Gå til innhold

Kort lutealfase

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har målt temperaturen i ca 2 år, og brukt dette som prevensjon tidligere. Når jeg studerer syklusene mine ser jeg at jeg kun har ca 8 dager med høy temperatur etter eggløsning før mensen kommer. Dette betyr vel at jeg har kort lutealfase??

Dette kan vel stemme med at jeg i begge de første pp har fått positiv graviditetstest 3 dager før mens.

Etter litt rask lesing på nett ser jeg at B-vit og Wild jam kan hjelpe mot korte lutealfaser. Når starter man på dette, og i hvilke doser? Er det noen bivirkninger ved å bruke dette?

Hadde blitt veldig glad hvis noen har erfaringer med dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og: Jeg tar folat og omega 3 i en tablett som er laget for prøvere. Er det noen fare å ta B-vitamin kompleks i tillegg? Det er jo folat i denne og. Er det farlig å ta for mye folat?

Skrevet

Ja det kan hjelpe med wild yam. Jeg selv har tatt flere mån på rad damiana fra 1 mens dag til positiv EL og 2 dager etter EL - wild yam i ei uke 2tbl x 2 og i de neste 5 dagene 1tbl x 2.

Jeg tror nok at du kan godt ta mere enn anbefalt av vitaminer i hvertfall FØR positiv graviditets test. Jeg fikk en laaang vitaminliste fra akupunkturdama mi og der er det dobbeldose av det som står på pakkningene og da jeg spurte om jeg må kutte ut eller ned når jeg blir gravid så sa hun at sink må kuttes ut og andre ting bare halveres.

Skrevet

Heisann :)

Jeg anbefaler akupunktur, selv om det var dyrt og hun brukte 3 mnd på meg for å bygge opp kroppen min. Jeg begynte bestandig å spotte etter bare 9 dager etter el. Hun forlenget den til 12 dager og da begynte jeg med Vitex. Den mnd ble jeg gravid og det etter 15 pp.

Prøvde ut wild yam, men den funket ikke for meg.

Masse lykke til.

Skrevet

Ja, anbefaler også akupunktur, det hjalp på min syklus også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...