Gå til innhold

Flere med baby som bare vil ligge med hode til den ene siden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten vår på 2mnd vil ligge med hode bare mot venstre.det har han egentilg gjort hele tiden når jeg tenker etter.hs kommentert det på 6ukers kontroll at han hadde blitt litt skjev i hode.er det noe som vil jevne seg litt etter hvert?nå så passer vi veldig på at han ligger på den andre siden også,men ikke lett når han snur seg hele tiden.flere som har det sånn?og hvor lenge må vi passe på at han ikke ligger mot venstre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Her var det akkurat samme som hos deg.... Jenta vår var også blitt litt skeiv, og vi fikk noen tips til å få henne til å ligge med hodet andre veien:

- legge et helseteppe i bagen ved nakken/hodet slik at hun måtte se andre veien

- stelle andre veien

- sitte på den andre siden å "leike" , snakke med henne osv

- la henne se på lys/høre lyder å¨den andre siden

Vi var på kontroll igjen etter å ha gjort dette i 3 uker, og da var det nesten blitt helt bra! Vi skulle fortsette å hjelpe henne til å ikke bare ligge på ei side, men fysioterapauten mente at det nå ville "gå seg til"

Det hjalp veldig å bli bevisst på det....

Skrevet

Hei! Her var det akkurat samme som hos deg.... Jenta vår var også blitt litt skeiv, og vi fikk noen tips til å få henne til å ligge med hodet andre veien:

- legge et helseteppe i bagen ved nakken/hodet slik at hun måtte se andre veien

- stelle andre veien

- sitte på den andre siden å "leike" , snakke med henne osv

- la henne se på lys/høre lyder å¨den andre siden

Vi var på kontroll igjen etter å ha gjort dette i 3 uker, og da var det nesten blitt helt bra! Vi skulle fortsette å hjelpe henne til å ikke bare ligge på ei side, men fysioterapauten mente at det nå ville "gå seg til"

Det hjalp veldig å bli bevisst på det....

Skrevet

Kan hende det hjelper for noen å være bevisst på det,men ville tatt meg en tur til manuellterapeut. Det er gratis og skader ikke:)

Gutten vår var slik,men vi ble ikke hørt før han var 4mnd.

Han hadde KISS.

Se her:

http://www.kiss-kidd.no/hva-er-kiss-kidd.htm

Ville sjekket det ut! Gutten min ble veldig avflatet på ene siden og jo senere det blir oppdaget jo verre er det å "rette ut".

Stakkars gutten min hadde også mye vondt,men gråt lite for det.

Skrevet

Jeg støtter hun over meg her om å ta turen til en manuellterapeut, de er spesialister på slikt no og kan gi deg treningsøvelser til baby, samt passende behandling!

her kan du finne en i ditt nærområde;

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85

Skrevet

Hvis du bor i Oslo så ta deg en telefon til Ute Imhof og bestill time. Vi har vært utrolig fornøyd med henne - nå hadde babyen min flere problemer enn dette med å kun ligge med hodet til en side, men det var en av tingene vi har fått utrolig god hjelp med. Hun er privat, så koster penger, men hun ville helst "bli kvitt oss" ikke hale ut tiden for å tjene penger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...