Gå til innhold

Hvor mange kvadratmeter bor dere på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eier eller leier dere?

Hus eller leilighet? (evt annet)

Hvor mannge mennesker bor dere der?

Har dere terasse/veranda? Eller hage? Ca kvm på dette?

Er dere fornøyd med bosted, eller ønsker dere å flytte? Hvorfor?

Vi bor i et vertikaldelt hus på ca 90 kvm. Her er vi to voksne og to barn, samt en liten på vei. Vi har ingen hage, men en liten veranda med plass til hagemøbler og et lite basseng, leketelt e.l.

Vi leter etter et nytt sted. Hovedsakelig pga manglende plass, både ute og inne; trenger et eller to soverom til (her er bare to!!!), og en hageflekk..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi eier leilighet på kattem på 98 kvm.

Vi er to voksne og to barn. 3 soverom.

Har veranda, men ikke hage da vi bor i andre etg, ønsker å selge etterhvert og kjøpe en rekkehusleilighet her på kattem så vi får hage og litt større plass.

Skrevet

Nå er vi mellom hus som det heter. Har solgt det andre og er i gang med prosessen og bygge nytt hus, så i mellomtiden leier vi.

Huseier påstår at det er 140 kvm i BOA her, men jeg tror han må mene BRA, for det er myyyye mindre enn det vi bodd i før som hadde BOA på 158 kvm. Det er bra stor stue/spisestue, normalt kjøkken og ok bad oppe. Nede er det 3 små soverom, et knøttlite bad og en liten krok hvor vi så vidt får plass til pc-benken og litt kasser og sånt.

Vier 2 voksne og 4 barn, og dette føles i hvertfall altfor, altfor lite. Vi er nok bortskjemte, men jeg føler det slik likevel. De to store guttene f.eks har knapt nok gulvplass på rommet de deler og det er umulig for dem å få ha fremme legoen sin osv fordi det ikke er plass noen steder :-( Men, det er bra med terasse utenfor da.

Huset vi hadde før var veldig passe når vi hadde 2 barn, og tildels 3, men ble litt lite med 4 barn synes vi. Der hadde vi både stor terasse og ok med hage.

Huset vi skal bygge blir veldig stort. 400/340 kvm i BRA/BOA, men vi skal leie ut 70 kvm da. Da får alle barna hver sine rom med plass til skolepult, kunne ha legoen sin fremme, det vil bli plass til at de kan ha overnattingsbesøk (helt umulig her vi bor nå) osv, og vi får både loftsstue og kjellerstue. Det gleder jeg meg til! Nå som de store barna begynner å vokse til merker jeg veldig "behovet" for loftsstue/kjellerstue og/eller egne rom til dem. Vi vil også ha mye uteplass når huset blir ferdig siden tomten er på ca 2 mål.

Skrevet

Bor på 80 kvm + platting og stor hage.

Leilighet i et hus.

3, to voksne og 1 barn.

Ja - vet ikke akkurat hvor stort det er.

Er veldig fornøyd.

Lykke til med å lete ette ren ny plass å bo :-) Tips for å spare plass: Monter skap / hyller el helt opp til taket. Køyesenger. Klaff bord.

Skrevet

Vi eier et hus på 250 kvm, men leier ut 100 av de (2 kjellerleiligheter). På våre 150 kvm er vi 2 voksne og 2 barn- Vi har 5 soverom, men 2 av de blir brukt til kontor/ gjesterom. Vi har svær veranda, kanskje 40 kvm. Ganske stor hage også, 70 kvm kanskje (har ikke målene på dette).

Er fornøyde, men misliker 2 ting: En enormt lang og bratt bakke for å komme opp hit vi bor, samt skoleveien som er lang og trafikkert. Vurderer å flytte pga dette.

Skrevet

Leier hus på ca 120 kvm, inntil videre er det bare jeg og samboeren, kommer en liten en neste år. Huset ligger på en nedlagt gård, kun husene som "er i drift", utearialet er på rundt 500 kvm, og dette deler vi broderlig med eieren av gården, vi har en veranda på ca 20 kvm.

Skrevet

Forelsket oss totalt i et gammelt hus fra 1929 med grunnflate på 50 kvm ;) Kun to soverom og vi er ennå 2 barn og 2 voksne. I minste laget kan du si, men ååå så koselig hus :) Nå holder vi imidlertid på å bygge på, 50 kvm til i 1 etg, så det vil hjelpe mye. Neste sommer bygger vi ut gang/bad og kjøkken. Har hage på 1,5 mål så det er nok tomt å ta av :) Selvom jeg ikke har lagringsplass (ennå) ville jeg aldri ha byttet! Huset ble solgt med både sjel, historie og 2 gjenboere - herlig :)

Skrevet

Vi bor på tilsammen ca 170 kvm (halvannen etasje).

Enebolig.

Nå er vi 2 voksne og 1 barn, nummer 2 kommer på nyåret.

Vi har stor hage og stor terasse (1,5 mål tomt).

Vi er fornøyd med stedet vi bor på, men ønsker på sikt å flytte litt nærmere hjemstedet vårt med tanke på å ha familie/barnevakter i nærheten.

Skrevet

Eier enebolig

4 stk

175-180 kvm

Balkong og terrasse, skal bygge mer ut på begge sider ute

1,2 mål tomt

Fornøyd. Bor sentralt, med utsikt over fjord og fjell, ikke innsyn.

Skrevet

Vi eier halvpart av vertikaldelt 2mannsbolig. ca 122 kvm. vi er nå 2 voksne og 2 barn og har 3 soverom,

Vi har veranda på ca 8kvm og rimelig stor ubrukelig hage (ligger i en skråning)

Er relativt fornøyd med huset, kunne trengt oppussing, men duger ganske bra som det er. Beliggenheten på huset er bra, bortsett fra at det ligger i en skråning.

Vi kjøpte huset mest for å komme oss inn i boligmarkedet, ikke for at det skulle være vår siste bolig. Så om et år eller 2 skal vi flytte ternker jeg. Men kommer til å vente til det dukker opp noe bra på flat mark :)

Skrevet

Bor i rekkehus på 104 kvm 3 soverom .Vi er 2 voksene og 1 barn + 1 i magen .

Har hage både forann og bak + veranda på ca 12 kvm .

Er sånn passe fornøyd ,men kommer nok til å kjøpe noe større om et par år .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...