Gå til innhold

Ønsker meg en bil med isofix i passasjersetet framme :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tviler sterkt på at det finnes. Av skkerhetshensyn skal man jo helst ikke plassere barn der, så de lager neppe isofix der heller. Du kan jo evt ringe et verksted for å høre om det kan ettermonteres.

Annonse

Ok, trodde ikke det fantes jeg ;-)

Ang at det er like trygt, så tror jeg du vil finne at de fleste verkstedsfolk er høyst uenig med deg der. Er ikke alle utkoblede air-bager som faktisk ikke kobler seg ut i en kollisjon, spesielt da de som man kobler ut med nøkkel. Vet om to stykker som nekter å ha barna sine foran pga dette fordi de vet om flere tilfeller der airbagen spratt ut selv om den liksom var utkoblet. Synes det er litt skummelt jeg, så har ikke turd å forsøke selv pga dette.

Det er jo egentlig ikke et veldig godt argument, for min del da.

Man kan jo argumentere på samme måte i forhold til alle aspekter med barn i bil.

Det er jo ikke tryggest å sitte bak på høyre side om man blir påkjørt fra siden.

Det er heller ikke tryggest å sitte bakovervendt dersom man blir påkjørt bakfra.

Selvfølgelig er det aller tryggeste å ikke ta barnet med i bil i det hele tatt ;-)

Tror nok det går helt fint. Sjansen for at airbagen løser seg ut selv om den er utkoblet er sikkert like stor som at man blir påkjørt på den siden barnet sitter.

Kan være jeg tenker helt feil her da.. :-)

Liten digresjon, men jeg fikk streng beskjed fra en bilmekaniker at man IKKE skal stole på at airbagen blir skrudd av når man gjør det selv. Hvis man er avhengig av at barn sitter foran i bil så skal man dra få den totalt avskrudd på et verksted og ikke stole på at å vri en nøkkel rundt er bra nok! Det er flere tilfeller hvir airbagen slår ut selv om den er skrudd av. Og det tilhører ikke sjeldentheten heller! Så få den avskrudd hos bilmekaniker!

Annonse

jeg har peugeot 206 sw 2003 modell, den har isofix forran. sikkert veldig kjekt selv om jeg aldri hat brukt den da mini sitter bak. men isofix er innmari praktisk! klikk, så er det på plass, uten noe tull!

tror det er standard på disse bilene, mener å ha hørt at peugeot var tidlig ute med dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...