Gå til innhold

Lei av maserier....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg hatt kraftige kynnere i over 3 uker. Siste dagene sitter jeg hver eneste kveld med onde kynnere hvert 12-15 min og håper det går over i rier, men neida. Når jeg legger meg blir det helt stille.

I dag er det pån igjen. Maserier siden jeg stod opp og litt murringer. Alt fra 12-30 min mellom dem. Ctg på sist kontroll viste tydelige maserier sa gyn, men hvor lenge kan en egentlig gå slik? Blir helt utslitt av dette. Orker ikke tanken på å gå slik i 1-2 uker over termin... 6 dager til termin nå...

Ellers ingen tegn, ingen blødning eller propp som det heter så fint... Hvorfor tar det så lang tid å modnes? Det er jo 3 barnet... Har aldri vært slik før...men har gått over termin begge gangene...

ååååååå

Det var godt å få luftet hodet!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heo, jeg hadde det slik en dag så begynnte det skikkelig dagen etter, fødte 5 dager før termin så du har nok ikke så lenge igjen. Jordmødrene på sykehuset sa at nr 3 fikk aldri bestemt seg om de skulle ut eller ikke, derfor blir det litt luring...... det var helt vanlig

Skrevet

Jadet har jeg hørt flere si. Men trodde liksom ikke min nr 3 skulle bli slik..hehe. Skal vel sitte slik hver kveld med maserier i 2 uker til nå da sikkert....skal liksom bli litt smågal før ungen kommer:)

Håper ikke fødselen blir likedan....takler ikke noe tull der altså:)

Flere med erfaringer med maserier? Gikk dere lenge slik? Da mener jeg ikke vanlige kynnere liksom, men onde som rier uten at det blir regelmessig. Kommer og går.... Kalles vel kynnere dette også sikkert, men gynekologen sa han så forskjell på kynnere og maserier på ctg. Maseriene var kraftigere....ikke vet jeg....

Skrevet

Hei hei. Er førstegangs og har 10 dager igjen til termin. Her har de vonde kynnerene (maseriene) holdt på i halvannen uke ca...Har hatt kynnere siden jeg var 15 uker på vei, men nå kan jeg ikke reise meg opp en gang uten at takene kommer og blir der i opptil 20 minutter. Og enkelte ganger må jeg virkelig puste meg igjennom de... Men de har jo gjort nytte for seg og, hodet er festet og jeg er moden og har 1 cm åpning, men det kan jo enda ta tid...

Har hatt et helt problemfritt svangerskap til tross for min diabetes, så måtte jo få igjen litt på slutten...Blir gudskjelov satt i gang på onsdag, så det er ikke så lenge igjen.

Ett tips for å roe maseriene er varme. Jeg tar meg en lang og ordentlig varm dusj (20-30 min) hver kveld når de står på som værst og det har funket bra. Varmeflaske på magen eller en varm kosete pusekatt er også effektivt...

Masse lykke til videre :)

Skrevet

Hei!

Dette kan jeg bare signere. Har det sånn jeg også. Hatt det nå i ca en uke og siden i går LØPER jeg bare på do. Uff ikke hyggelig dette. Men vi satser på at også dette barnet vill ut;). Det er forresten nr 3 hos meg å. Så kanskje det er noe med det jordmora sa:P. Gikk begge gangene før over termin, akkurat som deg. Det var jenter, dette er en en gutt og nå er jeg 37+1 uker på vei som det ser ut vill han jo komme tidliger , selv om han tuller litt da.

Lykke til! Sender litt fødestøv til deg så lenge og si ifra hvis det skjer noe mer :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...