♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Jeg var på tidlig UL og fikk satt en termindato da,og nå lurer jeg på om de ofte flytter termin frem/tilbake på ordinær ULi uke 18? Noen med erfaring?
Malinemor Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 I begge mine svangerskap har jeg vært på ul tidlig, første gang i uke 13, nå i uke 12. Jeg har fått termin på den første ul, og de har ikke forandret denne på ordinær, da det er første som gjelder. (men jeg har vært på ul på sykehuset begge ganger da, på samme sted som ordinær.) Da jeg kom på ordinær med førstemann ville jeg fått en senere termin om ikke termin allerede var satt, mens denne gang viste tidlig ul det samme som ordinær. Med førstemann var det nok uansett terminen fra tidlig ul som stemte, for frøkna kom fiks ferdig 5 dager før termin
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 28. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2010 Hjertelig takk for svar Jeg har også vært på ul på sykehuset,så da flytter de sikkert ikke på den
skiberta Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 Jeg var først til UL i uke 12 og fikk da termin 11.april. Så var jeg var på sykehuset i uke 14 (pga blødning) og fikk termin 11 april nok en gang. Deretter ble det korrigert til 14 april på samme sykehus på ordinær UL i uke 18... I følge egen beregning er 11 april riktig da så føler meg litt snytt.
aprilprinsesse2011 Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 På ordinær ul rundt uke 18 er fosterene alltid like store i hodeomkrins. Og d er d de går ut i fra når de setter termindato. Før og etter dette vokser de i ulikt tempo, og er vanskeligere å sette en eksakt dato på termin. Er i hvertfall dette eg har fått vite angående grunnlag for å sette termindato på ul. Og d er den sykehuset går ut i fra oxo. Med førstemann ble eg satt fra 10.11 til 11.11, og fikk 8.11 Nå var menstermin 2.5 og ul sa 29.4 Var på tidlig ul 8+3, og da satte de ingen dato, men sa at d kunne være mulighet for at eg var kommet 3 dager lenger enn antatt, og d viste seg jo at eg var, når eg kom til ordinær ul.
Håpefull77 Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 Jeg har vært på 7 tidlige ultralyder på sykehuset. Hvor langt jeg har vært i svangerskapet har da variert med noen dager, men jeg viste når eggløsningen min var og har alltid regnet ut i fra den. Hvor langt jeg var på vei i følge tidlige UL har variert med +/- en dag fra beregnet ihht eggløsningen. På ordinær ultalyd kom jordmoren frem til samme termin som ut i fra eggløsningen min. Hun sa at det var bra at de samsvarte, fordi da viste vi at fosteret vokste som det skulle. Men jeg fikk inntrykk av at om det hadde vært avvik så hadde det vært ordinær UL som gjaldt. Lykke til!
sajah Skrevet 28. november 2010 #7 Skrevet 28. november 2010 Jeg ble satt 14 dager tilbake på ordinær ul. hadde tidlig ul i uke 11, fikk da 1 mars. mens på ordinær ul uke 20. fikk jeg termin 14. mars. å har fått besjed at det er den siste de går etter.
magica fra tryll Skrevet 28. november 2010 #8 Skrevet 28. november 2010 På min tidlige ul ble jeg satt fram, men fikk beskjed om ikke å ta hensyn til denne fordi den kunne være unøyaktig, men vente til ordinær ul. Den ordinære samsvarte med min menstermin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå