Gå til innhold

9 dager over ikm og fortsatt negativ!!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fader, dette begynner å tære på meg kjenner jeg. Kan det være mulig at kroppen hopper over en menstruasjon?? Hvis ikke tanta kommer i løpet av neste uke må jeg dra til legen, for nå begynner jeg å bli redd at det er noe galt med meg! :/ Flere som har opplevd dette??

Blir veldig glad for tilbakemeldinger som kan roe meg litt ned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nå 19 dager over IKM. Kjente jeg ble bekymret i forrige uke, og bestilte derfor en legetime. Jeg var egentlig ikke bekymret i utgangspunktet, siden jeg vet godt at det fort kan skje at mensen blir litt forsinket, men når jeg i starten av forrige uke begynte å våkne opp med skikkelig spy-kvalme så ble jeg litt bekymret. Tok en test forrige helg, neg. Var hos legen på tirsdag, og hun ba meg bare om å ha is i magen og vente. Hun mente jeg måtte fortsette å teste med jevnlig mellomrom om ikke mensen dukket opp. Hun satt en finger på at jeg er gravid, men jeg nekter å tro det. Våkner nå hver morgen og hååååper at mensen skal dukke opp, men eneste jeg våkner opp med nå er trangen for å spy :(

Dette var ikke akkurat en tilbakemelding som kunne roe deg, men da vet du hvertfall at du er ikke alene i denne nervepirrende ventetiden.. Bestill legetime du :)

Skrevet

Se der ja! Alltid godt å vite at man ikke er alene, så takk for svar :)

I teorien skal du være ca 7 uker på vei da? Kunne ikke legen ta en blodprøve?

Har jo hørt om sen hcg-utvikling, men jeg tenker at sånt hender ikke meg, så jeg går bare å venter på tanta nå. Men ja, jeg skal bestille meg legetime hvis den ikke kommer :)

Skrevet

*dytt* Flere i samme båt eller med erfaring?

Skrevet

Kjenner meg igjen ja..:) skulle hatt mensen for en uke siden, og jeg er vanligvis regelmessig på dagen ellers. Aldri opplevd å være en uke forsinket. Tatt to graviditetstester (CBD og CB), begge negative. Bruker CB fertilitetsmonitor, så vet ganske nøyaktig når siste EL var. Så nå aner jeg ikke hva jeg skal tro -gravid, eller ikke?? Hvor lenge venter man før man evt. kontakter lege?

Skrevet

Det er så frustrerende! Jeg venter èn uke til, dvs 2 uker over ikm og kontakter legen hvis jeg ikke finner ut noe før det.

Hvis du vet at du hadde EL og du ikke får mensen nå, er det jo stor sjanse for at du er gravid. Jeg ville dratt til legen og tatt en blodprøve :) Da får du iallefall raskt svar :)

Skrevet

Jeg gikk 10 dager over ikm en gang, og så kom tanta :( Ikke det du vil høre, men har erfaring med å gå så lenge over iallefall, var antagelig forsinket el den gang. Men det er jo folk som ikke tester positivt for lenge etterpå så krysser fingrene for deg! Lykke til :)

Skrevet

Jeg er i grunn mottakelig for hva som helst nå egentlig, så det har ikke nos å si Zassy :) Har iaffal nesten gitt opp tanken på at jeg kan være gravid. Hadde jo EL-slim (lignet det iallefall) denne uka, så godt mulig at det er en veldig forsinket EL. Den testen jeg tok i mårrest har blitt kjeeeeempesvak nå (nesten usynlig), men det er jo flere timer etter så den kan jeg ikke stole på lenger. Har du testet nå Zassy? Så på spå-siden at du skulle teste forrige uke kanskje?

Skrevet

Jeg tok en test på, var det torsdag? Uansett, blendahvit. Har ikm i dag tror jeg, eller i morgen..eller mandag, haha, har litt ustabile sykluser! ;) Har ikke testet noe mere..tenker å vente til mandag hvis tr ikke viser seg, men kjennes ut som den er på vei! Litt spent likevel :)

Skrevet

Ja, ca. 7 uker på vei nå ja. Legen mente det beste var å vente noen dager, og deretter teste igjen siden jeg hadde testet ett par-tre dager før legetimen. Hun sa at sen hcg-utvikling hos kvinner hender oftere enn vi tror, men jeg tenker også som deg, at slikt hender ikke meg. Jeg har nå bestemt meg for å teste igjen 6 desember om ikke mensen har dukket opp til da, for den 6 desember venter jeg neste menstruasjon. Intuisjonen min sier at jeg ikke er gravid, derfor måå mensen komme snart :)

Skrevet

Uff Cessus, jeg skjønner at dette er frustrerende for deg. Det er jo litt rart om kroppen hopper over en mens også da, men er nesten slik at jeg begynner å tro at min har gjort nettop det :P

Jeg tenkte også å teste igjen 6. desember. Har bestilt meg 4 tester fra billigtest. Det står at de er veldig følsomme, så da prøver jeg det. Og hvis TR fortsatt ikke kommer så blir det legen og blodprøve neste!

Typisk om vi skulle være av de få prosentene som produserer sent hcg, hva?? :P

Skrevet

Det blir jo spennende da, har selv bestilt tester fra billigtester.no... Men håper virkelig mensen dukker opp før det, for da kan jeg senke skuldrene. En annen ting som også er grusomt irriterende er all den utfloden som har kommet hver dag den siste uka! Er egentlig vant med utflod hver dag, slik har det alltid vært, men nå har det økt veldig i mengde. Føler jeg må løpe på do hele tiden fordi det kjennes ut som at mensen kommer, men så er det bare masse hvit utflod. Har ikke engang sett et eneste blodspor! ARG....

Opplevd noe lignende du også??

Ja, vi får rett og slett bare gjøre det sånn, at vi tester den 6 og er den negativ så er det bare å bestille en ny legetime. Hadde jo vært en morsom tilfeldighet om vi begge plutselig skulle fått positiv test den 6 da :P Men i første omgang så satser vi på mensen! :)

Hold meg oppdatert! :D

Skrevet

Cessus: Herregud, tuller du eller?? Jeg har det akkurat sånn jeg også. Flere ganger om dagen kjenner jeg at det er litt klissete der nede og jeg tenker "jepp, der kom mensen", men nope.. Har egentlig aldri hatt noe mye utflod jeg, men i det siste har jeg hatt en del som ligner EL-slim og senest nå nettop oppdaget jeg hvitt lotion-aktig utflod. Herlig med detaljer, ikke sant? :P

Ja, tenk om vi plutselig er gravide begge to, hahaha. Det hadde vært morsomt :P Jeg er litt øm nederst i magen idag, så det kan jo være mensen har bestemt seg for å komme. Jeg skal holde deg oppdatert, og det må du også! :D

Skrevet

Oi, da opplever akkurat det samme!! Utfloden du beskriver stemmer på en prikk på det jeg opplever. Ligner akkurat på el-slim det jeg får nå om dagen, og innimellom er det litt tjukkere. Hehe, detaljer er viktig vettu! :) Og slike menssmerter nederst i magen har jeg litt av og på hver dag nå. Noen ganger sterkere smerter enn vanlig og jeg innbiller meg jo at mensen er rett rundt hjørne! Hmmmm.... Dette er jo veldig mystisk da :/ Kjenner også at det stikker innimellom bare på den ene siden, men slikt har jeg opplevd før også uten å ha vært gravid. Har du merket noe til kvalme? Har spykvalme hver eneste morgen jeg :(

Nei, vi er vel bare nødt til å vente og forberede oss på at mensen dukker opp, så får vi heller bli positiv overrasket om det viser seg at symptomene stemmer :)

Spennende!!!

Skrevet

Kan også legge til enda en erfaring som min storesøster delte med meg.... Hun har to barn, når hun gikk gravid med han første så fikk hun ikke positiv test før 2-3 uker etter forventet mens...hun fikk kvalmen alleredet 2 uker etter el. Men når hun ble gravid med hun andre så gikk det 5-6 uker etter forventet mens før hun fikk positiv test!! Og hun hadde akkurat samme symptomene som jeg har nå, kvalme, økt utflod og menssmerter.. Hun testet først 2 uker etter IKM, og den var negativ, både vanlig cb og cb digital, så fikk hun en liten blødning som hun trodde var mensen rett etterpå. Men når kvalmen ikke gav seg og puppene begynte å bli ømme så dro hun til legen og der tok hun en test igjen, og den var positiv!

Nei, jeg skal fortsette å holde en knapp på at jeg ikke er gravid, men vanskelig når alle de nærmeste rundt meg sier at jeg garantert er gravid :P Har du delt dette med noen ennå? Venninner eller kjæreste?

Skrevet

Hehehe, ja! Jeg har hatt stikninger/smerter bare på høyre side av og til. Kvalme hadde jeg for to uker siden, det var kveldskvalme, men det gav seg. Nå sliter jeg med ufattelig dårlig matlyst bare, og er en smuuuule overfølsom + at lunsjen til kollegene mine lukter skikkelig kvalmt :P

Du har jo et levende bevis på at det går an å være gravid selv om man tester negativt lenge, så det må vel gi et lite håp? :)

Jeg har delt det med typen og et par venninner og alle sier det samme til meg også, hehe. Men jeg avfeier det bare :P Jeg skal til legen på torsdag ift noe annet, men da kan jeg jo nevne det til henne og evt få testet noe. Kan man se graviditet ved GU?

Skrevet

Hehe, du har merket det med lukta du også ja.... Igår satt jeg på dataen hos mormor, er på førjuls-besøk hos familien nede på østlandet. Så kjenner jeg plutselig en skikkelig sterk røyklukt, sånn røyk fra huspipe eller noe, og jeg utbryter: Kjenner du det mormor? Den røyklukta!.... og hun sa at det kunne hun overhodet ikke kjenne antydning av. Det syns jeg var veldig merkelig, siden jeg kjente lukta såååå godt, og vi fyra ikke i noe peis. Men såklart, jeg må bare ta det med en klype salt. :)

Etter det søstra mi forteller, ang sine svangerskap, så ligger det et aldri så lite håp der. Men i min nåværende livssituasjon så er det dårlig timing og bli gravid nå. Men, er jeg gravid så skal jeg glede meg hver sekund fremover!

Åh, du skal til legen på torsdag ja.. men da bør du absolutt fortelle det du opplever. Mest sannsynlig blir du nok bedt om å ta en test, men testen hos legen er like sikker som testene på apoteket. Eller så går det ann å se graviditet på ultralyd ja....vanlig gynekologisk undersøkelse er jeg usikker på, tror ikke de kan se så mye da nei.

Bra du får kommet til lege og pratet litt da, det hjalp i hvertfall litt for min del, for da fikk jeg bekreftet at jeg ikke får gjort så mye annet enn å vente. :)

Blir spennende å høre mer fra deg og om hva som skjer!

Cecilia :)

Skrevet

Hehe, ja noe så voldsomt også :P Men det kan jo bare være psykisk også. Mye man klarer å innbille seg når man har en anelse om at man kan være gravid, gitt :P

Merkelig at vi har enda en ting til felles, hehe. Det er nemlig ikke det aller beste tidspunktet for barn her heller, men samtidig tenker jeg at skjer det så skjer det og i tilfelle så skal vi klare det og glede oss som bare det over mirakelet :)

Jeg har en del venninner som både har fått barn og er gravide og jeg skal ikke nekte for at jeg har veldig lyst på en liten en jeg også :)

Ja, du dette blir kjempespennende det! Helt til TR kommer :P

Skrevet

Hehe... TR dukker sikkert opp når vi minst venter det! :P Forresten, jeg tror faktisk jeg er nødt til å teste på torsdag jeg, når jeg har kommet meg hjem til trøndelag. Gru-gleder meg litt kjenner jeg!

Skrevet

Aaa!!:D Så spennande!!!:o:D Hehe, vart heilt revet med i tråden her;)

Skjønnar ikkje at de har is nok i magen til å vente så lenge med å prøve! Hadde eg vore i ein slik situasjon hadde eg nok tatt ein test om dagen, minst!

Eg er kjempe spent på å følge med på oppdateringar!!:)

Lykke til!

Skrevet

Er du fra trøndelag du også?? Hehehe, dette blir jo bare mer og mer morsomt!! Jeg blir med og tester på torsdag :D Får testene jeg bestilte på nett enten idag eller imårra så det blir testings både onsdag og torsdag sikkert, siden jeg har 4 tester å gå på :P

Hehe, gøy å se at andre river seg med i spenningen her!

Imårra blir det sikkert oppdatert med: "droppet testingen - TR dukket opp". :P

Skrevet

Hei:)

Hadde siste mens på slutten av juli, men testet ikke positivt før 5. oktober.

Må si jeg ble veldig bekymra når det ikke kom noen mens og testene var negative. Testet to negative med CB og en negativ hos legen. Så jeg fikk beskjed om å bestille ny time hos henne hvis ikke mensen hadde dukket opp om 14 dager, noe den ikke gjorde. Bli meget happy når det viste seg at den var positiv da:) Hadde sikkert vært noe kluss med EL vil jeg tro.

Skrevet

Hehe, jeg bor i Namsos jeg! :) Veldig artig å ha så mye til felles med noen her inne, og ikke minst at du er så lett å prate med. Alltid godt å kunne dele opplevelser med andre, og føle seg forstått.

Blir jo rååspennende med testing da. Har bestilt 5 tester jeg, også fikk jeg med en gratis på kjøpe siden jeg tipset ei venninne. Så jeg må nok ta en test på torsdags morgen! Om den er negativ så er sjansen MINIMAL, men om mensen fortsatt ikke melder sin ankomst, så blir det nok enda en test neste uke.

Om du tester i morgen drømmehjerte, så måååå du oppdatere! :) Veldig spent!

:))

Skrevet

Hehe, jeg er KJEMPE overrasket over hvor rolig jeg er også!! Veldig ulikt meg :) Før har jeg vært kjempe utålmodig og nærmest løpt til apoteket for å kjøpe test, men nå tar jeg det veldig med ro. Jeg har liksom innstilt meg på at mensen snart dukker opp, men såklart så blir jeg jo betenksom når det går såpass mange dager over IKM.

Blir nok endel oppdateringer her etterhvert kan jeg tenke meg! :)

Skrevet

mamma-t-2-snart-3, slike erfaringer som du har vært igjennom har jeg hørt mer og mer av de siste ukene. Man tror at det er så ytterst sjeldent at slike ting skjer, men så viser det seg at det hender stadig vekk! Den nye fastlegen min er den aller første legen jeg har hørt si at sen HCG produksjon skjer oftere enn vi tror. Alle de andre legene og gynekologene jeg har pratet med har lagt det frem slike saker som svært sjeldent.

Når det er sagt, jeg innstiller meg veldig på at jeg ikke er gravid, og at det heller er noe kluss med syklusen min. Om det viser seg at jeg tar feil så får jeg heller ta det som en stor positiv overraskelse! :)

Men enda en ting jeg kom til å tenke på, den kvinnelige intuisjonen. Er det ikke slik at alle kvinner vet i underbevisstheten sin om man er gravid eller ikke? Det er så mange som sier at, de kjenner det rett og slett bare på kroppen at de er gravide. Og siden magefølelsen min sier at jeg ikke er gravid, så kan jeg jo umulig være det?

Hva tror dere? og hva merket du mamma-t-2-snart-3, følte du innerst inne at du var gravid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...