Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #1 Skrevet 26. november 2010 Trodde lenge det bare var mus, men i kveld så var det "tunge" trinn i taket her... Katten reagerte med en gang, og det pleier han ikke gjøre når det er bare de taslende trinna til ei mus... Og jeg har bare musefeller her(satt ut i boden med lufting til taket musene/rotta er i), og rotta er i så tilfelle inne i taket/gulvet mellom etasjene her. Kan rotter skade huset mer enn ei mus?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #2 Skrevet 26. november 2010 Ja, det kan de. Du hører de jo godt også, er store dyr.. Jeg ville kontakte skadedyrsfirma. Fort. Vi leide leilighet der det krydde av rotter i veggene, ingen hyggelig opplevelse...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #3 Skrevet 26. november 2010 Ja de er jo større og kan gjøre mer skade. Burde ihvertfall ikke legge ut gift da de gjemmer seg, dør og råtner. Rotter er jo store så vil bli illeluktende. Uff, høres helt forferdelig ut.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #4 Skrevet 26. november 2010 23.11 her, ja den lukta er helt grusom. Skadedyrsfolka la ut mange runder med gift hos oss og jeg glemmer aldri den lukta.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #5 Skrevet 26. november 2010 Stikk innom fk butikken og kjøp ordentlig rottegift,og legg ut generøse mengder gift både ute rundt huset,på loftet,i kjelleren,og alle steder det kan tenkes at rotter og mus liker seg. Det tar dem mye mer effektivt enn feller. Æsj,stakkars deg,håper dere får tatt knekken på dem:-)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #6 Skrevet 26. november 2010 OK.. da kontakter jeg styret i borettslaget i morgen, selv om det er lørdag da. Det er vel de som har ansvaret for boligen her, siden de tar ansvar for boligen sånn forsikringsmessig?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #7 Skrevet 26. november 2010 Om du skal følge rådet om rottegift MÅ du passe på så ikke barn eller katter kan komme til der du legger det ut... Og det at det er inne i veggene kan også gjøre det litt vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #8 Skrevet 26. november 2010 Som sagt; dette vil føre til forderdelig lukt i huset. Å legge gift ute rundt huset er ikke lurt med tanke på andre dyr. HI har jo til og med katt!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #9 Skrevet 26. november 2010 Du MÅ ta kontakt med skadedyrfirma så fort som mulig. Rotter kan og vil gjøre store skader på hus. Jeg bodde i et eldre hus hvor naboen hadde oppdaget en rotte utenfor en dag. Vi ringte han som eide huset (vi leide) og han fikk et skadedyrfirma dit raskt... Lang historie kort: Det viste seg at det var noe av det største oppdraget de hadde hatt på et privat hus før....det krydde av rotter rett utenfor huset og rottene hadde tatt seg inn i veggene på huset. For å si det sånn: I løpet av 2 dager hadde jeg flyttet... (huseier var super grei som lot oppsigelsestid være...)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #10 Skrevet 26. november 2010 rotter kan skade veldig, og dør de i veggene, går det ikke forbi i stillhet, det kan jeg love deg! Vi hadde rotter i gulvet i stua....først hørte jeg subtile lyder en lang periode, men trodde det kom fra veggene. Mannen min ognorerte det hele tiden, for han var mye borte, og trodde jeg hørte ting som ikke var der. Så kom lukten! En subtil, rar og svak lukt til å begynne med. Iløpet av et par uker ble lukten uutholdelig, helt grusom, så da ble jeg endelig trodd! Da hadde jeg allerede evakuert stua, og flytta inn på det bittelille soverommet vårt for lengst. Det er noe djevelskap, så ta affære!! Vi måtte rive opp gulvet, men kunne heldigbis gjøre det fra kjelleren, så det ble ikke noen fysiske inngrep fra stuen.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #11 Skrevet 26. november 2010 Kanskje jeg kan legge giften i uteboden knyttet til huset? Det er der jeg tror de kommer inn. Da får jo ikke katter og andre kjæledyr fatt i giften? Dør de med en gang av sånn ordentlig gift, eller forsvinner de inn igjen i huset og dør? Jeg hørte at der skal finnes en gift de ikke dør av med en gang, nemlig, fordi poenget med den giften er at de skal ta det tilbake til bolet sitt og dele, slik at alle i familien dør.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #12 Skrevet 26. november 2010 Ikke beveg deg på loftet der rottene kan være!! Hvis de føler seg presset opp i et hjørne kan de angripe. Og hvis en rotte hopper og klorer og biter deg i ansiktet kan du få en haug av infeksjoner. Kontakt et skadedyrfirma så fort som mulig.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #13 Skrevet 26. november 2010 De kan jo ha bol inne i veggene. Ikke noe problem det. Og de trenger 1,2 cm for å komme seg inn, det er jammen ikke mye.
Willy Wonka Skrevet 26. november 2010 #14 Skrevet 26. november 2010 Du bør ikke legge ut gift uten å rådføre deg med et skadedyrfirma. Hvis rottene spiser dette og dør inni vegger el. får du et større problem for å si det sånn...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #15 Skrevet 26. november 2010 Hei! Vi har slitt med rotter i kjelleren, og tro meg de ønsker du ikke å ha i hus. De kan ødelegge utrolig mye mer enn hva en mus gjør. Vi tok kontakt med komunen som igjen kontakta anticimex. Anticimex var her flere ganger de satte ut feller, og fant ut hvor rottene kom inn, for eneste måte å bli kvitt de er å senge veien de bruker for å komme inn. Dette kosta ikke oss noe ettersom vi gikk gjennom komunen. Så mitt råd er å kontakte komunen og/ eller borettslaget før du kontakter anticimex selv for går.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #16 Skrevet 26. november 2010 For guds skyld - IKKE LEGG UT GIFT!!!!!! Om de dør inne i vegger eller gulv, må alt rives opp for å fjerne likene - det er en absurd, vanvittig grusom stank som overdøver alt annet og ikke forsvinner på flere måneder! I verste fall må dere flytte ut mens det står på - og det er ikke tull engang. Kontakt skadedyrfirma pronto, og finn ikke på NOE selv for å ta rottene!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #17 Skrevet 26. november 2010 Da kontakter jeg et skadedyrsfirma på mandag, men kan jeg gjøre det med tanke på at jeg bor i borettslag? skal jeg be styret kontakte skadedyrsfirmaet? Uff..... jeg har jo kjøpt meg inn her, så føler jo på ansvaret, selv om jeg vet at borettslaget har ansvar for boligmassen her... Nei, de trinna glemmer jeg ikke... TUNGE trinn. Ikke mus, når jeg får tenkt litt..... Vil jo ha isolasjon og alt intakt i min bolig. Ikke minst strømmen til lys og alt. HI
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #18 Skrevet 26. november 2010 23.30 her igjen Vi fikk beskjed om å IKKE legge ut rotte gift. det som skjer er at rotta kan dø inni vegger i huset, som vil skape lukt som igjen fører til at dere må tolal renovere boligen. Det er og svart sjelden rotter angriper, de er som oftes så redde at de forsvinner før du ser de. Vi traff på rotte 3 ganger. Første gang hoppa den ned fra en hylle og sprang mot utgangen sin, andre gangen satt den helt stille i hylla mens vi så på den og tok bilder, og det var en stor jævel. Den tredje vi så sprang i ring på gulvet før den forsvant mot hullet den var kommet inn og borte ble den. De viste aldri tegn til å angripe oss. Han fra anticimex sa og at de gjør ikke stor skade om de først biter, men at en bør ta turen til legen, men sjansen er minimal for at det skjer.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #19 Skrevet 26. november 2010 Jeg ville tatt kontakt med styrer i borettslaget i morgen, sammen legger dere en strategi for hvem som skal kontaktes. Og som en kommentar til hun litt lenger opp ang å bevege deg på loftet. Tror du ikke skal være redd for å møte en rotte på loftet som hopper opp og biter deg i ansiktet..hehe...rotter er svært sky dyr, tror et sånt tilfelle ville være så skjelden at du ikke trenger å frykte dette...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #20 Skrevet 26. november 2010 Nei, jeg går aldri på loftet, for det er bare et loft("rom" under taket). Kan ikke brukes til noe som helst. Råloft heter det vel. Jeg vet rotter er sky dyr, og er ikke redd dem sånn angrepsmessig sett Jeg er mer redd for skaden de kan gjøre på boligen her. Redd for isolasjonen, elektriske(brannfaren) og sånt. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå