KKV80 Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Har lenge følt at tiden ikke skulle strekke til i år.. Med gavehandling, juleforberedelser, babyforberedelser og en kropp som blir større og større for hver dag som går. Ble ferdig med barnerom og alt av innkjøp til baby for ett par uker siden.. I dag ble jeg ferdig med alle julegavene Så nå sitter jeg å nyter en kopp kakao og en klementin... I morgen er det advenstaken, og julestjerna som skal opp.. Har vel innsett at jula kommer selv om man vil eller ikke... Og nå orker jeg ikke å stresse mere.. Venter ei tulle litt over nyttår, og har tenkt å være uthvilt og klar når hun kommer Så nå senket jeg skuldrene litt, og tenker bare på alt det flotte jeg har i vente <3 Enn dere da? Flere som kjenner julestresset?
**synne** Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Jeg er 31+3 i dag, og har enda ikke kjøpt inn en eneste ting til babyen kommer. Men så har vi en jente og en gutt fra før... Tenkte jeg skulle sy noen små babyklær etter jul. Ellers tenkte jeg her om dagen at det kanskje snart var på tide å finne fram jentetøyet fra loftet igjen, og få vaska det. Babyrommet er ikke påbegynt enda -venter på at storesøster skal få sitt nye rom ferdig og kan flytte inn der, slik at babyrommet blir ledig. Babysengen er malt da... Så det er klart... Vogn og bilstoler har vi fra før, samme med vognposer og sengetøy og alt sånnt. Svigermor har fått oppskrift på hentesett vi ønsker oss, så det er nok snart i boks Huset er står på halv åtte, siden vi driver og pusser opp, men det er ferdig pynta til advent. Så får vi skifte gardiner og tepper og pynt til jul.. Satser på at mannen min er frisk igjen til dess, hvis ikke er det sikkert noen andre som kan hjelpe oss å bære. Julegavene er heldigvis ferdige. Bare julebakst igjen, og den begynner i morgen. Har noen sybestillinger jeg må få unna ila de neste dagene, pluss noe scrapping, ellers er det ikke mye igjen som jeg MÅ gjøre.. Mannen min er innlagt på sykehus, med antatt A-typisk lungebetennelse pga fremmedlegemer i lungene. Men hva som har utløst det er ikke kjent enda. Han har heldigvis fått perm i helgen, så formen hans er heldigvis mye bedre enn sist helg når han ikke fikk puste... Men med min bekkenløsning og han syk er det jammen ikke mye vi får gjort i oppussing og bæring her... Men som du sier, jula kommer lell, og det meste pleier å ordne seg til slutt. Jeg har heldigvis klart å senke skuldrene litt etter at jeg ble sykemeldt pga bekkenet, og har fått gjort litt og litt, så ikke alt har komt på en gang. Nå er min mor her og hjelper meg med litt forberedelser også da, så jeg tror dette skal gå helt fint Har til og med fått meg en time hos frisøren og shina opp meg selv i dag! *det trengtes*
KKV80 Skrevet 27. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2010 Oi, høres ut som du har mer enn nok å gjøre.. Er jo greit å ha to i fra før, blir mindre som må kjøpes inn.. Men ta det som det kommer Jul blir det uansett Håper mannen din blir bedre snart
Gjest Skrevet 27. november 2010 #4 Skrevet 27. november 2010 Har 2-3 uker igjen og alt er klart ) Huset er pyntet, alle gaver er klare. Skal bake bittelitt til, dvs mann og barn skal få lov.. hehe.. Har endatil vasket bilen innvendig i dag, og satt ut bilsete + fødebagger. Så her i huset er det kun venting igjen.. )
Gjest Skrevet 27. november 2010 #6 Skrevet 27. november 2010 hehehe... sorry... du har jo GOD tid med 8-10 uker igjen du.. ) Jula kommer 24. uansett status så.. )
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 27. november 2010 #7 Skrevet 27. november 2010 Kjenner ikke julestresset da vi ikke skal kjøpe noen gaver i år. Eller bare en gave men den er fort unnagjort Har klart å vasket ned leiligheten og prøver å holde den ved like. (blir endel mas på mannen siden jeg har bekkenløsning hehe ) Ellers gleder jeg meg til å pynte til jula, slappe av, tenne lys, åpne gaver, spise god mat og slappe heeeelt av før lille gutten min kommer i januar
Gulljentene Skrevet 28. november 2010 #8 Skrevet 28. november 2010 Her er det kun vedlikeholdsvasking/rydding som må gjøres, har igjen å kjøpe ÉN(!) julegave Alt er klart til babyen også. Pyntet ferdig til advent/jul i går. Må riktignok pakke inn ca 1/3 av julegavene da, men det går seg vel til uansett Er nesten "bare" venting som gjenstår her også, men så er jeg av den utålmodige arten da ...39+2 nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå