MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 hvor ofte vasker dere lammeskinnet? hadde ungen ligget rett på et laken, hadde jeg jo vasket det 1 gang i uken sammen med vårt sengetøy og dynetrekket hans... Hittil har jeg faktisk ikke vasket lammeskinnet enda, bare hengt det ut til lufting.. lillegutt er nå 2 mnd.. er det "vanlig" å vaske lammeskinnet like ofte som man ville vasket sengetøy? nå skal det sies at lillegutt har aldri hatt noen uhell med tissing eller bæsjing igjennom bleia.. hadde han gjort det hadde jeg selvfølgelig vasket det med engang.. gulpe gjør han heller ikke, så sånn sett så er jo ikke lammeskinnet skittent.. hmm
*LillaMeg* Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Jeg syns det ble så ekkelt når det ble vasket, så når det er så kaldt som nå, henger jeg det ut til lufting nå og da. Han har enda ikke hatt noe uhell på det.. *Bank i bordet*
ulydia Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 Eg vaskar "aldri" lammeskinnet, berre om det kjem synleg gris på det (gulp, tiss, bæsj). Lammeskinnet skal vere sjølvrensande, visstnok. Trur det held å lufte og riste det.
gulterkult Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 aldri vasket, aldri hatt uhell. har også hørt det er selvrensende. men jeg burde kanskje lufte det i morgen, såpass bør jeg vel gjøre
bitthen Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 Har vasket det et par ganger pga tiss og bæsj. Blir annerledes, men har samme funksjon. Det er ikke slik at det ser verre og verre ut etter hver vask, men endrer seg ved første. Nå som det er slutt på uhellene bare lufter jeg det
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 Har måttet vaske det 2 ganger pga bæsjeuhell... Skinnet blir stivt og rart, men selve ulla har holdt seg greit. Det skal nok holde å lufte det med jevne mellomrom og særlig nå når det er minusgrader (gjelder annet sengetøy også), da dreper du husstøvmidd, bare husk å riste skinnet/sengetøyet godt før du tar det inn igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå