Gå til innhold

Dere som har barn som sover i baby-safe sovepose....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge skal de sove i den da?

Her er snuppa 17 måneder, og det er ikke snakk om at hun får sove uten.

Har prøvd ved flere anledninger å ta den bort, men da hiver hun seg bare rastløst rundt i senga. Forrige gang vi prøvde å legge henne uten, hadde hun fortsatt ikke sovnet etter 2 timer, så da måtte vi legge henne i posen til slutt. 5 minutter etter dette sovnet hun.

Syns på en måte det er litt ille at hun ikke får bevege seg fritt når hun skal sove, men på en annen side virker det jo som om hun syns det er trygt på den måten.

Noen som har erfaringer med "poseslutt"?

Skrevet

Har ikke erfaring med poseslutt, men har en gutt som fortsatt sover i pose og han er 18 mnd. Når han ikke sover i den så bli det bare vas, og når han sover i den går det greit. Så kommer til å fortsette en stund til hvertfall. Han protesterer ikke i det hele tatt på å bli lagt i den og han kan jo også bevege seg en del, den er jo ikke helt trang.

Så hvis hun sover kjempe greit med og ikke uten, så hadde jeg ikke vært i tvil om jeg skulle fortsette. Å sove om nettene er kjempe viktig for de små så de for overskudd og energi til å ta innover seg de mange inntrykkene de får om dagen.

Men kan jo være interessant å høre om det er noen som har erfaring med å slutte med pose.. Det må jo komme før eller siden.. :)

Skrevet

Gutten vår på 15 mnd bruker også pose og vi snakker om å avvenne han med den, da han nå stort sett endelig sover natten gjennom. Men vi utsetter det helg etter helg, for vi ser at han koser seg i den. Er veldig interessert i sluttetips jeg også;-)

Skrevet

Hvorfor slutte med noe som opplagt fungerer godt? Her ligger poden på to år fortsatt i sin natt pose. sover kjempegodt i den og er aldri kald. Ser overhode ingen grunn til å avvenne han med posen jeg. Han sover godt og vi sover godt :) Posene ble litt i korteste laget for ett par mnd siden så da sydde jeg like godt på en bit så han har dem lengre. Tenkte han ihvetfall skal få ha posen sin til sommeren. Da er han 2,5 år. Det kommer naturlig når han er klar for å ligge uten pose tenker jeg. regner med han gir uttrykk for det selv en dag. :) Men foreløpig så spør han etter "posi min" som han så pent sier selv :)

Skrevet

Tusen takk for svar, jenter!

Da tror jeg at jeg slår meg til ro med at hun kan bruke posen en god stund til.

Fint å høre om andre småtasser som koser seg i posene sine:)

Hi

Skrevet

Takk for flott svar!! Jeg har tenkt akkurat det samme at hvorfor kutte ut noe som fungerer så fint, men helsesøster (og svigermor) mente det var på tide å kutte ut posen nå for å unngå traumer med å bli bunnet fast..... Vi synes derimot det viktigste er at han sover natten gjennom og er uthvilt om morgenen. Han skriker ikke i det hele tatt når vi legger han ned og han finner roen i løpet av et minutt, så kan ikke helt se at jeg skader han. Mannen min skal spørre igjen neste uke når de skal på 15 måneders kontroll!

Men må nok klippe posen i bunnen og sy på et stykke snart jeg også!

Skrevet

Tassen vår har sovet i pose fram til i forrige måned. Er 17 måneder nå. Har ikke bundet fast posen da, men han har jo fått snudd seg og beveget seg akkurat som han har villet. Nå ligger han med dyne, men fester dyna med votteklyper rundt sprinklene på senga :) Funker bra det :)

Skrevet

hei. Poden min sover i posen, men den er ikke festet fast i madrassen. Han kan snu seg i senga som han selv vil. Ser ikke at han skal bli noe traumatisert av det jeg. Holder på at så lenge han sover godt, da sover vi godt, å da er vi alle fornøyde. Gjør det som dere synes fungerer best :) ikke alltid det er helsesøster som sitter med de beste løsningene.

Skrevet

Siden det bare er jeg som binder fast posen fortsatt, tenker jeg nå som en start å fjerne selene noen uker også se hvordan det går med søvnen da. Takk for tipset - har ikke tenkt engang på at det kan være en mulighet! (Bare sånn for å forklare, selene er ikke så stramme at han ikke får beveget seg i det hele tatt, han kan fint legge seg på begge sidene dersom han vil det)...

Skrevet

Jeg har også posen festet fast.

Kan jo selvfølgelig prøve å la vær å feste stroppene. Det er verdt et forsøk, men har ikke helt trua på at det skal bli noe særlig annerledes enn å sove uten posen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...