drømmehjerte Skrevet 30. november 2010 Forfatter #26 Skrevet 30. november 2010 Cessus: Jeg har fått testene i posten!! iiiiik Nesten så jeg har lyst å teste ikveld vettu, men da blir jeg bare irritert over å ha brukt opp en unødvendig hvis den er negativ ( noe jeg nesten kan vedde huet mitt på at den blir) Ikke noen TR på deg idag heller forstår jeg?
drømmehjerte Skrevet 30. november 2010 Forfatter #27 Skrevet 30. november 2010 Så gøy Jeg bor i Trondheim Ja, er det ikke deilig å få det bekreftet at man alldeles ikke er alene med alle raritetene sine? Jeg angrer med for at jeg ikke bestilte flere tester Men èn ting lurer jeg på, og det er at det står på pakningen at man skal oppbevare den ved 4 til 30 grader. Men her ute i postkassa mi er det minst minus 17 grader.. Og testene var ikke akkurat godt innpakka. Blir jo så jeg føler at jeg ikke kan stole på dem either way nå da sikkert Kommer til å stå opp gryytidlig i morgen, bare for å teste, hehe Da rekker jeg sikkert å oppdatere før jeg drar på jobb også Jeg er veeeeeldig spent på DEG jeg!! Du er jo myye mer over ikm enn meg, og til og med legen din har satt en finger på at du er gravid! Er så spent på å høre resultatet ditt på torsdag
Cessus Skrevet 30. november 2010 #28 Skrevet 30. november 2010 Åhh! Spennende! Ja ikke test i kveld, vent til i morgen tidlig. For da har du hvertfall testet på morgenen. Ingen TR på meg heller gitt, hadde jo så utrolig kraftige smerter nederst ved livmor igår kveld og i morrest. Eneste som kommer er bare masse utflod, og det kunne jeg egentlig vært foruten Venter spent til i morgen jeg da for å få høre hva du fikk som utslag. Skal sitte på toget i hele morgen, så da får jeg ikke sjekka her før i morgen kveld. Masse masse lykke til! Er den negativ og mensen ikke dukker opp, så ikke fortvil. Du er i hvertfall ikke alene Vi skal nok komme til bunns i dette.. hehe
Cessus Skrevet 30. november 2010 #29 Skrevet 30. november 2010 Åja! Nå så jeg at du hadde skrevet enda et innlegg litt ovenfor der også... Hmmm..det med at testene ikke bør oppbevares under 4 grader, det burde jo de som pakker ned testene ta hensyn til.. Du har et poeng der altså! For slike billigstrimler kan jo faktisk bli defekt av å bli "frosne". Det er jo en grunn til at de er så billig og simple En ting er at de er brukbare siden de er ganske sensitive, men de tåler jo veldig lite. Det er sånne strimler du har kjøpt? Du får ta en i morgen, og se om kontrollstreken kommer ordentlig opp. Hvis den gjør det, så bør testen funke som den skal. Men skjønner hva du mener, for troverdigheten må slike billigtester er ikke så veldig stor når man er i en sånn kinkig situasjon som oss Som jeg sa over, det blir veldig spennende å se hva slags utslag du får. Jeg kjenner jeg er veldig spent på når jeg skal teste selv også. Har jo nå gått 23 dager over IKM, grøss og gru
drømmehjerte Skrevet 30. november 2010 Forfatter #30 Skrevet 30. november 2010 Ja, jeg skriver litt her og der serru Ble litt forvirra selv, hehe Jeg har kjøpt staver. Ser for meg at de er litt mer robuste enn strimler kanskje? Skjønner ikke åssen jeg skal bruke strimler jeg. Er det bare å tisse på de også, som på staven? Uansett, jeg tisser i en kopp jeg, for å prøve å treffe de tynne greiene der er jaggu ikke enkelt! Jeg er 12 dager over nå. Og så skal jeg teste på den TRETTENDE dagen. Huff, det synes jeg virker skummelt! Kanskje jeg skal vente til torsdag? Klarer garantert ikke å vente, men jeg kan jo alltids prøve
mamma-t-2-snart-3 Skrevet 30. november 2010 #31 Skrevet 30. november 2010 Jeg hadde det på følelsen, men trodde ikke det kunne være sant ettersom jeg hadde vært hos legen og testet negativt. Syntes jeg hadde symptomer på at noen hadde bosatt seg i meg, men jeg tenkte det bare var innbilning siden jeg hadde håpet det så veldig. Tok gu, og legen så d ved undersøkelsen, og tok en test i tillegg. Da slo den endelig ut positiv:) Er 13 uker i morgen. Lykke til Cessus. Krysser fingrene for deg:)
Cessus Skrevet 30. november 2010 #32 Skrevet 30. november 2010 Ja, de stavene virker nok kanskje mer sikrere enn de bittesmå strimlene, men blir så usikker når flere sier at strimler og staver er någenlunde det samme, hvertfall i forhold til sensitivitet. Kjøpte strimlene jeg Man kan ikke tisse rett på strimlene, for det skal veldig lite til før de blir ødelagte. Så man må forsiktig duppe dem nedi et glass. Det er nok der den store forskjellen ligger, mellom strimmel og stav. Men jeg er som deg, jeg er nødt til å tisse i en kopp, for jeg syns det blir for mye styr å tisse rett på testen og jeg er alltid redd for å ikke få nok tiss på den! Hmm... den trettende dagen bøøøør jo holde i teorien! Men den helgen jeg testet negativt var jo faktisk den trettende dagen for meg også.. hehe Men nå testet jo da ikke jeg med morgenurin, noe jeg burde gjort. Test i morgen du! Om den er negativ så prøver du å senke skuldrene frem til den 6 desember
mamma-t-2-snart-3 Skrevet 30. november 2010 #33 Skrevet 30. november 2010 Hei Cessus å Drømmehjerte:) Har dåkk onga fra før eller bli d den første? Lik spennende læll:)
Cessus Skrevet 30. november 2010 #34 Skrevet 30. november 2010 Jøss! Så du hadde den følelsen ja Må jo først og fremst få lov å si Gratulerer da, innmari morro å høre om sånt! ) Men hvordan var det første gang du ble gravid? Jeg har ingen barn, så vet derfor ikke hvordan det føles å få et liv inni magen. Jeg merker jo at noe "strekker seg" nederst der livmoren er, men slike stikkefølelser har jeg jo kjent før (mener jeg å tro).... Skulle ønske jeg bare visste, uten å enten måtte vente på en positiv test eller mensen Og hvordan ser de forresten at man er gravid på en vanlig gynekologisk undersøkelse? Tusen hjertelig takk for svar i hvertfall! og masse lykke til videre i svangerskapet
Cessus Skrevet 30. november 2010 #35 Skrevet 30. november 2010 Jeg har ingen barn fra før, så er jeg gravid så blir dette min første! Veldig spennende dette ja
Svins&Småsvansene Skrevet 30. november 2010 #36 Skrevet 30. november 2010 Sitter her og prøver å holde igjen et forsiktig glis.. for ikke pleier jeg å synes at kjøleskapet til svigers lukter død og bedervelse til vanlig..!! Har merket at jeg siden forrige fredag er mye mer sensitiv på lukter siden sist helg. Og idag har jeg plutselig vært konstant kvalm-hele dagen! Kan påpekes at det å våkne til lyden av pus som spyr under senga, for så å henge over sengekanten og kikke rett i herligheten, kan ha hatt en utløsende faktor...! Imorgen tidlig venter en ny CB på meg, da er jeg 9 dager over IKM....
*ms* Skrevet 30. november 2010 #37 Skrevet 30. november 2010 høres veldig ut som dere er gravide da hehe:) hadde en liten følelse jeg også på at jeg var gravid, jeg tok fire tester som all var positive, selv om de var det så trudde jeg ikke jeg var gravid... så det er mange varianter hehe.. var hos legen og hu sa jeg var gravid.. skjønte det ikke helt da heller, fikk tidlig utralyd i uke 7 å så et hjerte banke:) da gikk det opp for meg:) men testet positiv den dagen jeg skulle ha mensen da:).. masse lykketil begge to høres spennede ut:)
drømmehjerte Skrevet 30. november 2010 Forfatter #38 Skrevet 30. november 2010 Hehe ja, veldig gravide eller veldig forstyrrede sykluser på oss Gratulerer til deg som er gravid da! Skjønner at det er et lite sjokk ja, men heldigvis har man noen måneder på å venne seg til tanken Cessus: jeg mente trettende som i "overtroisk trettende", hehe Derfor ble det litt skummelt Men du.. Du testet ikke på morgenurin nei? Da altså.. Da tror jeg iallefall du er gravid jeg! Jeg testa èn på kveld, men 3 på morgenurin. Vi får se hvordan det blir imårra Heldigvis har jeg jo legetime på torsdag så da får jeg forhåpentligvis et svar da iallefall. Leste at en over her hadde fått påvist graviditet via GU, så da går det kanskje an? Må spørre legen min om det
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 30. november 2010 #39 Skrevet 30. november 2010 Har dere bekreftet el? Med temperatur eller blodprøve?? El-tester er ingen garanti for at egget slipper.. ei heller utfloden. Ikke for å ta motet fra noen her altså Jeg sleit med manglende eggløsning og hadde laaange sykluser (45-60 dager++) og mange runder el-slim hver syklus. Men ingen eggløsning, og derfor alltid over ikm, som jeg hadde regnet meg frem til etter utflod og tester. Måling av basaltemperatur derimot, gjorde alt så mye enklere. (Kan lese om det på http://www.pernille.info ) Hvis man ikke har bekreftet eggløsning skal man gå ut ifra at fruktbar utflod (våt eller glatt/"slimete" utflod)= ankommende eggløsning. Altså, har dere el-slim så er det en fare for at det er eggløsning, så hopp i bingen. Selv om en har hatt el-slim tidligere i syklusen, og selv om det er langt uti syklusen. Håper så klart dere er gravide, men tenkte det var greit å høre litt andre erfaringer også
drømmehjerte Skrevet 30. november 2010 Forfatter #40 Skrevet 30. november 2010 Heisann Drømme stress-less Jeg har iallefall ikke bekreftet EL. Jeg var i utgangspunktet ikke på prøver`n heller, jeg begynte bare å få litt mistanke om at jeg kunne være gravid siden mensen ikke kom når den skulle. Så her kan alt mulig skje med andre ord! Det jeg TROR skjer da, det er at syklusen min muligens har vært unormalt lang denne gangen, noe som er litt rart siden jeg alltid får mensen på dagen jeg venter den. Det er ikke verdens største sjanse for at jeg faktisk er gravid, så jeg går hverken og håper på det ene eller det andre, men HVIS jeg skulle vært gravid så hadde jo det vært koselig det også
drømmehjerte Skrevet 30. november 2010 Forfatter #41 Skrevet 30. november 2010 Heisann Drømme stress-less Jeg har iallefall ikke bekreftet EL. Jeg var i utgangspunktet ikke på prøver`n heller, jeg begynte bare å få litt mistanke om at jeg kunne være gravid siden mensen ikke kom når den skulle. Så her kan alt mulig skje med andre ord! Det jeg TROR skjer da, det er at syklusen min muligens har vært unormalt lang denne gangen, noe som er litt rart siden jeg alltid får mensen på dagen jeg venter den. Det er ikke verdens største sjanse for at jeg faktisk er gravid, så jeg går hverken og håper på det ene eller det andre, men HVIS jeg skulle vært gravid så hadde jo det vært koselig det også
drømmehjerte Skrevet 30. november 2010 Forfatter #42 Skrevet 30. november 2010 Heisann Drømme stress-less Jeg har iallefall ikke bekreftet EL. Jeg var i utgangspunktet ikke på prøver`n heller, jeg begynte bare å få litt mistanke om at jeg kunne være gravid siden mensen ikke kom når den skulle. Så her kan alt mulig skje med andre ord! Det jeg TROR skjer da, det er at syklusen min muligens har vært unormalt lang denne gangen, noe som er litt rart siden jeg alltid får mensen på dagen jeg venter den. Det er ikke verdens største sjanse for at jeg faktisk er gravid, så jeg går hverken og håper på det ene eller det andre, men HVIS jeg skulle vært gravid så hadde jo det vært koselig det også
drømmehjerte Skrevet 30. november 2010 Forfatter #43 Skrevet 30. november 2010 Heisann Drømme stress-less Jeg har iallefall ikke bekreftet EL. Jeg var i utgangspunktet ikke på prøver`n heller, jeg begynte bare å få litt mistanke om at jeg kunne være gravid siden mensen ikke kom når den skulle. Så her kan alt mulig skje med andre ord! Det jeg TROR skjer da, det er at syklusen min muligens har vært unormalt lang denne gangen, noe som er litt rart siden jeg alltid får mensen på dagen jeg venter den. Det er ikke verdens største sjanse for at jeg faktisk er gravid, så jeg går hverken og håper på det ene eller det andre, men HVIS jeg skulle vært gravid så hadde jo det vært koselig det også
drømmehjerte Skrevet 30. november 2010 Forfatter #44 Skrevet 30. november 2010 Oisann, ser svaret mitt kom opp tre ganger.. Når man snakker om å "miste håpet", så kjenner jeg faktisk litt mensmurringer nå. Føler meg nesten helt sikker på at TR er på vei. Det kan jo stemme godt dersom syklusen er forskjøvet, da blir det nemlig ca akkurat 2 uker forskjøvet. Vel, vel, jeg venter og ser. Kan vel ikke gjøre stort annet
Cessus Skrevet 30. november 2010 #45 Skrevet 30. november 2010 Drømmehjerte: Åhh, sånn den "trettende" du mente ja, da skjønner jeg Hehe... Neida, test fordet du! Nei, testet to ganger den helgen, en på fredagskvelden og en på lørdags ettermiddag...og søstra mi mente at det egentlig var litt dumt, men siden jeg har kommet så langt over IKM så burde det være det samme om jeg tester på morgenen eller på kvelden. Men, denne gangen skal jeg teste på morgenen Bra du har legetime på torsdag, for da kan det jo kanskje påvises med gu. Må uansett si at det hadde vært hysterisk morsomt om det viser seg at vi begge er gravide! Da hadde vi sikker lagd det sirkuset inne på "Bli gravid"-forumet blandt de som er i den situasjonen som vi er i nå. Da tenker vel de fleste, "når de var gravide til tross for negativ test, så er sikkert vi gravide også"! hehe Neida, dette blir bra uansett. For kan tenke meg at det sikkert er flere som vil ha nytte av å lese våre erfaringer i en slik situasjon.
Cessus Skrevet 30. november 2010 #46 Skrevet 30. november 2010 Drømme stress-less: Jeg fikk bekreftet eggløsning med temperatur og el-test. Men det du beskriver, om disse lange syklusene, det tror jeg absolutt kan skje med meg. Slutter på p-pillene i slutten av juli, fikk mensen og el med en gang etter. Etter det så har mensen kommet akkurat som normalt, helt til nå Eneste som kanskje har vært unormalt etter pilleslutt har vært at jeg har fått opptil to eggløsninger mellom hver mens. Sist gang jeg var hos gynekolog (i september) og var på ultralyd for å sjekke slimhinnen etter pilleslutt, så fikk jeg klar beskjed om at jeg var veldig fruktbar. Ellers så alt normalt ut. Men, jeg tror likevel ikke at jeg er gravid nå. For det burde man jo vite innerst inne?
drømmehjerte Skrevet 30. november 2010 Forfatter #47 Skrevet 30. november 2010 Venninna mi var heelt sikker på at hun ikke var gravid. Hun sa hele tiden at hun absolutt ikke følte seg gravid. Så tok hun en test hjemme hos meg en kveld, og der stod det jammen gravid gitt Det er sikkert noen som føler det på seg og andre ikke. Noen går jo rundt og føler at de er gravide også, men er det overhodet ikke Jeg tør iallefall ikke å stole på noe som helst før jeg får et klart svar på hva som egentlig foregår der nede!
Cessus Skrevet 30. november 2010 #48 Skrevet 30. november 2010 Sunisita: Det blir jo spennende å få oppdatering fra deg i morgen da! ) Masse lykke til med testingen!
Cessus Skrevet 30. november 2010 #49 Skrevet 30. november 2010 Hmmmmm.... så da går det ann å ikke føle at man er gravid hvis man er det da..... De gangene jeg har mistenkt graviditet så har jeg egentlig fått mensen, men jeg har reagert på at mensen var unormal på en måte eller at den var veldig kortvarig og sparsommelig... og de gangene så har jeg på en måte "følt meg gravid" uten å ha vært det, og da opplevde jeg symptomer i fleng. Denne gangen så har jeg overhodet ikke den følelsen, jeg føler meg absolutt ikke gravid! og denne gangen er jo faktisk ikke mensen kommet I DET HELE TATT.. Kroppen kan være så rar altså! og veldig forvirrende. Nei, vi lever i et lite mysterium drømmehjerte
mamma-t-2-snart-3 Skrevet 30. november 2010 #50 Skrevet 30. november 2010 Tusen takk Første gang kjente jeg bare mens lignende vondt, men den uteble.Murringer nederst i magen. Tok test ved ikm, og den var positiv. Jeg har ikke vært 100% sikker noen av gangene, men gått med mistanke og mye håp. Legen ser det på livmora. (tror hun sa att blodårene er mer fremtredende, så den ser mer blodig ut)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå