2tettebabyer Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 jeg er gravid med nr 2 og et år mellom dem bare. første svangerskap hadde jeg ikke kraftige stikkesmerter og skikkelig nedpress før en uke før termin, og da gikk jeg 11 dager over. denne gangen har jeg gått fra å være supersprek til "invalid" over natta, det er litt opp og ned da, men synes det gjør veldig vondt å gå.. (ikke bekken). har 9 uker igjen, og blir litt sliten av tanken for må løpe etter vesla hele dagen og det tar på... lurte på hva deres erfaring er i forhold til ubehag og smerter i de forskjellige svangerskapene... er det vondere å gå med nr 2 enn med nr 1??
LinnisR83 Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Akkurat som å høre meg dette. Jeg syntes det er mye tyngre på kroppen å gå med nr 2 enn det det var med nr 1. Nr 1 var jeg mer syk (hadde endel kvalme, og endte med svangerskapforgiftning) men nå med nr 2, er det mer kroppslig. Er ikke såååå kvalm som med nr 1, men er mye mer sliten i bekken, rygg, mage og skuldre/nakke. Er mye mer sliten også. Puster som en hval! Syntes det er skikkelig slitsomt denne gangen. Med nr 1, kjente jeg ikke noe av bekken før 2 uker før fødsel, og da var det bare litt iling i beina. Jeg jobbet også frem til 7.mnd. MEN i dette svangerskapet, begynte bekkenplagene i uke (ja, helt sykt) 8!!!! Og jeg har vært sykemeldt fra uke 18!! Går regelmessig til bekkenspesialist, men er jo begrenset hva hun får gjort da, selv om hun er kjempeflink. Har du prøvd fysio/akupunktur/bekken - terapeut? Eller noen enkle øvelser hver dag? Bare 5 minutter? Vi får bite tennene sammen nå....Ikke såååå lenge igjen
2tettebabyer Skrevet 28. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2010 nei har ikke prøvd noe av det, for er ikke bekken som er verst faktisk.. har kjent litt i venstre side av korsryggen der det iler nedover i beinet, men aner ikke om det er bekken eller nerver i klem... synes disse knivstikkene oppgjennom herligheten er værst jeg og nedpresset... jeg klemmer beina sammen av og til når jeg står for føler alt er på vei ut... hehe... husker jeg hadde sånn sist og, men det var liksom ikke før i uke 39 og nå er det jo bare uke 31.... phu... men kjekt å viote at jeg ikke er aleine om å føle det da, selv om det ikke er så kjekt for deg med masse vonder. lykke te, vi skal nok holde ut :-)
Luna har født. Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 Med meg var svangerskap nr 2 det tøffeste. Nå med nr 3 er vel det som har vært lettest faktisk...aner ikke hvorfor. Likke til uansett. Luna.
Gulljentene Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 Ikke hatt bekkenproblemer i noen av svangerskapene, heldigvis. Går på slutten med nr 2 nå MEN har hatt mye mer trøtthet, sure oppstøt, søvnmangel, stikkinger og nedpress i underlivet, åreknuter både her og der..., og VONDE kynnere Dvs vært mye mer gravid denne gangen Jobbet 100% til jeg var 36+5 denne gangen, da, mot at jeg gikk ut i 50% sykemelding i uke 34 sist gang.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 Heisann:) Jeg får også to tette. Det blir omtrent 14.5 mnd imellom om lillebror kommer rundt termin. Jeg opplever også mye mer ubehag og vondter enn sist jeg var gravid. Stikninger, nedpress og strålinger. Jeg syns også kan være vondt eller ubehagelig å gå. Jeg er også mer plaget med bekkenet denne gangen. Men det er ikke bare der jeg har ubehag som sagt. Forrige gang opplevde jeg bare ubehag/smerter i bekken og lyskeområdet bare noen få dager før fødsel. hadde også mindre nedpress sist gang. Jeg vet ikke grunnen, men det kan være at kroppen aldri kom seg helt til hektene etter forrige svangerskap, og det derfor er mer ubehag. Jeg har også hørt at man kan bli mer og mer plaget med bekkenet for hvert svangerskap.
2tettebabyer Skrevet 28. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2010 takk for mange fine svar :-) jeg vet jo at det er folk som sliter mye mer enn meg, så skal jo egentlig ikke klage, men har bare reagert på at jeg føler meg, som deg vestlandsfanden, MYE mer gravid denne gangen med forskljellige ubehag. visste knapt hva en kynner var sist svangerskap og nå får jeg det bare jeg bøyer meg for å plukke opp leker etter vesla... rart det skal være så forskjellig, men ser fram til å bli mamma igjen nå, og 9 uker det skal jeg klare. lykke til dere andre og :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå