Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 36. uke. Jeg var på ul i går, og da sa legen: "En vital, men stor baby. Ingen 5-kilos-baby altså, men..."

Hvordan hadde dere tolket dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk UL-vektestimering på 2500g i dag, er uke 33+1/34+1. Spurte hvor troverdig UL-vekt var og legen svarte lite. Forrige gang fikk jeg vektestimering på + 15% i 39+4, på et tidspunkt hvor babyen etter oppskrifta skal veie 3500g, og ble da forespeilet en på godt over 4 kg. Babyen som kom fire dager senere veide 3600, så blir ikke så bekymret for slike målinger.

Skrevet

Litt over gjennomsnittet kanskje? :-)

Litt usikker... jeg ville tolka den slik iallefall.

Skrevet

Tusen takk for at dere svarer! :)

Klarer dere forresten å kjenne hvordan babyen ligger? Kjenner dere rumpa, skuldrene osv.? Hvor stor del av magen deres er "okkupert"! av baby?

Skrevet

Tror heller ikke du skal stole så blindt på det, mange som har blitt bommet på med vel et halvt kg ;)

Jeg ante ikke hvor lillegutt lå, selv om jordmora så ut til å ha relativt god peiling. "Her er skuldra, her er hodet, her er handa..." Uansett, kanskje en gang jeg så hvordan han lå før hodet og alt var festet, så da kjentes det jo helt likt ut hele tiden. Da hadde han uansett foten så hardt ut mot magen at omrisset av foten og tærne vistes. På det tidspunktet skjønte samboer at her var det en ordentlig baby, gitt :)

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er meg! :P

Jeg kjenner en stor, hard flate på høyre side av magen min, og tenker at det kanskje er ryggen. Midt på den øverste delen av magen er det også hardt - kanskje det er beina som er bortover der? JM har sagt at baby ligger med hodet ned.

Du skriver: "Da hadde han uansett foten så hardt ut mot magen at omrisset av foten og tærne vistes. På det tidspunktet skjønte samboer at her var det en ordentlig baby, gitt :)" Hehe, det var morsomt! :) Jeg har ikke sett noen "fotavtrykk" - ikke enda vertfall!

Skrevet

Det høres jo ut som det er ryggen du kjenner da kanskje, det er iallefall veldig gøy å finne ut hvordan de ligger! Jeg traff somregel aldri, men levde i håpet. JM spurte alltid på forhånd hvordan jeg trodde han lå. Han lå alltid dønn motsatt.. hehe! Flaut! Tilslutt spurte hun bare for å mobbe som hun sa.

Jeg så det i uke 36, samme som deg. Bare dager før fødselen, så rakk ikke å se det fotavtrykket så mye mer. Men det var litt gøy da, fikk knipset et bilde av det før det var forseint også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...