Reese Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 I 2 uker har urinprøven gitt utslag på eggehvite.. Har en lege som ikke er så flink til å innformere. Er det bekymringsfylt? Bt er fint Noen andre som føler at de tørster ihjel? Har vert som besatt hele helga, og våkna ganske sjokka i morges. Trodde jeg drømte, men jeg hadde vist stått opp i løpet av natta og dokket opp en uåpnet 1,5 liters appelsinjuice. Og tørsten gir seg ikke.. belmer i meg av vann og julebrus som om jeg aldri har smakt noe drikkenes før noen andre?
Gjest Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Tror glukosetest kunne være en idé for deg... )
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 glukosebelastning sjekker muligheten for svangerskapsdiabetes. tegn på dette er: sukker i urinen (egghvite), tørste og ekstra med do løping..
Hera_75 Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 Sukker i urinen er ikke det samme som eggehvite! Eggehvite er et gammeldags og feilaktig uttrykk for proteiner. Har du proteiner i urinen skal du holde utkikk for andre symptomer på svangerskapsforgiftning, har du sukker i urinen kan det tyde på at en glukosebelastningstest er på sin plass for å utelukke diabetes / svangerskapsdiabetes. Det er forøvrig normalt å være tørst.. jeg har til tider problemer med å holde tørsten unna, selv om jeg ikke har normal glukoseomsetning. Men drikker du juice, brus osv, blir det bare værre! Det er bare vann, rent vann, som slukker tørsten. Sukkerinnholdet i juice og brus gjør at kroppen må bruke sine vannreserver på forbrenning - og du blir bare mer tørst!
*Lissi* Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 Du kan få utslag på eggehvite i urinen om du har endel utflod:-) Iallfall det jeg fikk beskjed om på sykehuset.
Reese Skrevet 28. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2010 Åh.. takk for svar jenter. Jeg drikker vanligvis ikke juice/brus, men melk og vann. Bare nå når julebrusen er kommet at jeg drikker litt. Juicen var jo egentlig dattera mi sin frokostjuice hehe.. Jeg tror ikke jeg har mer utflod enn normalt faktisk. Fikk beskjed at det var 1 + førsteuka på eggehvite og 2+ nå på fredag. Det skal sjekkes igjen i morgen. Takk igjen. Jeg lærer noe hele tida
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 29. november 2010 #8 Skrevet 29. november 2010 Tips for å unngå at utfloden skal påvirke urinprøven: Vask underlivet med en klut med lunked vann rett før du tar prøven, når du skal tisse i koppen, skill kjønsleppene litt, da får du renest mulig prøve Beklager feil benevnelse av egghvite her jenter.. Tenkte ikke helt over det der.. Er noe sliten og trøtt om dagen, bra dere klaret opp i den fort Men fordi om man kanskje har tegn på svangerskaps diabetes, så betyr det jo ikke at man har det, men har man det minste tegn, så er det bedre å ta den testen uansett, bedre å være førevar, enn å få så høyt blodsukker at man må starte med insulin, for da har man diabetes etter fødselen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå