ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 hei hei:-) Har 'samle' opp noen babyspørsmål som jeg tenkte å poste ut nå og se om dere vil svare i deres tilfeller o.l. På forhånd takk=) 1. Hvor lenge har dere latt ungen ligge å 'skrike' før dere tar den opp? Tenker i sammenheng hvor han våkner og når han legges..? 2. Hvor lenge sover/er våken ungen din? Avogtil føler jeg att han kun sover og spiser+stellet sitt da. 3. Når bebisen er våken har dere den alltid på fanger å duller med? Jeg har lagt han ned litt i grind osv men da føler jeg meg som en dårlig mamma 4. Av og til så etter babyen har gulpet så virker det som han hikster etter luft. han lager en sånn fæl lyd ( drar i seg luft i panikk nesten). Jeg blir livredd og tar han opp og dunker i ryggen. Har det skjedd deres barn? Tenker om det er normalt eller ikke.. 5. Når begynte dere med babygym / vippe stol? 6. Hvordan roe ned en baby i ren hylskriking/trassing? Når man har gitt den mat, stellt `? Smokk det vil han ikke ha.. 7. OG sånne engangs kluter som man våter og bruker ved bleieskift åssen type og hvor kjøper dere det? Brukt noe som het vindir kjøpt på apoteket men mener det er nevnt noe som het mestof? eller hva det het ;o) Takk for svar;-) bebissen min blir snart en mnd=)
ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 28. november 2010 Forfatter #2 Skrevet 28. november 2010 og synes han har uren hud/kviser i ansiktet?
mlkg Skrevet 28. november 2010 #3 Skrevet 28. november 2010 Jeg pleier ikke å la min gutt på 5 uker ligge og skrike. Lar han av og til få komme med noen skrik hvis jeg vet at han er veldig trøtt. Han sover mye! Kun en eller to lengre våkenperioder per dag. Lar han ligge i lekegrind (på lammeskinnet sitt) hvis han er fornøyd med det. Min har også hikstet etter luft. Bruker vippestol i kortere øyeblikk. Eks for at jeg skal få laget meg to brødskiver. Spiser dem med han på fanget. Mesoft har vel byttet navn til Vindir? Jeg bruker kunn tørre varianter som jeg fukter med vann fra springen. Babyen min er aldri hysterisk, så der har jeg desverre ingen råd. Tror det er best å forebygge en slik tilstand ved å være rask med å dekke babyens behov. Jeg tror at en mett baby som skriker ofte er trøtt. Jeg vil ikke kalle det trass i den alderen.
Lykkemin Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 lille prinsen min er bare 7 uker så har ikke all verdens med erfaring, men kan nå fortelle hvordan vi har gjort ting og opplevd de 1. jeg lar han ikke ligge mer enn 3 min og gråte nå som han er så liten. Tar han da opp og prøver igjen en tre ganger ca. 2. det varierer veldig. Noen ganger sovner han rett etter å ha fått mat, mens andre ganger kan han være våken i opptil 4 t. 3. han har vært litt syk til å begynne med så vi har hatt han veldig mye i fanget, både når han har vært våken og sovet. Men nå som han er bedre legger vi han i vugga eller på sofaen. Vi holder nå på å prøver og få han til å ligge på babygym på gulvet. Jeg fikk og dårlig samvittighet når jeg la han fra meg, men de har bare godt av å ligge litt alene og gudene vet at det har vi godt av og 4. det har ikke skjedd etter han har gulpet, men han er så glupsk når han spiser så får ofte melka i vrangstrupen og begynner gispe etter luft. Tar han da opp og stryker han oppover ryggen/dunker lett til han puster normalt igjen før jeg lar han fortsette å spise. 5. vi begynte først med begge deler for ei uke siden. Han liker enda ikke å ligge alene på babygymmen så den har ikke blitt brukt så mye. Vippestol skal man helst ikke bruke når de er så små, men for at jeg skal få laget middag/at vi skal få spist middagen sammen så legger jeg han i vippestolen i den korte tiden det tar slik at han får vært sammen meg. Han liker nemlig ikke å ligge alene, og da får jeg ikke gjort noe. Setter vippestolen på det laveste hakket så han ligger, skjønner egentlig ikke helt hvorfor det er så fy fy og legge de i vippestolen da de kan sitte opptil 2 t i en bilstol. 6. i en periode så hadde han mye vondt i magen og det eneste som hjalp var å gå med han eller legge han oppe på meg så var det vi gjorde helt til han roet seg. Jeg fikk høre at om de gråter enda man vet de er mette så er det enten nærhet de vil ha eller så har de vondt noe sted- 7. mener å huske at jeg har hørt at firstprice sine er de beste og at de selges på rimi og ica.
Evigheten Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 1. Lar ho aldri ligge og skrike. Ho kan ligge og "klage" for seg selv en stund, men aldri skrike. 2. Da ho var en mnd sov ho stort sett hele tia. Var våken et par timer på kvelden. 3. Ligger i sofaen, på matta eller babygymmen. Har godt av å venne seg til å ligge litt alene 4. Sånn gjør min noen ganger også. 5. Babygym begynte vi med da ho var 4-5 uker. Vippestol lå ho i med en gang, på det nederste hakket. Grunnen til at de helst ikke skal sitte så mye i vippestol, er for at det er bedre for utviklingen å ligge på matte. De blir så passive i stolen, spesielt beina får ikke bevegd seg så mye. Men det er ikke farlig å bruke vippestol, så lenge han ikke sitter. 6. Der har jeg ingen råd dessverre.. 7. Ikke der heller. Hvis du ammer, så er det nok hormonutslett han har. De fleste babyer som blir amma får det. Min hadde det fra ho var 3 uker til ca. 7 uker.
kinaputten Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 hei gutten min er 5 uker på mandag og - vi lar han ikke ligge og skrike, dvs hvis han ligger på soverommet og vi er nede, så skriker han jo den tiden det tar å gå opp trappa. - sover generelt ikke så mye i løpet av dagen, har sånne power naps på 15-45 min. Men enkelte dager sover han 1-3 timer om gangen og er da våken ca 1 time før han dupper av igjen. om natta sover han 2 1/2 time, spiser i ca 30 min, raper i 10 min og sover igjen 2 1/2 time og sånn går nettene. -noen ganger ligger han i vogna si fint og jobber med pruttingen sin men stort sett ligger han på fanget/brystkassen til en av oss. Vi har to store boxere og legger han derfor ikke på gulvet for da vil han bare bli slikket ihjel :/ -han har ikke opplevd å hikste etter luft etter raping, men han setter ofte melk i halsen og må bankes lett på ryggen. - har ikke vippestol enda pga av hundene og babygymen har han ikke brukt så mye enda, han har prøvd den, men er ikke så interessert. - når han hylskriker og han har spist, bleia er skiftet osv, så går jeg ut fra at det nok er luftsmerter. da går jeg rundt med han og vugger, klapper/stryker han på ryggen, synger for han, danser litt rundt også liker han å ligge på stellebordet, virker som om han da får lettere for å prutte og bæsje. Min ville heller ikke ha smokk inntil for et par dager siden. Det jeg gjorde var å lett holde smokken inne i munnen på han og la han finne suge teknikken, la han i ammestilling mens vi holdt på og vips så tok han den. Må fremdeles ha litt hjelp, men det går bedre og bedre for hver dag -jeg kjøpte mine engangs kluter fra Matas i danmark, de er supergode http://www.matas.dk/graviditet+boern/babypleje/matas+engangsvaskeklude+luksus+50+stk+.aspx?categoryid=84&productid=2532 -utslettet babyen din har er nok bare hormonutslett, min har det også
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 28. november 2010 #7 Skrevet 28. november 2010 1. lar han sjelden ligge å skrike, med mindre han hyler og jeg MÅ tisse, kan ikke ha han i fanget på toalettet akkurat.. 2. han sover mye, har litt våkentid innimellom og litt skrikeperioder.. eller har hatt mye skrikeperioder, tror (bank i bordet) at det holder på å gi seg å han sover mer om natta.. 3 nei, jeg lar han ligge litt på sofaen, og litt i vippestolen, snart ta fram babygymmen så han kan ligge i den, er 3 uker.. må jo det viss jeg skal få gjort noesomhelst.. 4, ja min baby virker som han glemmer å puste når han spiser av og til og hikster og super i seg luft når jeg tar flaska ut av munnen, tar han da opp og klapper på ryggen. samme når han ligger, så hører jeg at han gulper og svelger det og brekker seg.. 5. begynte med vippestol fra 1 uke ca, men ikke lenge om gangen. 6. mitt gull tar smokk, men ikke alltid det er det han vil ha,. har skriketokter da ikke noe hjelper, bysser og går med han på gulvet, osv, men kan vare en stund, 7 jeg bruker noen tørre kluter som man fukter med vann fra apoteket, i oransje pakke, de er kjempemyke, er de vi bruker til storesøsters snørrete nese. er vi andre plasser bruker jeg våtservietter, for det er enklest på tur..
bitthen Skrevet 28. november 2010 #8 Skrevet 28. november 2010 1. Da han var en mnd: Et par minutter max, gråte minst mulig før trøst og trygghet. Men på trilletur må han jo bare gråte, du kan ikke ta han opp i 10 minus. 2. Mini var som din, sov mye, helt vanlig 3. Da mini var så liten som din, lå han mye i fanget om han ikke sov. Han lå litt på gym på gulvet, men ikke så mye. Men for det meste lå han i vogna og sov Nå ligger han masse på gulvet på matte eller gym, enten alene eller sammen med meg. Det er ok om du lar babyen din ligge litt for seg selv, kanskje en uro kan være fin underholdning til en så liten tass? 4. Ja, det har skjedd her og, jeg visste heller ikke hva det var og syntes det var ekkelt. Det er refluks -tror jeg. I allefall er det helt normalt, og ingen ting å bekymre seg for 5. Begynte ligge på gym ved ca 1 mnd. ikke så lenge i slengen men littegrann, begynte vel litt med vippestol og da tror jeg - vippestolen jeg har kan man legge nesten helt ned da. 6. En 1 mnd gml baby trasser ikke, og har ingen forutsetninger for å trasse. Den hylskriker pga et eller annet ubehag. Om du har sjekket bleie, mat etc. kan det være at babyen er trøtt eller har magesmerter. Det var en av disse to som regel med min. Da er det bare å forholde seg rolig og prøve å trøste å bysse så godt det lar seg gjøre. La i allefall ikke babyen ligge og skrike alene uten trøst. Prøv å bruke lillefingeren som smokk, dette kan fungere selv om babyen egentlig ikke tar smokk. 7: Mesoft kompresser. Hette dette sist gang jeg kjøpte i allefall
tine0810 Skrevet 29. november 2010 #9 Skrevet 29. november 2010 1. tar hun opp med en gang....men min baby er veldig fersk, da. 2. kun sover og spiser her også:-) ca 2 timer våken hvor hun henger i puppen, og 4 timer soving.....omigen og omigjen og omigjen 3. ja....enn så lenge:-) 4. vet ikke.... 5. babygym begynte vi med rundt 2 mnd med storebror, og vippestol...det husker jeg jaggu ikke...når begynner man med det?? 2-3 mnd? 6. kanskje baby er mer sulten? vondt i magen? trøtt? prøv mer mat, bær rundt i "magegrep", syng sanger, vugg.....prøv forskjellige typer smokker 7. Mesoft selges på apoteket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå