mamma-t-2-snart-3 Skrevet 30. november 2010 #51 Skrevet 30. november 2010 Det er absolutt ikke alle som føler det på seg. Noen går faktisk gravide i flere mnd uten å vite om det!
vår første 19 mnd prøving Skrevet 30. november 2010 #52 Skrevet 30. november 2010 Jeg har ikke hatt mensen siden 5 september. Hadde en liten blødning i oktober men varte bare 1 dag. Går her enda å venter på mensen.. føler meg ikke gravid, men hadde en hel uke med kvalme for 1 uke siden og uken før det hadde jeg fryktelig vondt i korsryggen hele tiden. Nå har jeg ikke annet enn en del utflod som kommer og går hele tiden stortsett. Merker ingenting til ømme bryst eller noe. testet sist 12 november da var den negativ og har ikke testet noe etter dette. tenkte å ta en ny test på torsdags morgen, så får vi se. Kan ikke skjønne annet enn at jeg er gravid. Har fått liten kul på magen og har kjent til tider kribling i magen ! kan ikke helt tro at det er bare noe jeg inbiller meg... Tror dere jeg er gravid selvom testen viste negativt 12 november`?? .. Blir glad for alle svar
drømmehjerte Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #53 Skrevet 1. desember 2010 snuppi og venta lillegull: Kan godt være at du utvikler hcg sent, som flere andre gjør. Ta en test igjen du Jeg holder en knapp på at du er gravid iallefall. Dagens oppdatering: Blendahvit test til mårran idag. Har ikke mer å si om den saken. Ingen TR heller selvfølgelig. Jeg er sur og vil ha et ordentlig svar NÅ!
*ms* Skrevet 1. desember 2010 #54 Skrevet 1. desember 2010 da adde jeg prøvd å få meg en lege time:) ta g.u. eller blodprøve:)
drømmehjerte Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #55 Skrevet 1. desember 2010 *ms* : ja, jeg skal til legen imårra. Får høre hva hun tenker om det
drømmehjerte Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #56 Skrevet 1. desember 2010 Føler at jeg ikke har annet å gjøre enn å oppdatere her om dagen Kom hjem fra jobb idag og skulle tenne opp i peisen og idèt jeg skulle sette meg i sofaen fikk jeg kraftige kramper fra hoften og nesten helt ned til leggen på høyre ben. Det gjorde så vondt at jeg måtte bare stå i samme stilling i flere minutter. Nå har jeg endelig kommet meg ned i sofaen, men kjenner smertene enda og litt mer i korsryggen nå. Pokker altså! Jeg har hatt problemer med ryggen og skiveutglidninger før (selv om det ikke var det som skjedde nå idag da) og det er IKKE godt. klarer ikke løfte høyrebenet mitt høyere enn ca 10 cm over bakken uten at det gjør ilende vondt. Ser ut til at resten av jobbuken går i vasken hvis ikke dette gir seg. Synes ikke dette er noen god dag jeg
Svins&Småsvansene Skrevet 1. desember 2010 #57 Skrevet 1. desember 2010 Hehe, nei så enkelt skulle det visst ikke være. CB'n ville ikke gi meg et pent kryss denne gangen heller...! Og kvalmen er borte, så kanskje var det pusespy alikevel:) Men det er bare så utrolig irriterende! Vil "bare" ha ett enkelt ja eller mensen liksom..! Når en leser om testene som skryter av at de kan måle utslag selv 4 dager før IKM, begynner en jo å lure på om det er meg selv det er noe galt med. Æsj. Men ser jo at det skjer med flere her, så kanskje er det vanligere enn vi tror? Jaja, tiden vil vise:) får prøve å få meg en legetime neste uke...føler presset, julebord med jobben neste fredag...! Kan jo ikke drikke, det er greit, men litt kjipern å bortforklare en graviditet om det skulle vise seg å bare være forsinket mens liksom...!!
drømmehjerte Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #58 Skrevet 1. desember 2010 Sunisita: Jeg er såå enig, kan vi ikke bare få et JA eller TR?!! Jeg skal på julebord nå på fredag, men har sagt helt fra begynnelsen av at jeg ikke skal drikke og forklarer det med at jeg vil heller kjøre enn å måtte gå på blank-is på høyheler og fryse når jeg skal hjem. Jeg har jo snakket med et par venninner om situasjonen min, men jeg synes faktisk det er direkte flaut å gå rundt å "tro" at jeg er gravid når testene gang på gang viser det motsatte. Jeg blir så frustrert av det, blir ikke du?? Hjelp, jeg tror jeg blir sprø jeg
Svins&Småsvansene Skrevet 1. desember 2010 #59 Skrevet 1. desember 2010 Ja det er til å bli sprø av, denne usikkerheten!! Jeg jobber på en liten arbeidsplass i et lite lokalsamfunn, så det er ingen vits engang å prøve å late som noen annen grunn til at jeg plutselig ikke drikker.. de kjenner meg litt for godt!hehe;) men kjenner meg så igjen i det du sier ja, har så utrolig lyst til å snakke om det med Gud og hvermann, men er redd for å virke som DEN hysterisk rugeklare dama liksom hehe, det blir for flaut å ha hausa opp hele greia, for så å måtte si " beklager-falsk alarm!"...
drømmehjerte Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #60 Skrevet 1. desember 2010 Åh, hehe ja da skjønner jeg at det ikke er like lett å finne på en hvit løgn Det er sjelden jeg tar meg selv høytidelig, men akkurat det å kanskje måtte si "beklager-falsk alarm" som du sier, det klarer ikke stoltheten min å bære kjenner jeg, hehe. Har legetime i morgen, men er nesten redd for å spørre om blodprøve, for de vil jo helst ta urinprøve først etter hva jeg har forstått. Jeg kan jo evt spørre om å få ta en GU for ett eller annet og håpe på at hun ser noen eventuelle gravidaktige inni der slik at jeg ikke trenger å ta det opp selv De kan vel kanskje se om den derre livmortappen er åpen eller lukket?
Cessus Skrevet 2. desember 2010 #61 Skrevet 2. desember 2010 Åhhh.... Høres ikke ut som du har hatt noe god dag idag nei! Og de smertene hørtes jo ikke bra ut. Igår hadde jeg menssmerter som ikke ligner grisen!! Det var noe av det vondeste jeg har opplevd! Men det gav seg etter ett par timer. Men ingen mens å se, og det gjorde meg faktisk direkte sint idag når jeg våknet. Tenkte at med de menssmertene som jeg hadde igår, så måtte jo bare mensen være like rundt hjørnet. Men neiiida..... I morgen tidlig blir det testing på meg! Kan ikke gjøre annet enn å krysse fingrene for at jeg får et svar som roer meg ned. Jeg er bombesikker på at testen blir negativ, og om den er det så skal jeg senke skuldrene og finne ut hva som gjør at jeg er så kvalm og hvorfor mensen ikke dukker opp. Drømmehjerte: du får oppdatere meg etter legetimen i morgen! Hadde jo vært supert for deg om legen kunne tatt GU på deg, i tilfelle noe kan påvises der. Snakkes vel i morgen!
drømmehjerte Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #62 Skrevet 2. desember 2010 Jeg er så spent på å høre fra deg Cessus!! Hvordan gikk det imårrest? Håper du fikk det svaret du ønsket deg )
Cessus Skrevet 2. desember 2010 #63 Skrevet 2. desember 2010 Ja, testen jeg tok var BLENDAHVIT den også gitt Så da kan jeg jo umulig være gravid!! For en test skal jo absolutt slå ut når man er 7 uker på vei?? Kan ikke skjønne annet. Ikke en antydning til en strek engang... Jaja, jeg må finne ut hva som feiler meg.... Blir legetime neste uke tenker jeg... Kvalmen tar knekken på meg og mensen dukker jo ikke opp til tross for smertene. Hvordan gikk legetimen drømmehjerte??
drømmehjerte Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #64 Skrevet 2. desember 2010 Herlighet så rart!! Men bra du er glad for svaret da ) Så lenge mensen ikke kommer er det vanskelig å vite hva som foregår. Jeg snakket med legen idag og nevnte at mensen var to uker forsinket, men at jeg ikke trodde jeg var gravid siden testen viste negativ. Hun virket heller uinteressert og stresset. Hun sa at jeg sikkert ikke var gravid når testene viser negativt og hun ba meg vente å se om mensen dukker opp. Jeg kunne komme tilbake over nyttår hvis ikke mensen hadde dukket opp......og så sa hun GOD JUL! med et smil. Haha, jeg ble irritert, men beit det i meg. Ikke ville hun ta GU heller, hun mente det ikke var noe vits. Som regel er legen min ok å snakke med, men idag følte jeg at hun ikke hadde hverken tid eller interesse. Hun ville ikke engang sjekke ryggen min, som jeg blant annet kom for.. Jeg fortalte om krampene jeg hadde igår og hun sa bare "uff da", hehe! Hun mente at det kanskje kunne komme av julestresset, og det kan jo være, men hun kunne jo ha sett på meg fordet da Jaja, ingen av oss er noe klokere forstår jeg. Godt vi er to om det
*ms* Skrevet 2. desember 2010 #65 Skrevet 2. desember 2010 ja der fikk du ikke noe hjelp i dag.. lykketil videre jenter er spennede:) håper dere snart får svar som dere vil ha:)
Carina har to små gull Skrevet 2. desember 2010 #66 Skrevet 2. desember 2010 Heisann Jeg er en gammel traver her inne og er stadig inne å leser litt Hva med å prøve el tester??? Jeg fikk positive el tester før graviditetstesten slo ut positivt.
drømmehjerte Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #67 Skrevet 2. desember 2010 Hei Carina81 Ja, kanskje det. Men hvis EL-testene blir positive, da blir jeg fortsatt usikker på om det er EL eller graviditet da? Vet ikke hva jeg skal gjøre annet enn å bare vente jeg altså. Blir helt frustrert av det også vettu Tok det lang tid før du testet positivt på graviditetstest da?
Cessus Skrevet 3. desember 2010 #68 Skrevet 3. desember 2010 Uff, dårlig av legen din syns jeg! Siden du på en måte ba om å få en utredning slik at du kunne slippe å bekymre deg noe mer. Disse krampene i magen og at mensen uteblir skal man ta litt mer seriøst enn bare ett "uff da" tilbake. Altså, min lege tok det heller ikke så veldig seriøst, så har vel kanskje noe med at to uker på overtid kanskje ikke er noe å bekymre seg over. Men når det går en mnd så bør man jo få en utredning, håper jeg!! Er jo bare nødt til å bestille meg en ny legetime. For dette har ikke jeg tålmodighet til. hehe Ennå ingen mens, og negativ test idag også. Er jo nå 4 uker over IKM, og når det ikke engang er en skyggestrek på testen, så vet jeg faktisk ikke om det er noe vits å teste noe mer. Hva tror du? Hadde du fortsatt testet deg om ikke TR dukker opp og det har gått en måned?
Carina har to små gull Skrevet 3. desember 2010 #69 Skrevet 3. desember 2010 Nei jeg var så heldig å få fort positiv test, gikk bare 4 dager over ikm før testen ble positiv. Ellers har jeg hørt om noen som aldri fikk positiv test under svangerskapet. Ble oppdaget ved hjelp av blodprøver. Dere får ha masse lykke til og håper dere får en positivt svar snart
Cessus Skrevet 3. desember 2010 #70 Skrevet 3. desember 2010 Tusen takk Carina81 Får håpe på det beste ja!
drømmehjerte Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #71 Skrevet 3. desember 2010 Jeg tenker som deg Cessus, at det ikke er noen vits i å teste mer, MEN så surrer det jo i tankene at det er flere som har testet positivt ekstremt sent og da blir det sånn at jeg bare MÅ, for jeg vil jo ha et svar!! 4 uker på overtid er iallefall grunn til å få en skikkelig utredning, så jeg håper legen tar deg seriøst neste gang nå altså! Det er jo klart at man blir bekymret, selv om det kanskje ikke medisinsk er grunn til bekymring, men hallooo, vi er jo ikke leger så for oss er dette skremmende! Vi kan jo lage adventskalender av dette, hehe. La oss håpe på at bak luke 24 befinner svaret seg Fortsatt ingen TR her heller idag.
Cessus Skrevet 3. desember 2010 #72 Skrevet 3. desember 2010 Ja, er det jeg tenker også.....derfor MÅTTE jeg bare teste igjen idag! hehe Har fortsatt 4 tester igjen, men jeg tror de skal bare ligge jeg... Så får jeg heller prøve å få et svar hos legen. Hehe, en julekalender ja! det var lurt ! Vi får heller fokusere på at det ikke er noe alvorlig i veien med oss, men at kroppen kanskje ville unne oss litt fri fra TR nå som det snart er jul og alt haha... Hadde forresten antydning til urinveisinfeksjon for noen dager siden... og kjenner det litt fortsatt, men det svir ikke NÅR jeg tisser, men ETTER... :/ Varer bare noen minutter også kjenner jeg det ikke mer. Kan det være derfor mensen ikke dukker opp? pga urinveisinfeksjon? Har vært mye plaget med urinveisinfeksjon før, men lenge siden jeg har hatt det nå. Har ikke samme symptomene som sist, men det sviingen er litt bekymringsverdig. Jaja, alt dette får jeg jo svar på hos legen mest sannsynlig
drømmehjerte Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #73 Skrevet 3. desember 2010 Hehe Jeg skal ta en test pr uke tenker jeg, så slipper det å bli så utrolig dyrt Jeg testa både på morgen og kveld på onsdag (tenkte at jeg kanskje var en av de som fikk positiv på kveld, men neih ), så nå venter jeg til en gang uti neste uke hvis ikke TR dukker opp. Har aldri hørt at UVI kan utsette mensen, men nå har jeg ikke vært så mye plaget av det så jeg vet ikke. Google det Jeg googler alt mulig innenfor "over ikm og negativ test" og hver gang kommer det opp historier om folk som har testet positivt sent og til og med aldri, men hvem vet om dette virkelig er sant? Det gjør meg iallefall ikke mindre spent for hver gang jeg skal teste Lag deg ei liste over alle spm du har til legen, så får han/hun se at du virkelig har behov for å få et svar! Det skal jeg gjøre neste gang! Blir du i trøndelag til jul nå eller? Eller var du bare ute og reiste og er nå tilbake?
Cessus Skrevet 3. desember 2010 #74 Skrevet 3. desember 2010 Kommer nok garantert (kjenner jeg meg selv rett) til å ta en test neste uke før jeg skal til legen. Sånn i tillfelle den plutselig skulle slå ut positiv hehe.. Jeg også har googla meg i hjel når det kommer til "negativ test, men fortsatt ingen mens" eller "gravid, men negativ test".. Så der er vi nok også ganske like! Men man blir jo gal av å lese alt det som står på nett, for det er jo så mye forskjellig. Jeg går heller utifra erfaringer som de jeg kjenner har opplevd, sånn som søstra mi og kusina mi. Kusina mi fikk faktisk ikke positiv test før hun var 2 mnd på vei, og hun testet i hytt og pine fram til hun plutselig fikk positivt utslag på test! Såklart vet jeg at det er sjeldent, men man klarer ikke legge bort den tanken om at det kan jo skje meg. Skal i hvertfall lage meg en liste nå ja, over spm til legen. Jeg vil jo faktisk ha TR jeg nå, for å vite at ting er som normalt... Blir i trøndelag hele jula ja! Flyttet faktisk til namsos for bare 4 uker siden, har vokst opp på østlandet. Men så kommer hele slekta mi herifra, så følte at jeg måtte komme meg opp hit og se hvordan det er å bo her Men før jeg flyttet hit, så bodde jeg 6 uker i Bergen, men Bergen var overhodet ikke noe for meg gitt.... Liker meg her i trøndelag jeg, føler meg mye mer hjemme Du blir også i trøndelag i jula?
drømmehjerte Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #75 Skrevet 3. desember 2010 Ja, erfaringer fra de man kjenner er sikrere. Jeg kjenner jo ei jeg også, som ikke fikk positiv test før hun var over 4 mnd på vei. Vet ikke om testen ble positiv da heller, men hun fant det iallefall ut da hun dro til legen pga at hun hadde kjent spark i magen. Jeg vil bare være normal jeg, er det så mye å be om da?? Jeg har bodd i Tr.heim hele livet minus 4 år da jeg studerte i Oslo. Trives best her hjemme ja, har jo all familie her Men til sommeren blir det kanskje til at jeg flytter til Tyrkia, for kjæresten min bor der og jeg har såå lyst til å bo i et vaaaaarmt land Jula skal tilbringes hos mamma her hjemme i Trondheim, som alltid. Ingen jul uten den koselige julestemningen hos mamma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå