BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Har de siste ukene hatt vann i kroppen, men nå i dag fikk jeg helt ekstremt mye. det verker i bena!!! Tærne spriker i alle kanter, ansiktet er helt pløsete... har aldri følt meg så STOR, håper virkelig han kommer SNART=/ Er vel ingenting å gjøre med dette vannet? hjelper det med kaffe? Har hørt noen har kjøpt noe vanndrivende på apoteket(?) men husker ikke hva det heter, og vet ikke om det er så smart. Spiser ikke salt mat! 5 dager til termin nå... noen som har det likt?
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Kjerringrokk i store mengder kan irritere nyrene. Derfor bør barn, personer med hjerte- eller nyresykdommer, og gravide og ammende kvinner ikke bruke kjerringrokk. Diuretika kan gi elektrolyttforstyrrelser som i drastiske tilfeller kan true sirkulasjonen i morkaken. Da man ikke ønsker å ta noen risiko med fosteret, unngår man å gi det så lenge det "kun er en plage" det er snakk om for mor... Vanndrivende kan vist også i verstefall drive fostervannet også :-/ Vann i kroppen er et sunnhets tegn, men kan vist være uutholdelig har jeg hørt (fortsatt ikke opplevd selv).. Eneste tipset jeg ha hørt om, er å drikke rikerlig mengder vann, "med vann skal vann fordrives". Utonom det er det jo dette med å holde bena høyt, gjerne bygge opp benenden av senga på natten. For noen hjelper også svømming.
Puppemamma Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 skal hjelpe å være i aktivitet - gå tur kan også sette i gang fødsel og drikk masse masse vann og sitt med beina høyt når du kan, føttene over hjertehøyde :)
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 27. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2010 Jeg dikker vann hele tiden, er sååå tørst, så tror ikke det hjelper så veldig på meg, og i går var jeg veldig aktiv... Er visst ikke så mye å gjøre da, vil ikke risikere noe nei=/ jeg får bare håpe det forsvinner fort etter fødselen =P Takker for svar=) Hilsen vannballongen
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 27. november 2010 #5 Skrevet 27. november 2010 Jeg har også masse vann i kroppen.. Det er utrolig frustrerende! Om morgenen verker hendene noe helt hinsides! Og beina ser ikke ut.. Jeg kan ikke sitte på gulvet med bena under meg, da velter jeg rett og slett =P Bena sliter! De er digre puter! Så jeg driver å tuller med samboer at hvis jeg nå faller ned trappen, så blir det vannballong-effekt! ( etterfulgt av at jeg ler av min dumme vits, mens samboer får et bekymret uttrykk i ansiktet)
Hera_75 Skrevet 27. november 2010 #6 Skrevet 27. november 2010 Det hjelper med støttestrømper, om du ikke allerede bruker dem.. ta dem på så snart du står opp om morgenen. De bedrer sirkulasjonen, det er virkelig effektivt, og hjelper mot ubehaget i beina. Vet ikke om det vil forbedre ellers i kroppen også, jeg har bare erfaring med vann / hovne ben..
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 27. november 2010 #7 Skrevet 27. november 2010 Jeg drikker brenneslete. Det smaker grusomt, men det hjelper meg veldig godt! Litt om brenneslete (fra baksiden av urteboksen): "Det har vært brukt som et urindrivende middel, som styrkemiddel til hud, hår og negler og til lindring av ulike hudplager som eksem. For øvrig har den vært verdsatt som et allment styrkende middel, også for gravide og ammende, og som et balanserende middel ved menstruasjon. Brennesle kan virke mildt avførende." Spurte jordmor for sikkerhets skyld, og hun sa at i alle fall ikke gjorde noen skade. I dag kan jeg for første gang på lenge knytte neven uten at det gjør vondt Og jeg begynte på brenneslete i går.
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 27. november 2010 #8 Skrevet 27. november 2010 ...holdt forresten med en kopp om dagen hos meg, men jeg er ikke så veldig plaget med vann enda. Husk å drikke masse vann ved siden av! Håper du finner noe som fungerer for deg, uansett er det ikke så lenge igjen
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 27. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 27. november 2010 Ja vi er tydeligvis ikke de eneste med vann i kroppen. Mitt ansikt er faktisk helt rundt, så flott å se på altså, hoho! kanskje jeg som skal være nisse i år(?) den store runde gode nissen, hhaha =/ Hehe, jeg velter også! er som en vuggeklosse viss det er noe som heter det;-) Og trenger min samboer til å dra meg opp av sengen og sofaen... klarer det alene også men da er det mye pusting og pes! Det er jo litt morsomt også, men likevel så frustrerende med stikking og vondt=P Jo, Hera, jeg bruker støttestrømper, det har hjelpt en del i bena men hjelper ikke like mye nå etter det har komt så mye vann... men absolutt bedre enn ingenting, så anbefaler folk å bruke det jeg også=)
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 27. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 27. november 2010 Å det må jeg prøve, Mentha, viss det ikke er skadelig. Er det på apoteket man kjøper det ? Nei er jo ikke så lenge igjen, men kan fort bli lengre enn jeg ønsker=/ her i bergen setter de ikke i gang før 12 dager etter termin, men krysser armene(tror ikke jeg klarer å krysse pølsefingrene mine) for at jeg slipper å gå overtid.
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 27. november 2010 #11 Skrevet 27. november 2010 Kan hende du får det på apoteket? Jeg kjøpte på helsekost Bare pass på at det er ren urtete du får. Det er også tilsatt brennesle i ammete (den fra Klosterurter iallefall). Hvis jeg er i tvil om noen urter bruker jeg urtesiden rolv.no for å sjekke evt bivirkninger og kontraindikasjoner, og her er det som sto om brennesle: "Brennesle regnes som en svært trygg urt å bruke. Det er ingen advarsler mot bruk av brennesle under graviditet og amming (urten kan til og med øke melkeproduksjonen hos ammende). Ved kliniske studier der man har benyttet brennesle i moderate doser er det rapportert svært få bivirkninger, både ved utvortes og innvortes bruk. Noen få ganger oppleves oppblåsthet i magetarmsystemet, og det finnes også sjeldne rapporter på allergiske reaksjoner på bladene. Nesleeffekten på huden er ubehagelig, men oftest helt ufarlig. Overdosering av fersk neslesaft kan gi kraftig irritasjon i magetarmkanalen og en brennende følelse i huden over hele kroppen, utslett, ødem og nyreskader med redusert urinutskillelse. Brennesle må ikke brukes som et urindrivende middel ved væskeansamlinger i kroppen som skyldes hjertefeil eller nyresykdommer. Menn bør ikke bruke brennesle til å behandle urinveisproblemer før de har blitt undersøkt av lege. Symptomer som ligner de man har ved godartet forstørrelse av prostata kan være forårsaket av prostatakreft, som krever skolemedisinsk behandling. Det er noen betenkeligheter knyttet til at nesle kan ha interaksjon med medisiner brukt ved diabetes, høyt blodtrykk eller betennelser, i tillegg til beroligende medisiner. Det er ikke rapportert om at problemer har oppstått, men hvis du bruker slike medisiner, bør du bruke brennesle med forsiktighet." http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/urti_dio.htm Jeg er ikke engstelig i alle fall
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 27. november 2010 #12 Skrevet 27. november 2010 Er du i Bergen du også , Babylykke ? Kanskje vi sees på KK , vi da =D
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 27. november 2010 Forfatter #13 Skrevet 27. november 2010 Ja jeg er i bergen, vi kan faktisk risikere å dele rom vi, hehe=) Blir spennede å se om vi finner ut om det er bim-folk på rommene vi får=P Etter som jeg har forstått så er det ikke så sannsynlig å få et eget rom, men leste for ikke lenge siden at desember ikke var den travleste mnd med fødsler her i landet, så kanskje det er mulig likevel =P
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 27. november 2010 Forfatter #14 Skrevet 27. november 2010 Takk for informasjon=) Skal ut på handletur nå, så får jeg se hva jeg ender opp med=) Sikkert hvert et forsøk!
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 27. november 2010 #15 Skrevet 27. november 2010 Heheh! Det hadde jo vært litt morro! Når du kommer opp dit, hvis du ser en blondine vraltende rundt med en lys nordlending på slep, så kan det hende at det er meg! Jeg har også skjønt det slik at desember er en litt rolig mnd.. så hvem vet ? Men det å få alenerom/familierom er visst ikke så lett.. Enkelte får det Men det må man jo bare ta når man kommer dit Har enda tre dager på seg, hvis han vil være novemberbarn denne gutten! Blir spennende Når er din termin ?
2tettebabyer Skrevet 27. november 2010 #16 Skrevet 27. november 2010 få gubben til å massere føttene dine!!!! det er deilig og hjelper masse!! min har akkurat startet med det (har ikke noe vann, men syns jeg fortjener det) ;.) gubben masserte føttene mine hver kveld sist svangerskap og jeg hadde bare 0-1 i ødem i følge jordmor. da jeg fødte og dagene etter ble beina mine som tømmerstokker og de var knallvonde, for da fikk jeg ikke massasjen min mer... så denne gangen så får han fortsette også etter fødsel. lykke te :-)
Luna har født. Skrevet 27. november 2010 #17 Skrevet 27. november 2010 Mener jeg har hørt at en skal være litt obs dersom det plutselig blir veldig mye mer vann i kroppen...med tanke på sv.skap.forgiftning mener jeg. BT ok?? Ikke for å uroe altså....bare synes jeg har hørt dette. Lykke til iallefall, hold ut:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå