Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 Har hatt noe som føles som rier i noen timer nå.. Rier eller maserier ? Hvordan vet man forskjell ? Kommer med god avstand foreløpig.. har også hatt vondt i ryggen i dag, og det har jeg ikke hatt tidligere.. Litt løs mage i tillegg.. Frustrerende å være førstegangsfødende! Man aner jo ikke hva man skal kjenne etter!
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 28. november 2010 Forfatter #2 Skrevet 28. november 2010 Merker jeg er redd for å legge meg =P Tenk om jeg legger meg, og plutselig er det igang for full fres! *nervøs*
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 28. november 2010 #3 Skrevet 28. november 2010 ååå SPENNENDE! men prøv å sov litt, du våkner vel rimlig fort opp om noe skjer Bare ha bagen og helsekortet pakket og helt klart! Lykke til!
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 Spennede!! har du det fremdeles ? Lykke til, Saelle, håper det er i gang nå =)
Margarita -- Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 Hvordan går det?!??! Er det blitt rier? Har det kommet et lite barn?
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 28. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 28. november 2010 Neida, jeg er her jeg! Ble ikke noe hyppigere eller mer intenst utover natten..så jeg sitter her like god og rund =P Typisk! Krysser fingrene for at det kommer igang snart =D Helst i dag =P Første søndag i advent er en fin dag å bli født på!
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 28. november 2010 #7 Skrevet 28. november 2010 kjedelig da, men kjekt at du er her med oss =) Skal se vi sitter å skriver sammen her med rier når fødslene er i gang, "første mann til KK" , hehehhe =P
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 28. november 2010 #8 Skrevet 28. november 2010 kjedelig da, men kjekt at du er her med oss =) Skal se vi sitter å skriver sammen her med rier når fødslene er i gang, "første mann til KK" , hehehhe =P
2tettebabyer Skrevet 28. november 2010 #9 Skrevet 28. november 2010 det er ikke så lett å vite som førstegangs, og da jeg gikk med nr 1. var jeg redd for det samme.. jeg tenkte at "hva hvis jeg har høy smerteterskel og ikke skjønner at det er rier"... hos meg startet det med nettopp maserier på torsdagen... det gikk over til kvelden og begynte ikke før fredag kveld igjen... jeg syntes det var vondt og tenkte at nå er det igang.. hadde jo bare noen få min mellom riene... fikk beskjed om å komme inn på føden og ta en sjekk.. jeg hadde en cm åpning og det var ikke fødselsrier enda... dette var natt til lørdag.. jeg gikk heele lørdagen med rier, noen vondere enn andre, men det var ikke før kvelden på lørdag at de ekte riene startet.. jeg vet ikke helt hva jeg vil frem til med dette, annet enn at det ikke er lett å vite forskjellen faktisk... jeg kjente jo forskjell når de "ekte" riene satt inn, men det visste jeg jo ikke før jeg kjente dem.. men kommer de ofte og de er overlevlige så vil jeg tippe det er maserier... men lykke til med fødsel.. og bedre å ta en ekstra tur innom sykehuset, enn en for lite ;-)
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 28. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 28. november 2010 Hehe, ja det blir førstemann til KK, Babylykke! =D Kjenner det murrer fortsatt.. så jeg får vel bare vente til det på et eller annet tidspunkt går over til the real deal.. Spennende! Takk 2tettebabyer! Det er ikke lett å vite hva som er hva, nei og jeg har hatt samme tanke som deg =P " Hva om jeg ikke skjønner at det er ekte rier?" Men samtidig vet jeg jo at det skal godt gjøres å ikke få med seg at man er i fødsel, så det burde jo gå bra =D hehe! ja, er nok maserier Håper det går over til å bli noe mer.. Utrolig nok er jeg ikke så utålmodig selv, men resten av familien holder på å falle om av utålmodighet.. hehe
SBV Skrevet 28. november 2010 #11 Skrevet 28. november 2010 Jeg har også hatt det sånn i natt og i dag. Mensenmurringer. Jeg har hatt det tidligere også, så jeg tenkte at det kom til å gå over etterhvert, men nå har det holdt på i maaange timer. Heldigvis er det ikke SÅÅÅÅÅ vondt. Tror nok jeg hadde hatt det verre hvis det hadde vært rier! Blir spennende å høre hva som skjer med deg - du er jo fødeklar du!
MammanTilVerdensFineste Skrevet 28. november 2010 #12 Skrevet 28. november 2010 Har akkurat født selv og var også litt usikker ang. hva er rier... Tro meg, DET kommer du til å kjenne forskjell på. Hadde maserier to døgn før riene, noe som ble fremprovosert av en "ballong" for å sette i gang fødselen. OG jeg tenkte at "jøsses. dette klarer jeg jo fint". Rier er noe helt annet og det gjør vondt i korsrygg og mage og det er verre når en ligger. Men heldigvis er kroppen vår laget slik at vi tåler det:)
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 28. november 2010 Forfatter #13 Skrevet 28. november 2010 Ja, jeg merker det nok når det virkelig setter igang =D Men man går jo rundt å kjenner ekstra godt etter på alt også, for man blir jo så spent på det hele Ryggen har vært ekstrem i dag! Korsrygg, spesielt på høyre side og ned i låret.. Begynte med skytende smerter, og gikk over til konstant smerte! 20 minutter i vaaarm dusj gjorde susen Nå ligger jeg inntullet i tepper på sofaen og ser julefilmer <3 Så får vi se om murringene går over til å bli noe mer etterhvert.. Dette med ryggen aner jeg ikke hvor kommer fra... Skulle tro man hadde fått bekkenløsning over natten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå