mimmi89 Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Dere tror sikkert jeg er helt høl i hodet, men dette er min første gang, jeg er 10 uker på vei men ser at folk snakker om MA, og jeg skjønner ikke hva det er :/ Er jo redd for tanken på å miste, hvertfall hvis jeg ikke merker det..
<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 ma betyr missed abortion
2 gutter og 1 jente Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 ja, MA er missed abortion, noe som betyr at fosteret dør uten at man nødvendigvis merker det. De fleste mister graviditetssymptomene og mange får smerter i forbindelse med at fosteret dør. Mange går da flere uker før de blir klar over at fosteret ikke lenger er i live, uten å begynne å blø. Alt etter hvor langt man er kommet i graviditeten når fosteret dør får man enten piller opp i skjeden som gjør at man blør ut det døde fosteret, eller man blir lagt i narkose og de skraper ut restene av fosteret.
mimmi89 Skrevet 28. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2010 takk for svar greit å vite forskjellen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå