Gå til innhold

Synes pappan er altfor voldsom i leken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg overhysterisk?? Han klemmer sønnen sin på 6 mnd hardt og herjer med han til han ofte protesterer litt med gråt. Han mener det er helt greit å "kaste" han litt i været! Unnskylder seg med at han bare hopper bittelitt opp og at han holder han under armene hele tiden. Men hallo. Dette kan jeg umulig tro er greit?? Hvis han helst ikke skal sitte i vippestol engang, så kan han vel ikke lekes sånn med?

Føler jeg sier ifra om igjen og om igjen. Jeg gjør jo bare det fysioterapeuten og de andre sier at jeg skal gjøre. At han skal ligge mye på leketeppet for å øve opp kroppen sin. Men uansett hvor mange ganger jeg sier dette, så sitter mini alltid i vippestolen når pappa passer han! Ofte til og med foran TVen. Blir så irritert av at han aldri hører etter hva jeg sier! Det er jo JEG som tar han til kontroll, googler, leser meg opp osv. Men han fortsetter bare på samme viset. Mener jeg er overhysterisk. Arg! Tør jo nesten ikke begynne i jobb igjen hvis han skal drive på sånn med ungen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du overreagerer, og er nok enig med pappaen at du virker overhysterisk!! Hva så om han sitter litt i vippestolen, blir kastet i været og herjet litt med.? Han tar nok ikke skade av det.

Skrevet

Ang å bli kastet i været tenker jeg på nakken til ungen.. At det kanskje ikke er bra. Når det gjelder vippestolen er det ikke snakk om 5 min, men om at han stadig bruker den som barnevakt (sånn type 30 min av gangen) for å selv sitte foran datamaskinen.. Er ikke fordi jeg var redd for ryggen hans. Men men er vel litt overhysterisk da. Burde vel kanskje bare være glad han hørte på meg da jeg stoppet han fra å hive ungen i været når han var under 3 mnd...

Skrevet

Hvorfor må han sette han i stolen om han er på pcen da? Kan ikke ungen ligge på teppe eller gymen? Enig i at det er unødvendig å la ungen sitte så lenge i vippestolen. Her sitter han kun i stolen om det er mat på gang, eller jeg skal henge opp klær etc., ellers så ligger han på gulvet eller i sofan og koser. Når jeg sitter på pcen ligger han på gymen eller teppe dersom han er våken.

Nå er vel ungen din ca like gammel som min - ca 5 mnd? Da skal han jo tåle en god del mer enn ved 3 mnd. Litt tidlig å begynne herjing da ja.

Her i huset er det pappan som er superforsiktig, mens jeg herjer mer og kaster mini litt opp i lufta - men for all del, alt med måte. Det er jo ungen man må følge, og kutte ut dersom det er tydelig at ungen ikke liker det eller det blir for voldsomt.

Men det kan jo være at du har lest mye på nettet, og her inne på dib er jo man megahysteriske til det meste! Det er lett å bli preget av dette - det vet jeg jo selv :)

Skrevet

Ja de er like gamle :) Tror det er fysioterapeuten som har skremt meg opp. Alt er jo fy-fy. Jeg setter ungen i vippestol selv noen ganger, men lar han ikke sitte så forferdelig lenge. Og jeg tror grunnen til at han ikke legger ungen på gulvet er fordi da krever det mer av han. Ungen blir utålmodig fortere, trenger stimulering eller snur seg på magen og klarer ikke snu seg videre.. Latskap rett og slett. Jaja, føles jo som jeg har to barn i huset til tider.....

Skrevet

Leste dere Foreldre og Barn for noen mnd siden? Forskning viser at 1 åringer er mindre motoriske enn for 50 år siden Fordi de sitter for mye stille. Dagens barn er fang-barn. De sitter på fanget på cafe, buss, over alt - og sikkert også i vippestol. For mye vippestol er ikke bra.

MEN: Det sto også at barna bør herjes mer med. At de gjerne må henge opp ned! Så her i huset kastes lillegutt i lufta til stor begeistring og henger opp ned hver dag! Han digger det. Klager han, slutter vi selvsagt.

Skrevet

Tsk, tsk... Kjenner litt til det. Mannen min setter han på fanget og skrur på Simpsons...

Min fysioterapeut oppfordret meg til litt herjing, både sangleker og la han faktisk få sitte litt i sofan (bare bittelitt), også viktig å få dra han opp (sit ups) for å trene magemusklene :)

Mannen min er forresten ikke oppe ennå.. SLÅ DEN NOEN!! :D

Skrevet

Jeg synes ikke du overreagerer, jeg ville gjort det samme! Og spesielt irriterende siden han ikke hører på deg når du forklarer. Tross alt DU som har satt deg inn i saken, og som må face fysioterapeuten! Min sambo klager over at jeg alltid skal ha rett når det gjelder baby...men faktum er at JEG er den eneste som har lest alle babybøkene og satt meg inn i ting! Er jo ikke JEG som har rett, men LITTERATUREN. De mennene, altså..

Jeg har gjort et poeng av at vi ser TV når baby sover, og ellers er den av. Tenker på det lille nurket som ligger der og ikke får kontakt med oss. Man blir jo helt fjern av den TV'en, klarer ikke å se vekk noen av oss.

Hadde mannen min satt henne i vippestolen slik, hadde jeg demonstrativt tatt ungen opp. Men da får du vel aldri frie hender...sukk

Skrevet

Jeg syns IKKE du er hysterisk!! Min erfaring er at mannfolk generelt ofte er altfor voldsomme i leken eller andre ting hva angår babyen..

Skrevet

Ein 6 mnd baby tåler vel litt herjing, men ein må sjølvsagt gje seg om den gjev uttrykk for at den ikkje likar det. Eg synes nok du er litt hysterisk, og meiner det er viktig at pappaen kan vere med babyen litt på eigne premiss utan at mor skal henge over og vite best heile tida.

Det med at dei ikkje skal sitte så lenge i vippestol er ikkje pga at nakken ikkje tåler det, men at det er passiviserande i staden for å ligge på golvet og trene. Vår pode var ikkje mykje over 6 mnd før han sat kortare periodar i tripptrappstol, dette i samråd med helsesøster. Kanskje du kan snakke med fysioterapeuten på helsestasjonen om kva som er greit, slik at de begge kan slappe litt av i høve til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...