sammen med vanlige håndduker osv hvis det vaskes på 60 grader?

3. rengjør dere oppvaskbørsten eller kjøper dere ny? Hehe merkelig spm kanskje, men kom til å tenke på det.. Putta den i oppvaskmaskinen sammen med resten og skrudde på høyeste temperatur, men det føltes litt feil. Er det uhygienisk?

4. hvor ofte tømmer dere bleiesøpla?

5. hvor ofte vasker/støvsuger dere gulvene? Nå ligger han jo mye der og styrer, så er vel en fordel å holde det rent og hybelkanin-fritt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. vasker til det er rent etter behov....

2. vasker ting med bæsj på alene, jeg...

3. begge deler....putter den stadig vekk i oppvaskmaskinen, men kjøper ny relativt ofte også

4. hiver bleiene rett i søpla ute - har ikke bleiebøtte

5. 1 gang i uken kommer vaskedamen, ellers ved behov...smuler/søl ol:-)

Skrevet

1. Vi skyller gutten i vasken, vi. Tar gjerne en runde foran når han likevel har bæsjet, noe han gjør minst et par ganger om dagen...

2. Vasker klærne sammen med andre ting som skal på 60. Aldri opplevd at det sitter igjen noe. Og gaskluter på 90 grader.

3. oppvaskmaskinen funker fint! Vi har egen børste til flasker og babyting

Skrevet

4. når søpleposen er full. Det lukter ikke mye så lenge han bare får mm.

5. Huff, altfor sjelden. Når vi ser at det begynner å bli smulete og støvete. Men han ligger på en egen matte. Når han begynner å krype, så må vi bli flinkere. Evt kjøpe en microfiberdress til ham og la han ta jobben selv ;-)

Skrevet

1. Vi bare rengjør til han er ren.. Har faktisk aldri opplevd at han får ståtiss hehe, noe som jeg stusset litt på for lillebroren min fikk det hele tida når jeg skiftet på han da han var liten.. men .. de må jo bli rene nedentil, ståtiss eller ikke ;)

2. Vasker det sammen med annet tøy på 60 grader. Går helt fint det.

3. Rengjør den innemellom når den ser skikkelig skitten ut, men bruker å kjøpe ny sånn ca 1 gang i mnd.

4. Har ikke bleiebøtte, syns det virker ekkelt å ha en bøtte full av drittbleier stående. Kaster bæsjebleiene i søpla ute med engang.

5. Vi har en langhåret katt som røyter en del, så støvsuging blir det hvertfall annenhver dag. Prøver å vaske gulvene 1 gang per uke. Nå som det er kommet snø og slaps, må vi nok vaske oftere. Igjen pga katten som kommer inn med masse snø. Kan liksom ikke be han tørke av seg før han kommer inn heller ;)

Skrevet

1: har jente, så vet ikke

2: vasker sammen med annet på 60/90c men skyller godt i varmt vann først

3: hiver den i oppvaskmaskinen, og kjøper ny når den ser rufsete ut. Vår er ikke så mye brukt, skyller og hiver alt i oppvaskmaskinen asap

4: har bleiebøtte, tømmer når den er full. Den står ikke på varmekablene! Ikke opplevd lukt ol. til nå

5: det blir oftere nå som hun ligger på gulvet. støvsuger minst 2 ganger i uken, ofte mer om det ser skittent ut. Vasker minst en gang i uken hele huset, oftere ved behov

Skrevet

De private delene vaskes bare fort og til han er ren. Det er ikke nødvendig å flytte på forhuden e.l. annet enn hvis det er bæsj der. Da får det bare føles feil, han kan få infeksjoner om det får lov til å være bæsj der lenge.

Ting med bæsj på får en vask for seg selv, på så høy temperatur som mulig og deretter en vask til sammen med annet tøy. Kanskje unødvendig, men sånn gjør vi det her hvertfall:)

Vi bruker oppvaskbørsten til dassvast når den er sliten og gammel og da må den nødvendigvis kastes etterpå:)

Jeg kaster bleiene hver kveld og tar en kjapp tur over gulvet med vaskekosten hver morgen. Tenker jeg går tilbake til en gang i uka når babyen min begynner å stå og gå:)

Skrevet

1) Vasker til han er ren uansett.

2) Skyller av bæsj så godt det lar seg gjøre (bruker BioTex noen ganger) og vasker det med resten av 60graders- klærne.

3) Vasker den i oppvaskmaskinen på 65 grader. Supert tips!

4) Bleiene går i søpla på kjøkkenet, tømmes ca annenhver dag.

5) Gulvene mopper jeg ved behov (våtmopp eller halvfuktig), det blir fort annenhver dag.

Skrevet

1, vasker til han er ren :)

2. vasker det sammen med annet på 60*c, skyller da selfølgelig vekk bæsjen før det går i maskinen..

3. har egen børste til flaskene hans, og en til annet.. den til alt annet har jeg i maskinen i ny og ne, den til flaskene koker jeg etter jeg har kokt flaskene ..:)

4. bleiebøtta blir tømt når den er full :)

5. støvsuger iallefall annenhver dag.. hvis ikke hver dag, bor atm i liten leil, med hund og katt også..

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

1. Jeg tar kluten å vasker rundt rota liksom, lyskene og pungen... Syns pungen er verst å vaske jeg da... Den er så skrukkete, så jeg passer på å vaske ekstra nøye her når han bader. Ellers tror jeg det er lettere å vaske gutter enn jenter.

2. I maskinen på 60grader. Vasker vanligvis med andre håndkler, men ikke i stappfull maskin. Jeg må være sikker på at det blir skikkelig skylt.

3. Slenger oppvaskbørsten i maskinen og bytter den ut med jevne mellomrom.

4. Vi har bare en vanlig søppelbøtte og den tømmer jeg stort sett 1-2 ganger om dagen, men bæsjen har ikke begynt å lukte før nå, så får se hva jeg gjør videre. Vi har fått en bleiebøtte, men jeg liker den ikke.

5. Huff... Det spørsmålet liker jeg ikke. For å si det sånn, så kommer jeg til å blir nøyere her når han begynner å krabbe!! ;-)

Skrevet

1. Forhuden skal ikke dras tilbake eller fikles med, fikk jeg beskjed om hos lege på 6 ukers kontroll hvertfall.

Skrevet

Takk for svar herlige mennesker! Jeg gjør egentlig det samme som dere sa her, bare greit å få det bekreftet :) (Forutenom gulvene som jeg vasker sjeldnere, men det må trappes opp..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...