Monajenten Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Jeg postet et laaaangt svar, men kan ikke se det på tråden, så lager en ny tråd sånn at du får det med deg, hehe. Skrev så langt at jeg vil ikke waste det;-) Jeg vil anbefale deg å tenke litt utenfor den grensen på max 700 kr. Så lenge du vil fornye stilen din, ville jeg lagt litt penger i "de store plaggene" som jeans, dress, sko o.l. Da er dette klær du kan bruke i mange år fremover. Siden du sier klassisk, tenker jeg at du kanskje liker skjorter og sånt? Det jeg ville investert i: - Lekre jeans. Dette koster over over 700,- Få hjelp i en butikk til å finne jeans som sitter som et skudd på akkurat deg, og som passer til din kropp. Alle bør ha et par lekre jeans i garderoben. Mørke jeans får deg til å se slankere ut. - Dress / arbeidsantrekk (?). En formsydd dressjakke gir kroppen en utrolig fin fasong, og får en til å se flott ut! Man kan kjøpe både skjørt og dressbukse til, og dette er plagg som kan kombineres med mye. Jeg er veldig glad i grått, men svart er like lekkert hvis du ikke liker grått. - Kjoler / skjørt. Dette er jo en smakssak. Jeg er veldig kjolejente og går ofte med det. Man finner mange kjoler med klassisk snitt, som kan brukes med skjorte inni. Det er også tøft med highwaistskjørt og skjorte/bluse oppi. Pass på å kjøpe deg noen gode ullstrømpebukser, så er det ikke kaldere å gå med kjole/skjørt enn jeans (som jeg syns er nesten vondt å gå med når det er for kaldt ute;-)) - Støvletter. Kjøp deg noen skikkelig stilige støvletter I SKINN med litt hæl. Jeg var så heldig at jeg fant noen klassiske svarte støvletter i fjor høst som var på tilbud, nedsatt fra 2000,- til 1100,- Skinnstøvletter former seg etter beina, og er veldig behagelige å gå i. De trenger ikke være skyhøye, men noe cm høye hæler gjør holdningen bedre. Pass på å kjøpe slike som går opp til like under kneet, evt. ankelstøvletter i tillegg. Ikke kjøp noen som stopper midt på leggen da det er det bredeste området og man dermed ser større ut. Mine rekker til rett under knærne og det ser ut som om jeg har lange og slanke legger selv om jeg egentlig har fotballegger. Kjøper du støvletter uten fôr, kan det være greit å ha noen enkle vinterstøvletter i tillegg. Gjerne svarte. Det finnes mange som har greit utseende som passer til vanlige klær uten at det ser rart ut. Det er også greit med et par enkle pumps. Passer fint i jobbsammenheng. Her kan man sprite opp et rent antrekk med sterk farge på skoene f.eks. Svarte er også utrolig greit å ha. - Ytterklær. Parkas er veldig i vinden nå, men det er en smakssak hva man liker. Det er gjerne ikke like klassisk som f.eks. en ullkåpe. Ullkåper finnes i alle mulige farger og fasonger, og anbefales. Det er klassisk og lekkert, og ikke minst tidløst. Jeg må likevel si at jeg elsker parkasen min. (Det er sånn tykk jakke med fuskepels på hetten.) Grunnen er at nå når det er rundt -10 grader ute, er ikke ullkåpen varm nok. Parkasen er den eneste jakken jeg har som virkelig holder på varmen. - Topper / skjorter. Har man basisplaggene på plass, kan man kombinere i det vide og det brede med topper. Noen lange singleter, basis bomullsgensere i svart og hvitt er greit å ha. Finn skjorter du liker fasongen på og føler deg vel i. Så lenge man føler seg fin selv, ser man bedre ut også. Noen strikkede cardiganer kan også være greit å ha. Passer til det meste, og grei å slenge på seg når man fryser, samtidig som man ser fin ut. - Tilbehør. Noen er veldig glad i smykker og dill dall, mens andre ikke liker det like godt. Jeg ville ihvertfall hatt noen enkle smykker, evt. sjal i farger du liker. Det finnes mange pyntesjal, og de varmer litt i nakken også selv på vinterstid. Har man klær i enkle og rene farger, kan det være fint å sprite opp med et fresht sjal, i f.eks. blå, grønn e.l. Et svart og evt. brunt belte kan være greit å ha. Skinnhansker er greit å bruke noen hundrelapper på. De holder på varmen selv om de er kalde å ta på seg. Endel har tynt fôr inni også. Hmm. Har jeg glemt noe nå? Hehe, ble langt dette her. Et par tips på slutten: Velg deg ut en fargepalett som du trives med og som passer til hudtonene. Ikke kjøp plagg i 15 forskjellige farger. Ved å gjøre det sånn, sørger du for at du kan kombinere det meste du har. F.eks. svart, grå og hvit + lilla, turkis og grønn. Det er også fint med varme toner som brunt, gammelrosa o.l. Dette må du se litt på selv, hvilke farger du kler og føler deg vel i. Bruk penger på dress, jeans, støvletter o.l., mens enkle og fine bomullsgensere med ok kvalitet kan du få kjøpt på h&m (noen i økologisk bomull) og de er ikke dyre. Men man får selvsagt tak i litt dyrere og bedre kvalitet andre steder. Har helt sikkert glemt masse nå, hehe:-) Beklager om det ble så langt at du ikke orket å lese det.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Mitt kom heller ikke med! Hvis du bor i en by der de har Gina Tricot ville jeg sjekket ut det. De har endel "fjortiss" klær, men også veldig mye fint av andre klær. Og så er det veldig billig, slik at du virkelig kan få kjøpt endel nytt. HM er jo også fint når man skal kjøpe mye til en billig penge. Her er noen stiler jeg synes er fine. Synes de passer til en på 32, ikke for ungdommelig, men allikevel fresht. Men se an kroppstypen din. Er du overvektig vil jeg ikke anbefale trange trøyer og tights for eksempel, men det skjønner du sikkert selv Hvis du har noen stilige cardigans kan du kombinere de med enkle, lange trøyer og vanlige jeans. http://shop.hm.com/no/campaign?campaign=865_PRODUCT_OFFER_LADIES http://files.hm.com/media/products/880/ML880_0082_049R_79260.jpg http://files.hm.com/media/products/865/ML865_0495_114R_77837.jpg Skjorter og bluser ser flott ut til hverdags, og hvis du skal på jobb, i møter, på cafe ol. Kombiner gjerne med belte i livet. Jeg synes det er veldig behagelig med skjorter/tunikaer og tights http://files.hm.com/media/products/880/ML880_0072_200R_79278.jpg http://files.hm.com/media/products/865/ML865_0487_015R_77869.jpg http://files.hm.com/media/products/865/ML865_0483_032R_75095.jpg Ellers er shorts veldig inn, men ikke min personlige favoritt http://files.hm.com/media/products/865/ML865_0468_064R_77860.jpg Jakke http://files.hm.com/media/products/880/ML880_0004_211R_79255.jpg Tror jeg ville kjøpt inn minst 1 jeans med slim fit, evt. flere tights i olastoff + andre stoffer. Har fine med olastoff på blant annet Cubus. Ellers ville jeg hatt 3-4 tunikaer og bluser/skjorter som jeg kunne brukt både med tights og stramme jeans. Og 2-3 cardigans med enkle trøyer/singletter med litt lengde inni. Dette er forslag utifra min stil da, og mener jo selv jeg har god klessmak, men det er jo så individuelt
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 Tusen takk snille jenter. Så gode dere er som lager enda et innlegg til meg:) Mange gode tips her. Ser jo nå at mitt "problem" har vært alle fargene jeg har i garderobeskapet. 15 farger og ingen som passer hverandre. Så nå er det slutt på impulskjøp og heller satse på god planlegging. Er helt enig at man nok må legge en del penger i de perfekte jeans, jakke/kåpe og sko m.m. Er ikke overvektig og har lett for å finne klær som passer i størrelse - men vet bare ikke hva i jungelen som er verdt å ta med videre:) Nå ble jeg skikkelig inspirert:) Ha en super kveld! H.I.
Monajenten Skrevet 27. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2010 Får håpe noen av tipsene var grei å ta med seg, slik at du vet litt hva du skal se etter:-) Lykke til på shopping, det er gøy å fornye garderoben!! :-) Ha en strålende kveld, du også:-)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #5 Skrevet 27. november 2010 Jeg handler endel på hm.com Der ser du mange antrekk sammen, slik som på bildene jeg postet over her. HM klær passer fint i formen til meg, så det er sjelden noe blir feil på. Og så kan man returnere om det ikke skulle være like fint når det kommer i posten
Monajenten Skrevet 27. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2010 Vil anbefale deg en ting til: RYDD i klesskapet ditt!! Det er utrolig deilig å åpne skapet og kunne ta på seg absolutt alt som er der:-) Kjøp deg et par lekre undertøyssett også, man føler seg merkelig nok mye finere utenpå også, hvis undertøyet er fint i tillegg;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå