Gå til innhold

Brystbetennelser! Er det håp?? Slutte å amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

5 uker gammel baby, og allerede hatt brystbetennelse 4 ganger. Upraktisk for 3-barnsmor å ha 39,9 i feber!

Jeg begynner å få råd om å slutte å amme. Vil helst ikke det. Er det håp om bedring snart? Noen som har hatt brystbetennelse etter at baby var f.eks 3 mnd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er værst om vinteren. Ville tro at du kan bli flinkere å forebygge, slik at du unngår betennelse. Feks altid håndmelke bitte litt i dusjen. Sette på vekkerklokke om natta så det ikke går mer enn 4 timer, sove med genser osv.

Jeg synes ihvertfall jeg ble flinkere, hadde ikke betennelse etter han var 6 uker, bortsett fra da jeg sluttet å amme. Da mini var 8 uker, prøvde å delamme, men ble bare betennelse av det også... Blir spennende å se med nestemann. Heldigvis i april så ikke så kaldt da :) Hadde i tilegg veldig såre brystknopper som gjorde det eksremt vondt å amme. Ble en helt annen mamma når jeg sluttet da, så du får bare gjøre det som er best, men lag deg en plan så du ikke sliter deg ut :)

Skrevet

Hva mente du med delamme? Ga du litt tillegg ved siden av? Hvor lenge ammet du?

Skrevet

I forbindelse med at brystvortene var så såre, så ammet jeg bare "det jeg orket" og fylte på med tilegg ved siden av. Det gjorde jo at prod gikk ned og puppene var ikke så sprengte lenger. Det var vel bare på kvelden jeg fylte på med mme. Tror nok jeg kunne fortsatt slik, hvis bare brystvortene kunne grodd seg fine :)

Skrevet

Glemte å svare at jeg gav med etter 9 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...