s-chick_1985 Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Nå er jeg kjemperedd og kjempe stresset!! Er idag 5+4 og er veldig redd for at dette kan være graviditet utenfor livmoren... har ikke hatt noe blødning eller noe... men hatt smerter på nederste del av magen min idag, på høyre siden bare den ene siden... er ikke sånn kjempevondt men kjennes som noe trykk... ja litt som noe trykker på litt ubehag trykk smerter... er bare ikke som de smertene jeg har hatt forrige ukene som var mer mens lignende... er veldig redd nå.. noen som har erfaring med trykk/press smerter??
drømmehjerte Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Skjønner at du blir redd og stresset, men det høres veldig ut som smerter i forbindelse med at livmoren vokser. Jeg har iallefall lest mye om det og veldig ofte kjenner man smertene mer på den ene siden enn den andre. Jeg synes du skal ta deg en beroligende telefon til jordmor eller legevakt, så slipper du å tenke på dette noe mer Lykke til!
aprilprinsesse2011 Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 med meg begynte d med blødninger. ble sendt på sykehus for å sjekk, og der fant de ingenting, så fikk beskjed om at d var en spontanabort. kom til å blø i ca en uke sa de, og d gjorde eg. var da ca 5 uker +/- etter ca ti dager, begynte eg å få smerter.. trodde d var en god gammeldags forstoppelse, og prøvde med avføringstabletter. dette hjalp ikke... ble bare "gåen" i magen og musklene. to dager etter dette tok smertene seg skikkelig opp. ble da vanskelig og ubehagelig bare å sitte. og verre ble d. klarte til slutt verken stå, sitte eller ligge... fikk komme til legen, som fant ut at eg fortsatt var gravid. mens han snakket med sykehuset, og bestilte frakt til meg, ble smertene så intense at eg bare hylte. skulle egentlig ha helikopter men pga ver ble d ambulanse. ble operert 4 timer etter ankomst på sykehuset, og er i dag en eggleder fattigere, men gravid for andre gang etter inngrepet. første gang endte desverre i MA... men nå er eg over 18 uker på vei, og alt er bare bra. dette ble kanskje ikke en beroligende historie for deg, men tror du kan ta d med ro. kan bare være ligament-smerter du har. d er de båndene som holder livmoren på plass, som strekker seg. dette kan vere en ubehagelig følelse for noen. er individuelt åssen d kjennes ut. men om smertene skulle skikkelig tilta, så ta en tlf til jordmor/lege for å sjekke ut hva de mener. eg er ingen ekspert. d er kun leger o.l. som kan avgjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå