Gå til innhold

barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

i barnehagen til min datter blir ikke voksiposene tatt inn om ettermiddagen, men ligger i vognen hele tiden. Da blir den kald og rå. Hun har nå på 6 uker vært syk 3 ganger å før hun begynte i barnehagen å måtte ligge i en kald og rå voksipose har hun ikke vært syk. Merker at hun ofte er forkjølet etter hun har vært i barnehagen. hva mener dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke verre enn at du ber dem ta den inn?

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og vi har også det dilemmaet. Ikke kjekt å legge de små barna i kalde poser. Vi er 12 barn, og det er ganske mange poser som skal legges i vognene og seler skal tres igjennom. Vi ber drefor foreldrene om å ta inn posene når de går og legge dem i når de kommer (iallefall hjelpe oss på vei så langt det lar seg gjøre).

Spør personalet om du kan ta inn posen når dere går hjem og så legger du den på plass igjen når du leverer. Da hjelper du personalet langt på vei :)

Skrevet

Ligger posen inne eller ute når barnehagen er stengt? Har hørt at noen har uteboder som alt lagres i. Hvis du syns dette er et problem, syns jeg du skal ta det opp med de. Stakkars små barn bør da slippe å ligge i noe som blir rått. Gjør de ikke noe med det, ville jeg tatt det med hjem hver dag.

Skrevet

Jeg syns også du skal be barnehagen ta inn posen når den ikke er i bruk.

I barnehagen til lillemor har de en egen hylle i gangen til vogntøy. Dette er kun ute i vogna når barna bruker det og tas inn igjen når barna tas opp fra vogna.

Stakkars små som må legge seg i kalde og rå poser, da er det vanskelig å finne varmen.

Skrevet

Helt enig i at ungene ikke bør ligge i altfor kalde og rå vinterposer. Enkleste måten å gjøre noe med det, er å ta det opp med de ansatte i barnehagen. De går neppe inn her og leser hva du har skrevet.

Men forøvrig så er det veldig vanlig at barna blir ganske mye forkjøla og syke første høsten/vinteren i barnehagen. Det er mye smitte som spres mellom barna. At jenta har vært syk kan også ha andre årsaker.

Skrevet

I barnehagen vår tar vi inn igjen posene når vi kommer for å hente, personalet tar dem ut.

Enig i at det ikke er kjekt med kalde, fuktige poser, så ville nok snakket med dem om det og evt foreslått å ta den inn selv.

Når det er sagt, har gutten vår vært nærmest konstant forkjølet og hatt 7 feberepisoder etter at han begynte i barnehagen for 4 mnd siden, så sykdom er nok noe du må regne med når hun har begynt i barnehagen.. Uansett om posen er varm eller ikke..

Skrevet

Så merkelig! Dårlig av bhg..

I min bhg har de alle vognene stående inne med posene oppi, og når ungene skal legges til å sove på dagtid, triller de ut de vognene som skal brukes..

Og før bhg stenger, tar de alle inn igjen.. Men de sover under et halvtak og det hverken blåser eller kommer noe regn til der.. Men her har foreldrene hatt et oppgjør med bhg for 3 år siden tror jeg.

Det høres jo ut som at dette gjelder alle barna i bhg.. Kanksje greit at du tar det opp med bhg da?

Skrevet

Off, må da være så ekkelt å ligge i. Blir jo så fuktig. I starten av vinteren tok vi alltid posen ut av vogna på ettermiddagen da vi hentet henne og hang den inne på plassen vi. Så hang den der over natta og når hun skulle sove neste dag da så måtte de bare feste den selv. Tar ikke mer enn 2 min. Bedre det enn å ha sjukt barn.

Skrevet

hei

jeg jobber i barnehage selv, å vi tar altid inn alle posene når barna har stått opp, selfølgelig tar der litt ekstra tid for oss når de skal legges å vi må tre i alle sælene, men slik må man regne med i en barnehage, jeg hadde aldri godtatt at mitt barn ble lagt i en voksipose som hadde stått ut hele natten å blitt rå og kald!

Skrevet

Hei!

Jeg jobber i bhg selv å synes at det er foreldrenes ansvar å ta inn posene selv når det er kaldt! Tar foreldrene noen minutter å ta inn å ut posen igjen, men skal de ansatte gjøre dette med alle barnas poser kan det ta laang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...