Gå til innhold

hmm - skal hun vokse så lite de neste årene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snupp på drøyt 2,5 år har vokst 1 cm i mnd det siste året.... Så ser jeg på skalaen over lengde at gjennomsnitt høyde for jenter på 5 år er 110

http://www.who.int/childgrowth/standards/cht_hfa_girls_p_2_5.pdf

hun nærmer seg allerede meteren nå og var gjennomsnitt på 2-årskontrollen. Jeg vet det går i rykk og napp med veksten, men likevel.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tallene er bare gjennomsnittstall, så det kan jo hende din jente kommer til å være høyere enn 110 cm når hun blir 5 år. Jenta mi kommer sannsynligvis til å være lavere da hun hele tiden har ligget litt under gjennomsnittet. Hvis hun følger den kurven hun har gjort til nå så vil hun faktisk ikke være mer enn cirka 103 cm når hun fyller 5 år. Hun er 3 år og 2 mnd gammel og 92 cm lang. Veksten går som du sier i rykk og napp. Vi opplevde et halvt år hvor jenta verken vokste i lengde eller la på seg i det hele tatt. Så vokste hun plutselig litt igjen. Det er dessuten slik at voksingen går saktere fra 3-4 år enn den gjør fra 2-3 år.

Skrevet

Som du ser, så vet jeg jo det!

Men det var bare et lite oi fra meg. Kanskje andre har gjort seg noen tanker om det.

Skrevet

jenta mi var gjennomsnittlig stor på 2 årskontroll og var 110 på 4 årskontroll.

HUn er nå 7 år og vokser i rykk og napp. På et år har hun plutselig vokst 3 størrelser og bruker nå 11 år i klær.. Regner med at hun står rolig der til i hvertfall sommmeren.

Lillebror ser ut til å følge hennes fotspor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...