RompeRock Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Gutten vår er 7 1/2 mnd, og spiser fortsatt en del på sen kveld og hele natta. Jeg ammer. Det burde ikke være nødvendig med så mye nattemat lenger. Vi vurderer nå å avvenne, men jeg kvier meg litt... Vet at pappa'n bør ta denne jobben, men jeg kommer jo til å befinne meg i naborommet (har ikke familie eller andre å overnatte hos). Er det ok å tilby flaske med vann i stedet, eller vil det bare skape andre (u)vaner? Er det noen som har prøvd men enten ikke har gjennomført eller at det ikke har hjulpet på natteoppvåkning? Vil gjerne høre andres erfaringer og synspunkt
Trultemor73 Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Gutten min er 7 1/2 mnd og vi har det akkurat som deg. Dette er min baby nr. 3 og de to andre ammet jeg til de var 13 mnd og 24 mnd om natten. Har prøvd å avvenne de, men siden mannen min jobber 6 dager i uken må jeg tilby flaska med vann selv. Det ender alltid med at babyen vinner til slutt, da jeg ikke orker mere skriking, he, he. Men må jo sies at både jeg og babyene har sovnet fort etter ammingen. Har begynt å jobbe igjen når babyene har vært 9 mnd, så litt slitsom blir det med lite søvn. Men dette gjelder jo kun en liten periode av mitt liv. Har heller ikke eget soverom til babyen. Skal bygge det i sommerferien og da er babyen 15 mnd.
RompeRock Skrevet 27. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2010 Jeg er også fryktelig dårlig til å takle skriking, særlig om natta. Og så er jeg i tvil om hvorvidt nattavvenning faktisk fører til roligere netter, da han generelt er ganske urolig. Hmmm, jeg er så usikker. Vi har heller ikke eget rom til gutten. Tenkte han og storesøster skal få dele rom, men det må jo vente til han blir roligere om natta..
Trultemor73 Skrevet 27. november 2010 #4 Skrevet 27. november 2010 Jentene mine på 4 og 8 år deler rom og stortrives med det. De har sagt at lillebror også kan få dele rom med dem, men da må han jo kunne sove hele natten. Husker ei fra den første barselgruppen min dro på hyttetur en hel helg, men da ville hun slutte helt med ammingen. Det fungerte veldig bra. Jeg er ikke helt der enda, og har lyst til å amme lillegutt til han er ihverfall 1 år. Tror jeg ganske nøyaktig kan stille inn klokka (3 timer) mellom hver amming om natta. Sånn har de to andre også hvert. Men om du blir desperat så er det nok noen som kan gi deg råd. Mente jeg leste en artikkel her inne som gikk ut på det å få barnet til å sove hele natten. Men det trengs helt sikkert en mann som kan stille opp, og det har ikke jeg. Lykke til.
Skedsmo(r) Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 Hei. Jeg har ei datter på 4 mnd som den siste tiden har fått gradevis mer og mer mme. pga. lite mm hos meg. Og begynne med mme var jeg ikke noe særlig glad for må jeg si. Jeg syntes det var koselig å amme på dagene som på nattene, så jeg skulle gjerne ammet mye lenger. Men hva gjør man når ikke mm strekker til?! Den siste uke har hun sovet natten igjennom. Da legger hun seg rundt kl 20 og sover til rundt kl 07 uten noe nattmat. Egentlig veldig deilig faktisk. Så mitt råd er å gi de litt mme på flaske rett før de legger seg, så kanskje de sover natten igjennom. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå