Gå til innhold

Skumle 3D ultralydbilder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 28+1 uker. Var på ultralyd sist onsdag på sykehuset. Fikk ekstra ultralyd pga mitt tidligere sykdomsbilde. Alt er bra med lille og hun har det kjempefint. Men 3d bildene så skumle ut! På et av bildene så ansiktet helt dradd ut med gigantiske lepper og den bredeste nesa ever...Ble litt skremt. Resten av bildene så leppene og nesa normalt ut, men likevel var det mye forstyrrelser på bildet. Ble litt lei meg for at bildene ble slik... Spurte jordmor om alt var som det skulle da hun svarer med et smil at hun er helt fin og alt er bra. Hun ligger i hodeleie helt på høyre side, så jordmor sa det må gode mengder med forstervann til fra alle kanter for at bildene skal bli bra, og at hun lå litt dumt til bare.

Skal jeg slå meg til ro med det jm sa og er det fler som har opplevd at bildene ser helt psyko ut?

Blir helt stressa jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har fått bilder gjennom hele svangerskapet fordi jeg er med i et prosjekt.. men har ikke fått noen gode bilder av ansiktet, dessverre. Har også fått bilder med dradde lepper og gigantisk nese , hehe, og jeg trodde ikke barnet var friskt, men det er bare bildet i følge jordmor, for noen babyer ligger alltid å gjemmer seg =) Vi kan nok le av bildene når babyene våre blir født =P så slapp helt av du, hun er nok helt frisk og fin=)

Skrevet

Ah...det var godt å høre:) Ikke at dine bilder ble dårlige, men at det ikke er uvanlig at bildene blir sånn.

Håper du får noen fine bilder om du skal ta fler:) Jeg får sjansen igjen i uke 33, så håper lille ligger mer tilgjengelig for bilder da.

Lille jenta mi har vært vrang sånn på alle ultralydene jeg har vært på, fant ut først kjønnet med sikkerhet nå sist onsdag. Og ligger med hodet langt nedi og nesten titter ut å hilser på:P..he he.

Skrevet

Jeg fikk bare mindre heldige bilder. Ingen som var helt perfekte;) Gynekologen sa det var fordi gutten rørte seg veldig og lå mot ryggen, og det ble også forstyrrelser i fostervannet som bildet tok inn.

I tillegg er det vanskelig å stille inn bildet slik at alt blir perfekt. Gynekologen "scrollet" lenge for å finne det beste på hvert bilde han tok.

Jeg fikk feks et bilde tatt ovenfra der jeg så skuldra/hendene godt og klart, og innsiden av hodet på resten av bildet!

Et annet bilde, tatt i front, viste bryst/mage og en tiss som sto til værs. Føttene i forgrunnen var makabre, så noe hud og noe av innvendige bein i lårene. Men jeg regner med det er slik maskina virker;)

Synes gutten ser litt alien ut, men forventer et friskt barn om noen uker;)

Skrevet

Var forresten på 3D i uke 25 .

Skrevet

Ja, der sa du det rette ordet..Alien! Det var det det så ut som..he he. Men som du sier er nok alt bra, det er bare sånn det 3D utstyret fungerer sikkert. Og når de sier at alt er bra og det er et vitalt barn, så stoler jeg på det. Det er bare skremmende med en gang man får bildene og ser godt over de:) Har forøvrig lagt de godt bort foreløpig...,vil heller se ekte varen når lille kommer:))

Lykke til med lillegutten, ikke lenge til han kommer! :)

Skrevet

Syntes også gutten min så litt monsteraktig ut på 3d bildene, måtte venne meg til de liksom og nesen så gedigen ut på min og på non av bildene. Men vi ble advart av lege vi at de kunne virke litt skremmende. Barnefar som har utalt flere ganger at nyfødte ser j.... ut og som egentlig følte vi kom til å kaste bort penger på 3d var helt fascinert og synes han var pen og perfekt...så følte meg litt dårlig mor der jeg lå...men når jeg har vent meg til bildene syns jeg han er verdens vakkreste da....:o)

Skrevet

samme her! jeg synes hun så ut som et troll...men de som var med, søstra mi,farmora å faren til babyen syns hun va søt...så jeg lå å bare tenkte at "håper hun ikke ser sånn ut.."men jeg tror bildene blir rare pga fostervannet å hvordan babyen ligger...min lå på skrå atme morkaken med navelstrengen over nesen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...