Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 2 uker har urinprøven gitt utslag på eggehvite.. Har en lege som ikke er så flink til å innformere. Er det bekymringsfylt? Bt er fint :)

Noen andre som føler at de tørster ihjel? Har vert som besatt hele helga, og våkna ganske sjokka i morges. Trodde jeg drømte, men jeg hadde vist stått opp i løpet av natta og dokket opp en uåpnet 1,5 liters appelsinjuice.

Og tørsten gir seg ikke.. belmer i meg av vann og julebrus som om jeg aldri har smakt noe drikkenes før :P

noen andre?

Videoannonse
Annonse
Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn
Skrevet

glukosebelastning sjekker muligheten for svangerskapsdiabetes. tegn på dette er: sukker i urinen (egghvite), tørste og ekstra med do løping..

Skrevet

Sukker i urinen er ikke det samme som eggehvite! Eggehvite er et gammeldags og feilaktig uttrykk for proteiner. Har du proteiner i urinen skal du holde utkikk for andre symptomer på svangerskapsforgiftning, har du sukker i urinen kan det tyde på at en glukosebelastningstest er på sin plass for å utelukke diabetes / svangerskapsdiabetes.

Det er forøvrig normalt å være tørst.. jeg har til tider problemer med å holde tørsten unna, selv om jeg ikke har normal glukoseomsetning.

Men drikker du juice, brus osv, blir det bare værre! Det er bare vann, rent vann, som slukker tørsten. Sukkerinnholdet i juice og brus gjør at kroppen må bruke sine vannreserver på forbrenning - og du blir bare mer tørst!

Skrevet

Du kan få utslag på eggehvite i urinen om du har endel utflod:-) Iallfall det jeg fikk beskjed om på sykehuset.

Skrevet

Åh.. takk for svar jenter.

Jeg drikker vanligvis ikke juice/brus, men melk og vann. Bare nå når julebrusen er kommet at jeg drikker litt. Juicen var jo egentlig dattera mi sin frokostjuice :P hehe..

Jeg tror ikke jeg har mer utflod enn normalt faktisk. Fikk beskjed at det var 1 + førsteuka på eggehvite og 2+ nå på fredag. Det skal sjekkes igjen i morgen.

Takk igjen. Jeg lærer noe hele tida :D

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn
Skrevet

Tips for å unngå at utfloden skal påvirke urinprøven:

Vask underlivet med en klut med lunked vann rett før du tar prøven, når du skal tisse i koppen, skill kjønsleppene litt, da får du renest mulig prøve :)

Beklager feil benevnelse av egghvite her jenter.. Tenkte ikke helt over det der.. Er noe sliten og trøtt om dagen, bra dere klaret opp i den fort :)

Men fordi om man kanskje har tegn på svangerskaps diabetes, så betyr det jo ikke at man har det, men har man det minste tegn, så er det bedre å ta den testen uansett, bedre å være førevar, enn å få så høyt blodsukker at man må starte med insulin, for da har man diabetes etter fødselen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...