Gå til innhold

Når er dere komfortable med å ha babyen borte på overnatting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til besteforeldre eller evt. andre som de kjenner godt? Jeg har så lyst til å dra ut å spise og drikke vin med kjæresten min, men gruer meg skikkelig til at noen andre enn jeg eller faren skal være hos han. Han treffer besteforeldrene min. en gang i uka, og da en hel dag. Jeg og babyen har også sovet over der, sånn at han skal bli godt vant med å være hos de.

Han er en veldig sosial liten fyr, som stortrives med alle. Og foreldrene mine er kjempeflinke med han, men likevel kjennes det rart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde helgefri (to dager) når tusta var 5 mnd. Savnet gnog i hjertet mitt, men det var utrolig godt å få være alene litt! Bare følg din egen intuisjon når du synes det er greit. Babyer "bryr seg ikke" om hvem som passer dem før rundt 9 mnd. Som regel! Noen babyer reagerer med en gang men de fleste tåler alle folk.

Skrevet

ja du spør, så jeg svarer:

gutten min var 6 uker da han var hos besteforeldrene over natten første gang.

folk kan få mene hva de vil,men sånn var det her. Og han har absolutt ikke lidd noen nød enda! (8mnd)

Skrevet

Pga at jeg ble skikkelig syk 2 uker etter fødsel og var uten min sønn en hel uke, så var han en natt hos bestemor da han var 3 uker, da pappaen var utslitt etter nesten en hel uke uten søvn... Etter det har han overnattet der når vi har hatt behov for en natt med søvn eller har vært borte på kvelden. Ca et par ganger i mnd fra han var 1 1/2 mnd tenker jeg... Noen vil vel undre seg over hvordan mammahjerte klarer det, men siden jeg vet han har så bra der han er, så har det gått fint...og jeg trengte det i begynnelsen når ting var tøft...

Skrevet

Snuppa mi skal på sin første overnatting uten oss foreldre i kveld. Kjenner jeg gruer meg selv om jeg vet hun er trygg hos sine besteforeldre.

Skrevet

Glemte å skrive at jenta mi nå er snart 10mnd...

Skrevet

Jeg ammer fortsatt hver 3 dje time om natten, så jeg synes det er best å ha gullet hjemme. Han hadde helt sikkert ikke hatt vondt av å ligge over hos bestemor og bestefar, da han er veldig tillitsfull. Han er 7 1/2 mnd.

Har to andre barn også og det er ikke like lett med barnepass til 3 barn.

Skrevet

Vi hadde barnevakt et par timer på kvelden for han eldste når han var ca1mnd. Da var vi på kino og ikke noe mer.

Første gang han sov borte, så sov han hos foreldrene mine. Da var han ca 5mnd. Vi kjørte han dit på kvelden og jeg ammet rett før vi dro. Mamma la han og ga han mat i løpet av natta. Vi var på julebord og når det var ferdig, så dro vi hjem til mamma og pappa og sov der sånn at vi var der med en gang han våknet. (Dvs avtalen var at mamma og pappa skulle ta han da også, men jeg våknet når han våknet og sto opp ikke så lenge etterpå fordi jeg ikke klarte å sove lengre, men tanken var at da var vi hvertfall der hvis det skulle være noen problemer.)

Det var omtrent den eneste gangen jeg var borte fra han på natta før han sluttet å amme på natta når han var ca 8,5mnd. Jeg syns det var helt greit å være borte fra han fordi jeg visste at de som passet på han gjorde en god jobb, men jeg likte ikke å måtte be andre gi han mat om natta.

Nå har vi fått en gutt til som er 7mnd og han tar ikke flaske, så nå begrenser det seg selv med barnevakt. Jeg har vært borte fra han en kveld, da la jeg han rett før jeg dro og kom hjem ca til han våknet for å få mat.

Skrevet

Første barna de var borte da de var 10 dager gamle.

siste frøkna rakk å bli 6 uker :)

Skrevet

Har ikke latt han sove hos andre enda...Han er 6 mnd nå. Har vært 1 gang på kino, 1 gang på et veldig kort møte en kveld (etter sengetid), og et par ganger har vi vært ute og handlet litt/gjort andre ting på dagtid der han har hatt pass av andre. Jeg er litt hysterisk førstegangs kjenner jeg, men det bryr meg ikke! Overrasker meg til stadighet jenter som drar på byen og drikker seg dritings 3-4 uker etter fødsel og omtrent annehver helg etter det (ja jeg vet om et tilfelle!) og forsåvidt de som ikke er så ekstreme også. Jeg klarer ikke være lenge borte fra gutten min, da har jeg det bare ikke noe bra og da er det ikke noe poeng å være borte heller. Jeg ammer også om natten enda så det er også en av grunnene til at det ikke er et tema enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...