Gå til innhold

Dere som var/er kvalme

Anbefalte innlegg

Er dere det enda, eller når forsvant kvalmen?

Jeg er 12+5 idag og like kvalm enda. Har en livskvalitet som er på bånn for tiden. Ligger minst 20 timer om dagen for da er jeg minst dårlig. Merker jeg begynner å bli rimelig lei nå, jeg råtner jo helt bort. Til vanlig trener jeg 3-4 ganger i uka, nå klarer jeg ikke engang å gå opp trappa uten å føle at jeg må spy.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142618126-dere-som-varer-kvalme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da.... stakkars!

Jeg er nok ikke så ille som deg, men jeg er uggen og sliter med matinntaket hele tiden... Sist varte det til uke 17-18.. Nå er jeg 13+4 og krysser fingrene for at julemiddagen vil smake godt! Lykke til til deg også!!

Hei,

prøv postafen (reisesyketabletter). det er IKKE skadelig! Jeg har brukt det i begge mine svangerskap og det hjalp meg opp på beina igjen, og jeg fikk tilbake energien.

Ellers gikk kvalmen sånn sett helt over for meg i uke 14. Hadde hyperemesis i begge mine svangerskap.

Kjenner meg igjen. Har nesten grodd fast i sofaen. Men nå har det begynt å slippe taket bittelitt, er ikke så kvalm på kvelden lenger, så da får jeg i meg litt mat. Så jeg håper det nætmer seg slutten. Er 13+1 idag.

med meg gikk kvalmen over i uke 13-14:O)

men ukene før d lå eg som et slakt i senga, over do eller satt apatisk i en stol.

var ikke noe særlig.

nå er eg snart 19 uker på vei, og formen er som dag og natt i forhold til da eg var dårlig.

ønsker deg masse god bedring

Annonse

Den verste intense kvalmen ga seg i forrige uke, uke 16/17. Er fortsatt kvalm, i går var jeg helt satt ut igjen, men det ser ut til at går lengre perioder mellom hver gang, er 18+0 i morgen :)

Er første gang jeg har/har hatt hyperemesis, hadde ikke det i første svangerskap når jeg gikk med datteren min i -05/-06.

Jeg også trente 3 ganger i uka før jeg ble gravid, har bare vært på èn gåtur i graviditeten og da var jeg heeeelt utslitt, så formen er helt elendig etter å ha vært så dårlig i så mange uker ja. Men, vi får trøste oss med at det går over, om det ikke går over i svangerskapet, så gjør det ihvertfall det etter, så får man heller gå på med friskt mot og trene seg opp igjen :)

Lykke, lykke til :)

Klem fra

Annonse

Jeg var kvalm helt til uke 19.. Spydde daglig.. Begynt å komme seg da jeg skiftet fra 18 til 19 uker, og før jeg rundet 20 uker var kvalmen over. Nå har jeg blitt overfølsom for alle lukter, og nydusjet mann er den verste lukta, og røyklukt! Heldigvis har min kjære sluttet å røyke, men kan dessverre ikke nekte han å dusje.. Det hadde vel blitt verre for meg det ;)

Travelt å være så følsom for lukter, men bedre enn denne spyinga! Jeg er forresten 21uker nå :)

Håper kvalmen snart går over for deg også, er slitsomt å være så dårlig hele tiden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...