Gå til innhold

noen som kan anbefale en kaffemaskin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal du ha kapselmaskin?

Anbefaler å kjøpe "ekte" kaffemaskin for hele bønner med melkeskummer/damp og kokende vann. Du kan lage rett i koppen kakao ol. på 1 min.

Selger en bra på Elkjøp til 2500 kr nå. Tror det er Bosch.

Må da bli dyrt i lengden med kapselmaskin? Er det ikke 3 kr pr kopp?

Hvis så hadde vi måttet halvert - om ikke mere - forbruket av fersk og skummende kaffe pr dag. Her kan vi drikke 4-5 kopper pr dag.

Jeg har kjøpt nespresso og elsker maskinen min. den lager espresso og lungo(større kopper). Jeg drikker kun kaffe på morgenen og derfor har jeg tatt meg råd til en slik.

Men er du en som drikker mye kaffe hadde jeg nok invistert noen flere tusenlapper og kjøpt meg en dyr og fin en.

Annonse

er det en slik med ampuller du har? Drikker ikke mye kaffe hjemme, så her blir det somregel en pose meg kaffelatte eller noe.. det er derfor jeg har tenkt å kjøpe en slik til mannen til jul :P

Han koker gjerne opp ei kanne med altfor sterk kaffe som han bare tar en kopp av.. han bruker 7 skjeer kaffepulver, så for min del hadde jeg heller spist grut :P

Kunne derfor tenke meg en maskin slik at vi kan lage hver vår gode kopp :)

kanskje det er med hele bønner vi skal ønske oss da?

Har en slik maskin med steamer og hele pakka (billig variant da) men den blir aldri brukt. Det er et helt styr å få lagd en kopp kaffe, og ikke blir den særilig god heller :)

Nei, kom med tips, jeg er helt grønn :)

Vi har Jura m/steamer og er veldig fornøyd. Den kværner bønnene og lager en veldig god kaffe (så lenge du kjøper gode bønner). Lite arbeid med maskinen også. Den sier fra når den skal renses og man renser med kapsler. Ellers vanlig renhold. Du regulerer selv styrken på kaffen, du kan få den mild mens gubben litt sterk hehe.

Anbefales.

Du som anbefaler kaffemaskin med bønner og foreslår en fra Bosch på Elkjøp: Kunne jeg bedt deg ta bryet med å finne ut navn/modell på denne?

Jeg sjekka på Elkjøp, men de to fra Bosch som de selger der koster laaangt mer enn 2500...:)

På forhånd takk!

Jeg skal gi deg ett tips, etter mye prøving og feiling fra min side:

Invester i en god kaffekvern!!

Da får du nykvernet kaffe til enhver tid, og DET er en helt annen verden!! Bruk presskanne til vanlig kaffe (prøv deg frem med hvor mye kaffen kvernes) og espresso-koker (Bialetti) til espresso. Bare husk å fjerne skummet i presskanna før du presser ned, da blir den ikke bitter :)

Det blir ofte mye styr og søl med kaffemaskiner... og hvis du kjøper kapselmaskin, er du låst til ett kaffemerke og tilgjengeligheten av dette. Dessuten har du ingen peiling hvor kaffen oppi kasplene kommer fra.

Annonse

Hei

Måtte rett og slett logge meg på for å svare på denne.

Jeg er kaffeentusiast til vanlig - men nå som gravid er smaker det fryktelig... Gleder meg til kaffe blir godt igjen!

Vi har oppdaget en genial liten sak som heter Aeropress, (link kommer senere i innlegget). Den lager fantastisk kaffe og koster fra 350 til 450. Prinsippet er som på gode kaffemaskiner at en bruker lufttrykk til å presse vann gjennom kaffe, og det gjør du på få sekunder. Jeg synes at aeropressen gir bedre kaffe enn mange dyre maskiner, (og ja før noen henger seg opp i noe - jeg har prøvd ganske mange).

Aeropressen er kanskje ikke egnet til å smykke ut kjøkkenet - men det hansynet taper for den gode kvaliteten! Her i huset har vi en hjemme og hver vår på jobb:) Og om du i tillegg invisterer i en god kaffekvern som andre her har anbefalt, er fantastisk kaffe garantert. (Det viktigste kriteriet her er at den maler kaffen jevnt)

Her er link:

http://www.aeropresscoffee.co.uk/

Har en Nespresso-maskin som vi elsker! Vi drikker ca en kopp kaffe hver dag, så dermed blir det ikke veldig dyrt. Koser oss med å prøve ut ulike sorter og styrker. Har vi mange gjester finner vi frem kaffetrakteren. Vi hadde en espressomaskin før til malte bønner, men den brukte vi aldri. Vi klarte aldri å få det til skikkelig.

Så mitt tips er:

- er du kaffeentusiast og liker å styre med kaffelagingen (pluss drikker mye kaffe): kjøp en manuell modell

- Drikker du lite kaffe, er opptatt av smak men ikke tillaging: kjøp en kapselmaskin.

PS om du velger en kapselmaskin: pass på at det er plass til en stor kopp under ;-)

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...