Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gled dere til å komme inn i 2.trimester. Jeg er nå i uke 20. Jeg husker tiden på 1.trimester, og i det hele tatt i 1.trimester som mer angstfylt generelt.

Det er ikke rart dere i 1.trimester bekymrer dere mye. Pass på å ikke bekymre hverandre for mye da:) Husk at denne bekymringen går fort over. Jeg skjønner veldig godt hvordan det er å bekymre seg for å miste, eller om noe er galt i det hele tatt.

Da jeg var kvalm i 1.trimester følte jeg at jeg aldri kom til å fullføre, jeg hadde angst, var bekymret, kvalm og i elendig form generelt, men dette gikk over da jeg tippet 12. uke. Jeg skjønte det kanskje ikke med engang, men ettersom dagene gikk følte jeg at jeg klarte å slappe mer av, og plutselig begynte jeg å stryke meg på magen og fikk en sterk tilkytning til det som var i magen, jeg begynte også å drømme mer om barnet i magen:) Så kom sparkene i uke 14, jeg skjønte det heller ikke med engang, men etter ytterligere noen uker var det helt tydelig at det var sparkene jeg hadde kjent hele tiden:)

Gled dere:) Det ER bekymringer også på 2.trimester, men ikke de samme bekymringene i like stor grad. Det å være redd for å miste er nok der mer før de 12.ukene enn etter, og vil kanskje for noen alltid være der, bare pass på å kose dere mens dere kan.

Goood jul til alle gravide :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dere enige? La denne inn på 1.trimester. Husker dere 1.trimester som mer angstfylt?

Skrevet

Jepp, var grusomt langt og slitsomt! Og jeg var med rette mye redd også. Så det var helt fantastisk å komme over til 2.trimester! :o)

Skrevet

jeg var relativt anspent de første 12 ukene, men jeg var kvalm og trøtt og hadde alle de fysiske tegnene på at noe skjedde, og det roet meg veldig ned. Nå er jeg 12+3 og de fleste tegn har forsvunnet, er ikke kvalm, ikke spesielt trøtt, har fremdeles merkelige drømmer, men jeg føler ikke noe spesielt. Jeg har nå fått en angst om at det ikke er noe der, at det døde for noen uker siden.... Flere som hadde slik angst akkurat når dere bikka over til 2.tri? Vurderer å bestille privat UL for å få sjekket om det er noe der i det hele tatt. Skal til JM i midten av desember og UL har jeg ennå ikke fått innkallelse til (blir sikkert i januar)... men om det er noen flere som er kommet lengre ut i 2.tri, som kan berolige meg med at dere også var bekymret pga fraværende symptomer tidlig etter uke 12, så blir jeg litt mer rolig :)

Skrevet

har nå bestilt privat UL på Volvat i starten av desember, bare for å se om det er noe liv. Hehe, blir spennende! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...