Snømusa2013 Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Er veldig plaget med noe som kjennes ut som isjas-smerter på venstre siden av bekkenet. Det har blitt veldig forverret den siste uka, det er vondt å kle på seg bukser, å sitte for lenge, reise meg og å bøye meg..... Er plaget med smerter i bekkenet fra før av før jeg ble gravid, men dette er annerledes...Kjennes ut som noen stikker en kniv inn på baksiden av bekkenet..... Huff, tør heller ikke å bruke smertestillende, så vet ikke hav jeg skal gjøre. Er usikker på om det er i forbindelse med svangerskapet eller om det er en eskalering av mine tidligere ryggplager som jeg er delvis sykemeldt for.... Noen som har noen tanker eller tips?
VenterVårtTredjeBarn Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Hei! Jeg har også vært plaget med ryggsmerter før jeg ble gravid. Var til lege på mandag som henviste meg til fysio. Var der og han masserte på den stive ryggmuskulaturen min og jeg fikk beskjed om å gå i terrenget og tøye litt. Jeg gjorde som jeg skulle og plutselig fikk jeg en isettende smerte i venstre skinke som strålte nedover i leggen og ankelen. Er sengeliggende. Store smerter når jeg går, sitter, står og beveger meg i det hele tatt. Var nettopp til legen som mener jeg har rygg prolaps (derfor isjas smertene). Er sykemeldt i 2 uker i første omgang og fått pinex forte som jeg skal ta. Jeg hadde ikke mye lyst å ta dem, men hun sa at det var ikke farlig for babyen (11 uker) og at jeg var nødt å ta dem for å holde ut! Har tatt min første tbl nå, ikke kjekt, håper bare det hjelper! Håper ikke du og har prolaps. Hun sa at dette ikke hadde noe med graviditeten å gjøre, det kunne ha kommet uavhengig. Men jeg tror det har kommet fordi jeg ikke har trent som jeg pleier pga kvalme, og da har ryggmuskulturen som tidligere har holdt dette på plass blitt svakere og når fysioen i tillegg maserte for å løse opp knuter, var det nok! Ønsker deg lykke til videre! Håper du ikke har prolaps. Anbefaler en tur til lege, som også kan betrygge deg med hvilke medisiner du kan og ikke kan ta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå