millie+2klumper Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Er redd hun skal bli for varm og få mer feber. Ga henne en stikkpille iste men den skeit hun ut igjen med en gang:P. Tør ikke å gi henne en ny en med en gang. Får se ann formen litt.. Men ville dere tatt lammeskinnet vekk el ikke? hvor mye klær egentlig? stakkars lille jenten min.. hun er bare 4 mnd stakkar..
bitthen Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Lammeskinnet regulerer jo varmen, så det kjøler når det er varmt og varmer når det er kjølig. Bare gi henne en ny stikkpille om hun har bæsjet ut den hun fikk. Hvor mye klær kommer jo an på hvor varmt det er og hvor mye feber hun har.. Og: Ikke vær redd for å gi febernedsettende/ smertestillende når barn er syke og har feber. Noen er helt hysteriske og ser heller at barnet pines en god stund før man gir smertestillende. Det synes jeg er slemt og unødvendig.
velsignet med to Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 Jenta vår var febersyk da hun var ca. 3 mndr. Hun lå på lammeskinnet som vanlig, gikk helt greit det. Regulerte heller med klær, brukte body istedet for hel pysj om natta, og kjente på henne ofte når hun sov. God bedring :-)
Vandrende Melkemaskin Skrevet 27. november 2010 #4 Skrevet 27. november 2010 Huff, er alltid skummelt når barnet blir syk. Husk at feber er kroppens forsvarsmekanisme mot evt. infeksjoner, lett feber er ikke farlig, men bare kroppens måte å kjempe på. Et barn har ikke vondt av feber, så lenge barnet drikker godt og feberen ikke stiger mye så ville jeg holdt meg unna paracet. Vi er det landet i verden som bruker mest smertestillende.. La babyen sove på kaldt rom, med minst mulig klær. Ta en kjølende dusj med babyen:) Og mål feber ofte, i endetarmen. Jeg ville ikke tatt bort lammeskinnet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå