Singer82 Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 hvordan gjør dere det i garderoben? Med tanke på dusjing av dere selv, baby, pupping osv.... Er det noe som er veldig lurt å gjøre, ha med osv? Skal forresten i pirbadet i Tr. heim. Takk for tips og råd
gulterkult Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Ta med bilstolen inn første gangen, så ser du hvordan det fungerer. Vi har noen matter som de små ligger på, men når de blir litt større kan de jo ligge rett på gulvet også. Jeg forter meg å dusje mens noen andre ser etter babyen, så tar jeg med baby, stelleveske og håndklær ut i hallen. Der tar jeg av bleie rett før vi går ut i vannet. Jeg var superstressa første gang, men går seg til. Etterpå blåser jeg i å dusje, får på babyen tøy så fort som mulig og reiser hjem med en unge som sover sååå søtt den natta! Lykke til! Ps: ikke bruk sånne engangsbabebleier, de fyller seg opp med vann og blir tunge å ha på. Kjøp heller en trang truse/badebukse, de bæsjer aldri i vannet. hehe.
Turbojenta og lillesøster Skrevet 28. november 2010 #3 Skrevet 28. november 2010 Kjøpte en sånn oppblåsbar stellematte på IKEA, den er helt super å ha med. Legger bare lillegull på den når jeg skifter. I garderoben er det veldig varmt så jeg kler av hun til bleia og lar hun sprelle, mens jeg kler på meg selv badetøy, etterpå tar jeg på hun badetrusa, skriver under på at det er mye mer praktisk med en sånn enn engangs badebleiene, de blir ikke så tunge som en vanlig full bleie, men mye tyngre enn de badetrusene, ikke så godt for ungene i vannet bare. Jeg har alltid med meg samboeren min så etter vi er skiftet og klare i badetøy går jeg ut i hallen med lillegull pakket inn i håndkle og leverer hun til han. Tar også med matten og stelleveska hennes, samt bodyen. Så går jeg i dusjen og dusjer og kommer ut. Etter badingen tar han seg av skifting på lillegull, forter å tørke hun og få på hun bleie og body, dusjer hun aldri, det er så ustabilt med varmen på vannet og er redd det plutselig skal bli glovarmt. Jeg går i dusjen, skifter og kler på meg. Så henter jeg hun, mens samboeren går i dusjen og ordner seg. Da har jeg tid til å kle på hun resten av klærne og eventuelt gi hun litt mat før han er ferdig og klar. Er mange som er der som er alene også. De oppblåsbare stellemattene er kjempe kjekke, de er av plast så kan legges på gulvet ved siden av dusjen mens du dusjer. Etterpå hadde jeg først tørket lillegull så fått noen til å se etter han/hun mens du tar deg en rask dusj. Er alltid mange som er i garderoben samtidig. Eventuelt kan du la barnet ligge på matten igjen mens du tar deg en dusj, men husk å pakke inn i håndkle. De blir veldig fort kalde. Langt innlegg, men håper det gav deg noen tips. Vi brukte litt tid før vi fant en god rutine på det, men nå går mandagene lett som en lek!
MillaCamilla Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 Hei Kler av meg og mini i garderoben (er heldigvis varmt der). Tar på badebukse på han, dusjer meg mens han ligger (da han var liten) sitter (nå) på gulvet i dusjen. Har med 2 håndklær (anbefalt av instruktørene), ett de bæres ut i badehallen i som ofte blir litt fuktig og ett til garderoben etterpå. Når jeg dusjer etterpå, ligger/sitter/krabber han rundt i dusjen. Dusjer han samtidig for liker ikke kle på han uten å skylle av han klorvannet først. Har ikke med bilstol eller stellematte inn, erfart at det er best med minst mulig å bære på. Om mannen har han i dusjen, gjør han det på samme måte antar jeg (aldri spurt). I Sverige så jeg forresten noe lurt, der hadde de ikea-babystol tilgjengelig i dusjen, veldig praktisk å la baby sitte der mens mor dusjer (det var et offentlig badeanlegg). Der hvor vi har babysvømming er et rehabiliteringssenter og det vaskes jevnlig der. Har derfor ingen betenkeligheter med å la mini ligge på håndkle på golvet eller sitte/ligge i dusjen. Et godt råd kan være å ikke planlegge noe etter badet, både min baby og venninners barn er supertrøtte etterpå og vil helst bare sove.. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå