Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Ser i en annen tråd at mange tror man må bruke 0047 eller +47 når man skal ringe en norsk telefon som befinner seg i utlandet?! Eh... NEI, man kan ikke til enhvert tid ha full oversikt over hvem som befinner seg i utlandet. 0047 / +47 skal brukes når du selv er i utlandet og ringer til en telefon som befinner seg i Norge. Er en person i utlandet ringer du altså bare det vanlige norske nummeret uten å trenge å trykke noe foran.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 "0047 / +47 skal brukes når du selv er i utlandet og ringer til en telefon som befinner seg i Norge. " Feil. Du skal bruke det hvis du er i utlandet og ringer en norsk tlf, eller om du benytter en utenlandsk tlf og ringer en norsk en. Hvor i verden den norske tilf befinner seg er irrelevant. Utenlandske tlf i Norge skal man heller ikke ringe til ved å bruke 0047/+47 først. Det lønner seg å gi korrekt opplæring.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 Forvirringen blir komplett når du ikke vet om nummert du ringer til er utenlandsk eller ikke...?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #4 Skrevet 27. november 2010 Det ser du jo ofte på antall nummer i telefonnummeret
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #6 Skrevet 27. november 2010 My mistake. Glemte av det var dib jeg var inne på :/
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #7 Skrevet 27. november 2010 Ja, dette stemmer jeg må jo gjennta bare for å være ufin: Er DU i utlandet og skal ringe til Norge trykker du 0047 foran telefonnummret. Skal du ringe noen i utlandet på deres norske telefon trykker du bare nummeret til vedkommende...
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #8 Skrevet 27. november 2010 Ringte bror i går, han er i Sverige på tur, og for å komme igjennom så måtte jeg slå +47. De fleste numrene på min mobil lagrer seg automatisk med +47 foran, men på bror hadde det falt ut og jeg måtte slå det for å komme til hans telefon
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #9 Skrevet 27. november 2010 Aldri hørt om før. Har flere familiemedlemmer som hyppig er i sverige og har ALDRI måttet slå +47 for å ringe deres norske mobiler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå