Gå til innhold

Dåp med en 3-4 uker gammelt baby?

Anbefalte innlegg

Hei.

Idag fikk jeg akkurat vite at søsteren til forloveden min skal feire konfirmasjonen sin 8 mai. Jeg har termin 7 april og da har vi en liten baby på bare noen uker gammelt. Vet dette er lenge til, men fikk allerede litt hetta å måtte kjøre 3,5- 4 timer en vei med en så liten baby, så det vil jo si at vi måtte ha sovi over hos svigers.

Nå skal det sies at jeg er førstegangs og kanskje bekymrer meg over ingenting, men hadde dere gjort det? Jeg tenker at man gjerne er litt sliten etter fødeslen og ikke vil drasse langt med en liten nyfødt med masse folk, overnatte osv. eller?

Fortsetter under...

Det går sikkert fint. Jeg tok med minien min da han var bare noen uker gammel på helgeovernatting hos svigers og barnedåp til fetteren hans. Var ikke mer enn 2 timers kjøretur da. Det var bilturen jeg var mest bekymra for. Men det gikk helt fint det. Jeg var litt bekymret for hvordan det skulle bli i kirka også, men satt meg bakerst og hadde på klær som gjorde matfatet til bebisen lett tilgjengelig. Og det gikk så fint so bare det.

I selskapet etterpå sov han seg gjennom det meste.

Med nr 1 dro vi på fjellet da han var 5 uker gammel, 3,5 time hver vei og det gikk så fint!! Om alt går bra er du i god form og babyen sover seg gjennom hele turen. Men om du ikke føler deg fin, får du heller ta stilling til det når den tid kommer?! Mange føler seg fine etter fødsel... Jeg manglet jern, og var derfor dårlig og veldig slapp i noen måneder, men det er ikke normalen! :-)

var på slektsstemne i -91, med over 500 personer til stede, på hotell en hel helg. da var søstra mi to mnd. vi trodde hun kom til å være den yngste, men nei da. der dukket d opp en til på 2 uker!!

så tror d vil gå helt fint i med mini noen timer i bil, og med familie rundt seg den dagen.

er ikke noe mer problem enn d man evt lager d til selv;O)

hadd ikke vært no redd for det.. babyer pleier jo å like å kjøre bil når de er små å sover eg igjenom de fleste bilturer... vi var på fjellet når den lille var 2 uker å de er 5 timers kjøring hver vei å jeg var aleine i bilen m den så det hade jeg ikke tenkt på så lenge du er i fin form selv....

Du trenger ikke å bestemme deg enda. Se an formen din etter fødselen, det vil alle ha forståelse for.

For noen er det helt uproblematisk - de er i full gjenge igjen etter en uke, mens andre er stressede og har vondt, og da er det ikke så greit. Gjør det du føler for, ikke tenk på hva som er "vanlig"/hva du "bør" klare.

Annonse

Jeg syns den bilturen høres litt lang ut, dere må nok regne med å ta flere pauser og bruke tida. Ellers så kan dette gå kjempefint om du er i grei form og babyen spiser bra og er noenlunde lett å trøste. Men det må du finne ut når den tid kommer, umulig å si før fødsel i alle fall. Dere får bare ta sikte på å komme hvis forholdene ligger til rette. Med nær familie rundt så kan man jo ta det litt som det kommer under feiringa. Vi var i 50 års dag med 10 dager gammel baby, men det var bare en halvtime unna. Jeg plundret noe med amminga, men det gikk da greit likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...