duracellmamma Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 Jeg har ett troll på 15 mnd. I august begynte han i en barnehage som han trivdes veldig i. Lyste opp hver gang vi parkerte vogna utenfor. Ingen problemer med noe. Gråt ikke noe når jeg leverte eller henta. Å kle på seg var ikke noe problem. Eller å kle av seg for den sak skyld. Uheldigvis måtte denne barnehagen stenge grunnet få barn og leting på ny barnehage i Oslo. Til slutt fant vi en barnehage men i en helt annet bydel. Måtte ta dett jeg fikk. Etter at han har begynt i denne barnehagen har det å kle av og på seg blitt ett rent helvete. Han har begynt å klore, bite, slå og lugge. Han har forandret seg helt på denne tiden han har gått i denne barnehagen og jeg lurer på om det kan ha noe med det å gjøre? Disse barnehagene han har gått i har jo vært private derfor ikke mange barn. Han er alene i denne barnehagen men begynner en ny jente om noen dager. Jeg har prøvd å lese litt på google men har ikke blitt så mye smartere av den grunn. Noen av dere som har barn som klorer/biter/slår/lugger? Hva gjør dere med det?
duracellmamma Skrevet 28. november 2010 Forfatter #2 Skrevet 28. november 2010 INGEN som har noen erfaringer?
duracellmamma Skrevet 28. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2010 Er det seriøst ingen som har hatt problemer med det ? Eller i det hele tatt vært borti noe sånt?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 jeg synes dette høres ut som en reaksjon på misstrivsel i den nye barnehagen. Diskuter/snakk om problemet med de ansatte i barnehagen, og spør hvordan han er i hverdagen, og hva man kan gjøre for å få det bedre. Hver gang ungen prøver å klore/bite/slå/lugge så stopp adferden, og si klart NEI. evt fjern deg selv fra situasjonen i den grad det er mulig. Fortell ungen din hva som skal gjøres, før du gjør det og skap trygghet rundt det. Kanskje han trenger å komme seg i en annen barnehage, så du kan jo vurdere overflytting (ihvertfall søke om det, og stå på venteliste)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå