Mamsen<3 Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Jaja, da er vi igang med nytt ferskforsøk. Var på 2.gangs ul i går og jeg har desverre respondert litt dårligere enn ønsket. Legen mente det kunne bli snakk om tre til fire bra egg til slutt. Så da kom spørsmålet om innsett av ett eller to egg...?! Kjenner jeg blir svett med tanken på tvillinger og hva det medfører, men vil jo heller ha to til enn ingen... Mannen min er helt imot å sette inn to. Han tror han kommer til å møte veggen i alt arbeidet som følger med... Hilke tanker har dere der ute??? Er vell egentlig ganske påvirkbar til å sette inn to tror jeg ... ;-) :-S
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Da kona ble gravid, fikk hun ut 3 egg, og satt inn to, da det var ingen til frys. Det ble en nydelig gutt til slutt Jeg fikk nylig ut kun 2 egg, og da ett kun var 2-delt, satt de inn begge. I magen bor det nå to søte små Så mitt råd er: Hvis man har lyst å øke sjansene for å minst få en baby, så sett inn to, men da må man være forberedt på at det kan bli to Tror det skal gå helt bra jeg, og bare gleder meg over at begge de små hadde lyst å bli værende i magen Vår erfaring er at få egg er bra, da har de god kvalitet Lykke til med avgjørelsen
håpefull *er mamma* Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 Jeg mener å ha hørt at dersom man blir gravid etter innsett av to egg, er det 10 % sjanse for at det blir to. De aller fleste tvillingsvangerskap går bra, og man blir fulgt opp mer, tror jeg ;-) Jeg er av den oppfatningen at det er bedre med to enn ingen. Vi har ingen barn fra før, og da får vi søsken med en gang. Ikke at jeg er veldig opptatt av søsken (storfornøyd om vi får en), men det hadde jo vært kjekt ;-) Lykke til i beslutningsprosessen ;-)
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 Vi fikk faktisk høre at det var opptil 25% sjanse at hvis man først fikk positiv test etter innsett av 2 egg, at begge hadde festet seg. Det er jo i grunnen ganske "høye" odds, men jeg har ingen medisinske problemer (så vidt jeg vet) annet enn tette eggledere. Likevel skal man jo da først klare å bli gravid, og trekke 1 av 4 loddet Klarte visst det selv, og deilig er det
øynesomtinntallerkner Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 Vi satt inn to egg begge gangene jeg ble gravid, først ble det ett barn, neste gang ble det to:) Tvillinger er veldig mye jobb, og ganske tungt svangerskap, men jeg hadde gjort det samme igjen uten tvil. Kjempefascinerende med tvillinger.
Mamsen<3 Skrevet 28. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 28. november 2010 Tusen takk for fine svar :-) !! Jeg tenker at det er jo flere enn oss her i verden som klarer hverdagen med tvillinger, så hvorfor ikke sette inn to....Tror jeg skal spørre om det på tirsdag når vi skal nedover å "høste" egg. Skal bare prøve å overtale mannen da. Fint med litt sånn prosenter og sånne tall som dere refererte til ;-) Takk <3
Mamsen<3 Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 1. desember 2010 Hadde uttak i går og det ble fem egg, ca som forventet det da. Fikk telefon i dag om at tre var befrukta, så nå lever jeg i superspenning!!! Ringte nedover en ekstra gang bare for å si at vi gjerne setter inn to egg om muligheten er der. Krysser fingre og tær for fin deling videre. Håper egentlig at det blir to inn og ingen på frys. Vil heller gå igang med nytt fersforsøk hvis det ikke går denne gangen heller. Det ser desverre ut som om mine egg tåler opptining og innsetting etterpå dårlig ;-(
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 1. desember 2010 #8 Skrevet 1. desember 2010 Så spennende, Mamsen Kan jo være gullegga dette her..!! Vi har aldri fått noen på frys, siden vi får ut så få egg, men synes samtidig det er litt godt. Da vet man hva man har å forholde seg til! Lykke, lykke til Babystøv sendes i bøtter i spann
Mamsen<3 Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 2. desember 2010 Tar imot babystøv med åpne armer :-D Slapp å ta valget i dag. Det var to bra i morrest, men det ene hadde dobbel kjærne (??? vet ikke hva det vil si, men det ble i alle fall ikke satt inn). Så nå er et femdelt superegg på plass og to laaaange uker starer. Hadde blitt årets julegave dette :-)
håpefull *er mamma* Skrevet 2. desember 2010 #10 Skrevet 2. desember 2010 Lykke til, og ha en fin julerugetid ;-)
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 3. desember 2010 #11 Skrevet 3. desember 2010 Lykke til Greit nok når man ikke må ta valg! Dette blir spennende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå