Tuddilidu Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 Prøver å forklare han at man ikke kan slå, men det ser ikke ut til å hjelpe. Håper noen har noen gode råd:o)
teddydamen Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 hei:) har du prøvd time out? det bruker vi på vår jente og d funker veldig bra;) hvis hun gjør noe hun ikke har lov til som å slå, så må hun sitte på gangen i to min (bruker da tidtaker, som hun får slå av selv, og så når hun da har sitet på gangen i to min og kl piper, så slår hun av, og så sier vi at dette er ikke lov, nå må du gå å si unskyld (til den hun da eventuellt har slått) og så fi en klem. et tips i allefall;) funker godt for oss, men såklart er d forskjell på ungene;) håper dette hjalp litt;)
frøet76 Skrevet 2. desember 2010 #3 Skrevet 2. desember 2010 Velkommen i klubben ;-P Vi er flere i samme båt. Min datter har holdt på minst et halvt års tid, og lite har hjulpet. Har fulgt pedagogiske råd, men det ser ut til at det meste preller av. Vi pleier å sette henne et spesielt sted (hos oss en puff i stuen) når hun har slått/bitt/klort. Der må hun sitte en stund og tenke på hva hun har gjort. Hun er så forstandig, og vet godt hva som skjer, og at hun har vært slem. Og så vil hun "være god" og stryker og klemmer av egen vilje etterpå. Dessverre så skjer det at temperamentet løper av med henne igjen og igjen, så her har det hatt lite preventiv effekt. Hun biter og slår når hun ikke får viljen sin. Og det er de nærmeste (mamma og pappa) som mest får unngjelde. I bhg er det ikke noe problem. (Hun tør ikke). Hadde det vært andre barn som ble bitt, så hadde jeg nok valgt å fokusere på det barnet som blir bitt. Altså ta det bitende barnet bort fra situasjonen, og forklare at det ikke er lov, og at det andre barnet fikk vondt. Vis at hun heller må stryke enn å klype, eksempelvis. Kanskje hun skal lære seg å gå bort og si unnskyld? Det jeg tror er viktigst er at det barnet som fikk vondt skal få MEST oppmerksomhet: Trøst, nærhet. Jeg tror ikke det er lurt å gi så mye oppmerksomhet og fokusere FOR MYE på bitingen. Det kan da også tilta, for oppmerksomhetens skyld. En får håpe det er noe som hører til alderen for noen barn, og at dette er noe de vokser av seg når de blir litt større.
**Lykke** Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 Jenta vår er 2.5 og har hatt en fase med slåing og en med dytting, er veldig fortvilende når det står på men vi passet på og gi beskjed hver eneste gang det skjedde, har også brukt litt timout, og snakket med henne om at det gjør vondt osv.. Disse fasene har vart to/tre uker begge to så er det over Tror alle barn går igjennom slike perioder, du må jo så klart gjøre noe med det, men for det fleste tror jeg da det går over ganske kjapt
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #5 Skrevet 5. desember 2010 eneste som hjalp her.... var å holde ut. :-/ Er nok noe de fleste barn er gjennom. Vi tok h*n bort, forklarte at dette ikke er lov osv, måtte si unnskyld og gi kos. Var vel det som var nærmest i å fungere.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #6 Skrevet 11. desember 2010 Her i huset ble det gjennomført nulltolleranse for slåing, og endte hver gang med timeout uten advarsel først. Tok hintet til slutt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå