Gå til innhold

Opplæring i 0047 / +47

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser i en annen tråd at mange tror man må bruke 0047 eller +47 når man skal ringe en norsk telefon som befinner seg i utlandet?! Eh... NEI, man kan ikke til enhvert tid ha full oversikt over hvem som befinner seg i utlandet.

0047 / +47 skal brukes når du selv er i utlandet og ringer til en telefon som befinner seg i Norge.

Er en person i utlandet ringer du altså bare det vanlige norske nummeret uten å trenge å trykke noe foran.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"0047 / +47 skal brukes når du selv er i utlandet og ringer til en telefon som befinner seg i Norge. "

Feil. Du skal bruke det hvis du er i utlandet og ringer en norsk tlf, eller om du benytter en utenlandsk tlf og ringer en norsk en. Hvor i verden den norske tilf befinner seg er irrelevant. Utenlandske tlf i Norge skal man heller ikke ringe til ved å bruke 0047/+47 først.

Det lønner seg å gi korrekt opplæring.

Skrevet

Forvirringen blir komplett når du ikke vet om nummert du ringer til er utenlandsk eller ikke...? ;)

Skrevet

Det ser du jo ofte på antall nummer i telefonnummeret

Skrevet

My mistake. Glemte av det var dib jeg var inne på :/

Skrevet

Ja, dette stemmer jeg må jo gjennta bare for å være ufin:

Er DU i utlandet og skal ringe til Norge trykker du 0047 foran telefonnummret.

Skal du ringe noen i utlandet på deres norske telefon trykker du bare nummeret til vedkommende...

Skrevet

Ringte bror i går, han er i Sverige på tur, og for å komme igjennom så måtte jeg slå +47.

De fleste numrene på min mobil lagrer seg automatisk med +47 foran, men på bror hadde det falt ut og jeg måtte slå det for å komme til hans telefon

Skrevet

Aldri hørt om før. Har flere familiemedlemmer som hyppig er i sverige og har ALDRI måttet slå +47 for å ringe deres norske mobiler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...