Gå til innhold

Hva er det verste du vet av barne-tv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Supernanny på besøk hos Lille Prinsesse? Den episoden ville jeg sett! :oD

Fortsetter under...

Skrevet

Jenta vår er bare knapt 14 mnd, men hun følger da med litt, men liker best musikken. Da danser hun, veiver med armene og vrikker på rompa.

Favoritten her i huset er programmene på Playhouse Disney, så vi ser veldig lite på NRK's barnetv, enn så lenge. Men har vi har sett litt på Drømmehagen. Jeg får litt fnatt av det og jenta vår følger med en innimellom, men det er tydelig at det ikke er favoritten.

Dora utforskeren hadde vært mye bedre om det var all den der engelsksnakkingen ilag med. Jeg skjønner virkelig ikke poenget med det. Jeg syns det ødelegger hele serien.

Fantasiens flyttefolk på Playhouse D. syns jeg er ganske irriterende, men jenta liker ihvertfall musikken ;)

Skrevet

byggmester bob. den jævelen av en irriterende person kan du få helt gratis av meg. spesielt når småen er syk og den står på konstant i 3 dager, og om han sover og om jeg skrur av - da sover han ikke mer, og jeg hadde på dette tidspunktet eksamen om noen dager og var bitte litt klar for å lese uten "byggmeste bobb, kan det bygges" i bakgrunn. jeg driter vel i om den idioten kan bygge

Skrevet

Haha, nå lot jeg høyt! Sykt morsom tråd!

Jeg HATER Pipene. Siden jeg er illustratør selv, gjør det vondt langt inn i sjela å se på det. Og den sangen setter seg på hjernen som gammel, inntørka spaghetti på tregulv.

Fantorangen er en skikkelig dust som behandler vennene sine om dritt. Hva skjer med at han mobber Eddie konstant?

Vennebyen! Seriøst! Bitterbyen hadde vært et bedre navn. ALLE går jo rundt og klager og kjefter på hverandre. Er sarkastiske og oppgitte hele, fordømte tida. Merker jeg blir skikkelig gretten av å se på det.

Skrimmelskrammel!!! Å djisus kraist sei nåu mår.

Ellers priser jeg meg lykkelig over at gutten min aldri har vært noen fan av Drømmehagen. Syresyresyre.

Skrevet

sønnen liker dette "fantasiens flyttefolk" på playhouse disney, det er bare GRUSOMT, og dubbet i tilegg.. Handy Manny er også irriterende. Fantorangen og barnas supershow er det mest slitsomme på nrk som jeg kommer på i farten

Annonse

Skrevet

Jeg liker ikke Pippene skjønner ikke poenget med den.

Og ikke Saari,

Liker heller ikke Fantorangen han er ekkel, mamma er en gorilla og pappa er en elefant jæk det er jo sykt.

Så liker jeg heller ikke Mini Margrethe.

Skrevet

Har liten sans for Barnas Supershow, der vel-instruerte barn tilsynelatende kjører showet helt alene.

Voksne er teitinger som ikke fortjener respekt. Jeg får mark av den autoritetsundergravinga.

Nå høres jeg ut som jeg hører hjemme på 50-tallet, men hvorfor kan ikke voksne være gode rollemodeller? Hva oppnår en med at unger får inntrykk av voksne som tomhjerna, barnslige fjotter?

Skrevet

Drømmehagen er det verste syns jeg! Helt forferdelig. Synd lille jenta vår ELSKER å se på det så måtte nesten kjøpe inn dvd-er.

Skrevet

Saari? Er det den serien med Rakkitakki (?), en apekatt (?) og en enhjuling? Den er i alle fall grusom. Kjenner at det var sånn barne-tv jeg hatet da jeg selv var liten.

Ellers kan jeg ikke fordra Handy Manny, så utrolig usjarmerende! Fantorangen er en usmakelig type, men jeg har vent meg litt til han, må jeg innrømme.

Ellers ELSKER jeg Peppa Gris - den er jo fantastisk! OG Olivia!

Skrevet

En god del av "programlederne" irriterer meg. Det er bare noen få av dem som er naturlige og forholder seg bra til kameraet.

Pipene har jeg sett lite av, men det lille jeg så holdt. Det er ellers svært irriterende med dama som kler seg ut som en "pip" og så skal barna gjette hvem...

"Todds verden" er litt for korrekt for meg.

Skrevet

Når barnetv kommer på så går jeg inn i en slags "sove-med-øynene-åpne-transe". M syns det er stas å se på barnetv sammen med noen og kikker ofte på oss for å se om vi følger med. Så jeg kan tenke meg til hvem og hva dere snakker om, for jeg har jo sett dem - men jeg har ikke sett dem ;) skal vi se på tv sammen sammen så setter vi på en dvd med litt bedre innhold - og da blir alle fornøyde!! :)

Skrevet

Pippene - grunner nevnt over..

Dinsautoget - kustig og utrolig sært med det veslevoksne språket.

"Hva gjør jeg i et Teranodon-rede?" :-O

Annonse

Skrevet

Jeg er ikke noe glad i Barnas Supershow. Det er bare masse hyl og leven og publikum (barna på tv) sitter og klapper ekstatisk og holder på å le seg ihjel, skjønner ikke hva som er så morsomt? Begynner allerede å bli veldig lei Kosinus (drit kjedelig opplegg). Dårlig fantasi på disse som sitter og finner på disse programmene.

Skrevet

Hahaha...

Jeg synes "Dinosaurus toget" er helt sjukt. Her har det vært dårlig brainstorming på nachspiel... "hva liker barn": "dinosaurus!", "tog!". Da lager vi en serie med dinosaurer på tog.. Jeeez.. For et konsept!

Liker heller ikke disse plastelinafigurene, eller den serien med illustrasjoner med ei jente (?) som som sitter på en enhjulssykkel (skjønner ikke hva det er for noe en gang..). Da må jeg gå og rydde.

Liker ikke drømmehagen heller, spesielt ikke konglene og hoppsidaisy. Selv om småen synes hinkelpinkel er topp.

Det eneste jeg synes er ok er Timmy og sauen shaun.

Skrevet

ja, Saari skjønner ikke jeg poenget med heller.. den irriterer meg, men her digger vi Timmy tid!:)

Skrevet

Jeg får frysninger av Silje på Nrk Super.... Ser ut som hun går på speed! Kulerunde øyne og med tunga hengende mer ut enn inn!

Ellers begynner jeg å bli lei av Handy Manny and his tools...

Skrevet

Tinga Tinga er helt forfedelig irriterende... hvorfor skal de lære barn å snakke dårlig norsk? skjønner ikke greia.

Å så ble jeg skuffet over årets julekalender på nrk, både jeg og lillegutt synes den er kjedelig

Skrevet

Drømmehagen gir meg lyst til å ta en springskalle rett i veggen! Jeg får helt kav av det makkverket de kaller for barnetv!

Muterte teletubbier som klemmer og kysser hverandre, og tre jente-dokker som deler seng og river klærne av hverandre på lek? Er litt usikker på hva de egentlig vil med den serien...?

Og den evinnelige pipinga. ÆÆÆÆÆÆÆHHR!

Jeg foretrekker Fantorangen foran det der, men jeg kan ikke si at jeg var så imponert når jeg hørte at han sang "Vil du være vennen min så kom og hold i snablen min, trallalaaaa!!!"

Gjest cunning stunts
Skrevet

Dora må dø.

Og Fantorangen har penisnese, hvor motbydelig er det?

Skrevet

Det dårligste, etter min mening, er Skrimmelskrammel og Barnas Supershow, hva gjelder NRK. Men her i huset blir det mye Disney Playhouse og jeg er r i m e l i g lei av Handy Manny, skjønner ikke at han ikke snart blir tvangsinnlagt på psykiatrisk.... En eller annen lidelse må han jo ha, som går rundt og snakker med verktøy hele tiden, mener jeg. Og Jungelhjul er jo bare idiotisk.

Veldig mange av de mange av dere nevner, vet vi ikke engang hva er...

Skrevet

Jeg aner en sammenheng her...

Barnetv er sexfiksert med kukneser, bamse-trekanter, og sanger om snabel meg her og snabel meg der, og oppmuntrer i tillegg til dårlig oppførsel og null respekt for autoriteter.

Reality-tv er lavpanne tvprogrammer med deltakere som fyller akkurat de krava...

Prøver barnetv-makerne å fordumme barna våre for å gjøre dem til fremtidens reality-brødhuer ? En kan jo begynne å lure =P

Skrevet

Hahaha.. JA! Han har nese som en barnetiss. Synes det var skrekkelig morsomt :-p

Skrevet

Jeg synes det er superfestlig at NRK på død og liv ville gjøre mer ut av den lille populariteten Fantorangen hadde når han kun var "hallodame" og bodde i ubåten sin eller hva det nå var. Så store vyer at de tok av Drømmehagen for å måke plass til Fantorangen. Gud som det suger.

I tillegg fikser jeg ikke Mikke Mus. Egentlig synes jeg alt med unntak av Timmy Time er ekstremt dumt og selv Prompen liker det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...