Gå til innhold

Redd for fremmede og mammadalt.. :s

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille er nå snart 7mnd (Hvor blir tiden av?!) og er begynt å bli veldig skeptisk til folk han ikke ser så ofte.. Det går som oftest greit å dra på besøk, men hjemme liker han ikke om det kommer noen.. :s Jeg føler jo at jeg har sviktet i "oppdragelsen", for dette betyr vel at han ikke er så trygg? Hadde han vært trygg hadde han vel ikke vært så redd for andre folk.. Hvordan skal vi fikse dette? Er noen visse folk han reagerer på, som mormor, tante, fadder, osv.. Er jo litt sårt for dem og..

Han er i tillegg veldig mammadalt, går jeg noen sted så følger han etter, og andre får ikke holde han engang om jeg er i nærheten. Er kun farfaren som kan holde på med han uten at han reagerer.. :s Men det er noen ganger han reagerer for det om.. Hva skal vi gjøre? Jeg prøver å være flink å la pappaen og øvrig familie ta han, men det er sårt om han begynner å grine og vil vekk, så jeg er nok litt for kjapp med å ta han.. :s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men er ikke dette normalt for en periode da?

Jeg tror ikke du skal bekymre deg.

Syns jeg leste at det var normalt fra ca 8mnd.

De blir mer bevisst sine omgivelser osv, så bare ta det med ro og fortell de som evt blir fornærmet at det er helt vanlig...

Skrevet

Det er normalt. :) Kommer vanligvis rundt 8-9 mnd men da er jo han bare tidlig ute og det er jo bra! :)

Det er bra at de skeptisk til fremmede. I en viss grad da :P

Det at han er mammadalt og følger etter deg overalt er fordi babyer i den alderen ikke skjønner at mamma er der selv om han ikke ser deg.

Det går nok over etterhvert.

Skrevet

Dette er et tegn på at han er trygg. På deg. Det er sånn det skal være. En trygg tilknytning er det beste du kan ha for babyen din og det virker som du har gjort den jobben bra :)

Et barn som er "trygg" på alle er sjeldent et godt tegn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...